W pałacu prezydenckim w Nikozji Ministerstwo Turystyki Cypru zaprezentowało nowe logo i identyfikację wizualną marki Cyprus Tourism. Transmisję na żywo tego wydarzenia można było śledzić na YouTubie.

– Minęły czasy, kiedy słońce i morze były jedynymi znamionami naszej turystycznej tożsamości za granicą. Nadszedł czas nowej tożsamości, która jest bardziej otwarta, wolna od uprzedzeń i stereotypów, różnorodna. Za jej pomocą chcemy pokazać światu, że jest tu mnóstwo do odkrycia i że Cypr to połączenie śródziemnomorskich doświadczeń, stale zmieniające się krajobrazy i kolory, wielka różnorodność kultur, narodowości i twarzy – mówił minister turystyki Cypru Savvas Perdios.

CZYTAJ TEŻ: Cypr zwalnia Polaków z testów na koronawirusa

Koncepcję logo przedstawił bliżej dyrektor firmy Base Element, która nad nią pracowała, George Iacovou. Jak przypomniał, pierwsze logo promujące turystykę powstało w 1969 roku wraz z powołaniem Cypryjskiej Organizacji Turystycznej i ewoluowało na przestrzeni lat. Od 2006 roku obowiązywało logo przedstawiające Afrodytę wyłaniającą się z morskich fal na tle słońca w kształcie serca z podpisem „Love Cyprus” (kochaj Cypr), który pięć lat później zamieniono na „Cyprus in your heart” (Cypr w twoim sercu). Lejtmotywem wszystkich logotypów była miłość (love), która pojawiała się pod różnymi postaciami, niekoniecznie dosłownie.

""

Dotychczasowe logo i hasło „Love Cyprus”

turystyka.rp.pl

– Musieliśmy wymyślić na nowo, unowocześnić hasło „Love Cyprus”. Fraza ta ma być zaproszeniem, „call to action”. Musieliśmy zrozumieć, co ona oznacza – referował George Iacovou. – Za co my, Cypryjczycy, kochamy Cypr? Nie ma jednej rzeczy, która by się wyróżniała. Cypr to unikatowe połączenie różnych elementów, takich jak przygoda, kultura, styl życia, natura, to amalgamat doświadczeń, z których każdy może wybrać to, które mu odpowiada – tłumaczył.

Nowe logo, kontynuował, podkreśla tę różnorodność. Nie narzuca sposobu komunikacji, jest elastyczne i pojemne i można je zaadaptować do każdego produktu i doświadczenia. Mimo upływu czasu wciąż będzie świeże, będzie „samo się odnawiać”.

– Stworzyliśmy jedno logo, ale w wielu wariacjach, które można stosować w zależności od tematów czy pór roku. Jest więc miejsce na kreatywność – wyjaśniał Iacovou. Czcionkę w słowie „love” można wypełnić różnymi kolorami, może też ono tworzyć tylko kontur z obrazem w tle.

""

Fot. materiały prasowe

turystyka.rp.pl

Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM
""

Fot. materiały prasowe

turystyka.rp.pl

""

turystyka.rp.pl

""

turystyka.rp.pl

Prezentację nowego logo można obejrzeć tutaj.