Zwyciężcy, sami pochodzący z Małopolski, przygotowali pracę opowiadającą o zamkach i pałacach Dolnego Śląska.

Jury oceniało jakość tekstów, zdjęć, filmów i zasięg danego bloga. O tym, kto zwyciężył zdecydowały wyniki głosowania internautów, zasięgi wygenerowane przez blogerów i opinia jury.

Drugie miejsce i 5 tysięcy złotych przypadło Małgorzacie Girek-Bąk prowadzącej blog voyagerka.com. Jej praca dotyczyła województwa łódzkiego. Za trzecie miejsce POT płacił 3,5 tysiąca złotych. Tę nagrodę odebrali Angelika i Mateusz Grzegorzek z mynaszlaku.pl za pracę z podróży po województwie świętokrzyski.

Czytaj więcej

Wrocławskie Hydropolis ze złotym certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej

Celem Turystycznych Mistrzostw Blogerów było stworzenie materiałów promocyjnych mających zainspirować indywidualnych turystów organizujących samodzielnie swój wypoczynek w Polsce i osoby korzystające z mediów społecznościowych - wyjaśniają organizatorzy. Jak dodają, ważnym jego elementem była promocja Polskiego Bonu Turystycznego.

Mistrzostwa polegają na rywalizacji między blogerami i wspierającymi je regionalnymi organizacjami turystycznymi. W tym roku do konkursu zgłosiło się 59 blogerów z całej Polski. W pierwszym etapie jury konkursu wybrało szesnastkę jego zdaniem najlepszych - już na tym etapie każdy uczestnik dostał 3,5 tysiąca złotych.

Każdego blogera (lub parę blogerów, blogi prowadzą bowiem często pary) przypisano teraz do konkretnego regionu. Ich zadaniem było stworzenie wspólnie z regionalnymi organizacjami turystycznymi scenariuszy podróży i przygotowanie z nich materiałów. Pracowali nad nimi w październiku i listopadzie.

Czytaj więcej

Rząd przedłuży bon turystyczny na kolejne wakacje. Została jeszcze duża suma

- Duża liczba zgłoszeń do udziału w IV Turystycznych Mistrzostwach Blogerów pokazuje, że konkurs wpisał się na stałe do kalendarza polskich podróżników, którzy chętnie dzielą się wrażeniami z odwiedzonych miejsc ze swoimi fanami mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szlachta. - Wpisy finałowej szesnastki stanowią gotowe pomysły i scenariusze na krótsze lub dłuższe wyjazdy w każdym z szesnastu województw. Gratulacje i wyrazy uznania należą się wszystkim uczestnikom, a zwłaszcza laureatom - twórcom materiałów wyróżniających się kreatywnością, nieszablonowym podejściem do tematu i sporym poparciem internautów.

Autopromocja
ORZEŁ INNOWACJI

Konkurs dla startupów i innowacyjnych firm

WEŹ UDZIAŁ

Dodatkowo kapituła postanowiła nagrodzić trzy blogi za pomysłową promocję Polskiego Bonu Turystycznego, wyróżnienia dostały: Raczej trampki, Hasające Zające i Nasze szlaki.

W ramach IV Turystycznych Mistrzostw Blogerów zrealizowano 32 wpisy na blogach, 16 filmów, ponad 192 wpisy w mediach społecznościowych. Szacuje się, że materiały trafiły do ponad 6 milionów odbiorców.