Cypr ma nowe logo turystyczne. Jak „wezwanie do działania”

Od dziś Cypr będzie promował turystykę nowym logo. Według jego twórców zrywa ono z wizerunkiem wyspy jako miejsca wyłącznie do plażowania, podkreśla za to jej różnorodność.

Publikacja: 28.06.2021 22:28

Cypr ma nowe logo turystyczne. Jak „wezwanie do działania”

Foto: Fot. materiały prasowe

W pałacu prezydenckim w Nikozji Ministerstwo Turystyki Cypru zaprezentowało nowe logo i identyfikację wizualną marki Cyprus Tourism. Transmisję na żywo tego wydarzenia można było śledzić na YouTubie.

– Minęły czasy, kiedy słońce i morze były jedynymi znamionami naszej turystycznej tożsamości za granicą. Nadszedł czas nowej tożsamości, która jest bardziej otwarta, wolna od uprzedzeń i stereotypów, różnorodna. Za jej pomocą chcemy pokazać światu, że jest tu mnóstwo do odkrycia i że Cypr to połączenie śródziemnomorskich doświadczeń, stale zmieniające się krajobrazy i kolory, wielka różnorodność kultur, narodowości i twarzy – mówił minister turystyki Cypru Savvas Perdios.

CZYTAJ TEŻ: Cypr zwalnia Polaków z testów na koronawirusa

Koncepcję logo przedstawił bliżej dyrektor firmy Base Element, która nad nią pracowała, George Iacovou. Jak przypomniał, pierwsze logo promujące turystykę powstało w 1969 roku wraz z powołaniem Cypryjskiej Organizacji Turystycznej i ewoluowało na przestrzeni lat. Od 2006 roku obowiązywało logo przedstawiające Afrodytę wyłaniającą się z morskich fal na tle słońca w kształcie serca z podpisem „Love Cyprus” (kochaj Cypr), który pięć lat później zamieniono na „Cyprus in your heart” (Cypr w twoim sercu). Lejtmotywem wszystkich logotypów była miłość (love), która pojawiała się pod różnymi postaciami, niekoniecznie dosłownie.

""

Dotychczasowe logo i hasło „Love Cyprus”

turystyka.rp.pl

– Musieliśmy wymyślić na nowo, unowocześnić hasło „Love Cyprus”. Fraza ta ma być zaproszeniem, „call to action”. Musieliśmy zrozumieć, co ona oznacza – referował George Iacovou. – Za co my, Cypryjczycy, kochamy Cypr? Nie ma jednej rzeczy, która by się wyróżniała. Cypr to unikatowe połączenie różnych elementów, takich jak przygoda, kultura, styl życia, natura, to amalgamat doświadczeń, z których każdy może wybrać to, które mu odpowiada – tłumaczył.

Nowe logo, kontynuował, podkreśla tę różnorodność. Nie narzuca sposobu komunikacji, jest elastyczne i pojemne i można je zaadaptować do każdego produktu i doświadczenia. Mimo upływu czasu wciąż będzie świeże, będzie „samo się odnawiać”.

– Stworzyliśmy jedno logo, ale w wielu wariacjach, które można stosować w zależności od tematów czy pór roku. Jest więc miejsce na kreatywność – wyjaśniał Iacovou. Czcionkę w słowie „love” można wypełnić różnymi kolorami, może też ono tworzyć tylko kontur z obrazem w tle.

""

Fot. materiały prasowe

turystyka.rp.pl

""

Fot. materiały prasowe

turystyka.rp.pl

""

turystyka.rp.pl

""

turystyka.rp.pl

Prezentację nowego logo można obejrzeć tutaj.

W pałacu prezydenckim w Nikozji Ministerstwo Turystyki Cypru zaprezentowało nowe logo i identyfikację wizualną marki Cyprus Tourism. Transmisję na żywo tego wydarzenia można było śledzić na YouTubie.

– Minęły czasy, kiedy słońce i morze były jedynymi znamionami naszej turystycznej tożsamości za granicą. Nadszedł czas nowej tożsamości, która jest bardziej otwarta, wolna od uprzedzeń i stereotypów, różnorodna. Za jej pomocą chcemy pokazać światu, że jest tu mnóstwo do odkrycia i że Cypr to połączenie śródziemnomorskich doświadczeń, stale zmieniające się krajobrazy i kolory, wielka różnorodność kultur, narodowości i twarzy – mówił minister turystyki Cypru Savvas Perdios.

Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”