Warszawska Organizacja Turystyczna ma nowe logo

Logotyp w formie litery W i wpisanego w nią symbolu rzeki ma podkreślać związek stowarzyszenia z Warszawą i walory samego miasta.

Publikacja: 24.01.2020 11:36

Warszawska Organizacja Turystyczna ma nowe logo

Foto: Fot. Warszawska Organizacja Turystyczna

Nowe logo jest zbiorem cech definiujących stowarzyszenie – podkreśla jego związki ze stolicą, wskazuje jego cele i priorytety, kładzie nacisk na biznesowy charakter współpracy jego członków i wyróżnia walory samej stolicy – czytamy w komunikacie Warszawskiej Organizacji Turystycznej zamieszczonym na stronie internetowej.

„Kierowała nami potrzeba stworzenia znaku, z którym identyfikować się będą także nasi członkowie. Ocenialiśmy też walory estetyczne, sprawdzaliśmy współczesne trendy, szukaliśmy wzorców w czasach najlepszych dla twórców, grafików i warszawskiego designu. Zależało nam na czytelności i oryginalności nowego znaku, a także typografii, której elementy pojawiają się w krajobrazie miasta” – głosi komunikat.

CZYTAJ TEŻ: Warszawska Organizacja Turystyczna ma nowy pomysł na siebie

Twórcy jako sygnetu użyli litery W, „bo to znak o bardzo dużej pojemności znaczeniowej, mocno kojarzący się ze wszystkim, co warszawskie”. Nawiązali do stylistyki neonowej, „starając się zachować lekkość i prostotę całości”. Poprzez stylizowaną rzekę wpisaną w literę W znak odwołuje się do geografii miasta – dwóch obszarów połączonych Wisłą. Jest też otwarty, co ma między innymi podkreślać tę właśnie cechę stowarzyszenia. Z kolei turkusowa kolorystyka znaku to połączenie barw identyfikujących dwa kluczowe obszary działalności WOT – turystykę wypoczynkową (jasna zieleń) i kongresową (błękit).

Od kilku lat WOT posługiwała się dwoma znakami. Jeden przynależał do całego stowarzyszenia, a drugi do działu convention. Od tej pory WOT działać będzie pod jednym szyldem.

Twórcami nowego logotypu są graficy Joanna Korczyńska, Maja Kwapień (Malu Studio) i Jarosław Zuzga.

Nowe logo jest zbiorem cech definiujących stowarzyszenie – podkreśla jego związki ze stolicą, wskazuje jego cele i priorytety, kładzie nacisk na biznesowy charakter współpracy jego członków i wyróżnia walory samej stolicy – czytamy w komunikacie Warszawskiej Organizacji Turystycznej zamieszczonym na stronie internetowej.

„Kierowała nami potrzeba stworzenia znaku, z którym identyfikować się będą także nasi członkowie. Ocenialiśmy też walory estetyczne, sprawdzaliśmy współczesne trendy, szukaliśmy wzorców w czasach najlepszych dla twórców, grafików i warszawskiego designu. Zależało nam na czytelności i oryginalności nowego znaku, a także typografii, której elementy pojawiają się w krajobrazie miasta” – głosi komunikat.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Nowe Trendy
Rumuni mieli podróżować do Ameryki bez wiz od tego roku. Teraz muszą czekać
Nowe Trendy
Warszawskie zabytki w parku miniatur w Brukseli
Nowe Trendy
Turyści odwracają się od Ameryki Donalda Trumpa. „Skutki antypatii"
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Nowe Trendy
Z turystyki do dyplomacji. Były szef Maltańskiej Organizacji Turystycznej ambasadorem w Polsce
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście