W pałacu prezydenckim w Nikozji Ministerstwo Turystyki Cypru zaprezentowało nowe logo i identyfikację wizualną marki Cyprus Tourism. Transmisję na żywo tego wydarzenia można było śledzić na YouTubie.
– Minęły czasy, kiedy słońce i morze były jedynymi znamionami naszej turystycznej tożsamości za granicą. Nadszedł czas nowej tożsamości, która jest bardziej otwarta, wolna od uprzedzeń i stereotypów, różnorodna. Za jej pomocą chcemy pokazać światu, że jest tu mnóstwo do odkrycia i że Cypr to połączenie śródziemnomorskich doświadczeń, stale zmieniające się krajobrazy i kolory, wielka różnorodność kultur, narodowości i twarzy – mówił minister turystyki Cypru Savvas Perdios.
CZYTAJ TEŻ: Cypr zwalnia Polaków z testów na koronawirusa
Koncepcję logo przedstawił bliżej dyrektor firmy Base Element, która nad nią pracowała, George Iacovou. Jak przypomniał, pierwsze logo promujące turystykę powstało w 1969 roku wraz z powołaniem Cypryjskiej Organizacji Turystycznej i ewoluowało na przestrzeni lat. Od 2006 roku obowiązywało logo przedstawiające Afrodytę wyłaniającą się z morskich fal na tle słońca w kształcie serca z podpisem „Love Cyprus” (kochaj Cypr), który pięć lat później zamieniono na „Cyprus in your heart” (Cypr w twoim sercu). Lejtmotywem wszystkich logotypów była miłość (love), która pojawiała się pod różnymi postaciami, niekoniecznie dosłownie.
Dotychczasowe logo i hasło „Love Cyprus”