Warszawska Organizacja Turystyczna ma nowe logo

Logotyp w formie litery W i wpisanego w nią symbolu rzeki ma podkreślać związek stowarzyszenia z Warszawą i walory samego miasta.

Publikacja: 24.01.2020 11:36

Warszawska Organizacja Turystyczna ma nowe logo

Foto: Fot. Warszawska Organizacja Turystyczna

Nowe logo jest zbiorem cech definiujących stowarzyszenie – podkreśla jego związki ze stolicą, wskazuje jego cele i priorytety, kładzie nacisk na biznesowy charakter współpracy jego członków i wyróżnia walory samej stolicy – czytamy w komunikacie Warszawskiej Organizacji Turystycznej zamieszczonym na stronie internetowej.

„Kierowała nami potrzeba stworzenia znaku, z którym identyfikować się będą także nasi członkowie. Ocenialiśmy też walory estetyczne, sprawdzaliśmy współczesne trendy, szukaliśmy wzorców w czasach najlepszych dla twórców, grafików i warszawskiego designu. Zależało nam na czytelności i oryginalności nowego znaku, a także typografii, której elementy pojawiają się w krajobrazie miasta” – głosi komunikat.

CZYTAJ TEŻ: Warszawska Organizacja Turystyczna ma nowy pomysł na siebie

Twórcy jako sygnetu użyli litery W, „bo to znak o bardzo dużej pojemności znaczeniowej, mocno kojarzący się ze wszystkim, co warszawskie”. Nawiązali do stylistyki neonowej, „starając się zachować lekkość i prostotę całości”. Poprzez stylizowaną rzekę wpisaną w literę W znak odwołuje się do geografii miasta – dwóch obszarów połączonych Wisłą. Jest też otwarty, co ma między innymi podkreślać tę właśnie cechę stowarzyszenia. Z kolei turkusowa kolorystyka znaku to połączenie barw identyfikujących dwa kluczowe obszary działalności WOT – turystykę wypoczynkową (jasna zieleń) i kongresową (błękit).

Od kilku lat WOT posługiwała się dwoma znakami. Jeden przynależał do całego stowarzyszenia, a drugi do działu convention. Od tej pory WOT działać będzie pod jednym szyldem.

Twórcami nowego logotypu są graficy Joanna Korczyńska, Maja Kwapień (Malu Studio) i Jarosław Zuzga.

Nowe logo jest zbiorem cech definiujących stowarzyszenie – podkreśla jego związki ze stolicą, wskazuje jego cele i priorytety, kładzie nacisk na biznesowy charakter współpracy jego członków i wyróżnia walory samej stolicy – czytamy w komunikacie Warszawskiej Organizacji Turystycznej zamieszczonym na stronie internetowej.

„Kierowała nami potrzeba stworzenia znaku, z którym identyfikować się będą także nasi członkowie. Ocenialiśmy też walory estetyczne, sprawdzaliśmy współczesne trendy, szukaliśmy wzorców w czasach najlepszych dla twórców, grafików i warszawskiego designu. Zależało nam na czytelności i oryginalności nowego znaku, a także typografii, której elementy pojawiają się w krajobrazie miasta” – głosi komunikat.

Nowe Trendy
Ukraina planuje turystykę po wojnie. Na razie pokazuje odwagę swoich obywateli
Nowe Trendy
Prezes Polskiej Izby Turystyki: Bądźmy ambasadorami Polski. To się opłaci
Nowe Trendy
Opozycja bojkotuje sejmową podkomisję do spraw turystyki. "Nie ma zgody"
Nowe Trendy
Znana sieć hoteli ogranicza marnowanie jedzenia. Pokaże, że dba o środowisko
Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: 80 pensów na promocję kraju to za mało