Wrocławskie Hydropolis ze złotym certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej

Polska Organizacja Turystyczna wręczyła certyfikaty najciekawszym obiektom turystycznym w kraju. W tym roku złote wyróżnienie przypadło wrocławskiemu Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis. Nagrody są nazywane turystycznym Oskarem.

Publikacja: 25.11.2021 20:16

Nagrodzeni odebrali w tym roku 13 certyfikatów

Nagrodzeni odebrali w tym roku 13 certyfikatów

Foto: Filip Frydrykiewicz

Podczas gali w Warszawie w hotelu Sofitel Victoria wręczono dzisiaj wyróżnienia w konkursie na najlepsze produkty turystyczne 2021 roku. To już XVIII edycja tego wydarzenia, odbywającego się co roku.

Certyfikaty POT są przyznawane przez kapitułę powołaną przez prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. W jej skład wchodzą eksperci od turystyki i promocji produktów turystycznych, przedstawiciele środowisk akademickich i mediów.

Czytaj więcej

„Wygląda jak atol, to nie może być w Europie” - Polska zaskakuje obcokrajowców

„Kapituła kierowała się ideą, że produkty certyfikowane mają być swoistym drogowskazem dla turystów. Dokonując wyboru oferty turystycznej chcemy być pewni, że dobrze inwestujemy nasz czas i pieniądze” - czytamy w informacji POT.

Do konkursu zgłoszono (w pierwszym etapie wyłaniają je na swoim terenie poszczególne regiony) 72 produkty turystyczne, w tym 49 do certyfikatu zwykłego, dziewięć do złotego i 14 do certyfikatu specjalnego.

Złoty Certyfikat zdobyło Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis - „unikatowe centrum wiedzy o wodzie, które łączy walory edukacyjne z nowoczesną formą wystawienniczą”. Obiekt powstał w XIX-wiecznym obiekcie poprzemysłowym, zbiorniku na czystą wodę.

Kapituła przyznała również dziesięć zwykłych certyfikatów POT (patrz lista niżej), jedno wyróżnienie i Certyfikat Specjalny.

Prezes POT postanowił także uhonorować Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną za wyjątkowe zaangażowanie i aktywność w realizacji regionalnego etapu konkursu.

Internauci w głosowaniu, które odbyło się za pośrednictwem narodowego portalu turystycznego, za najlepszy produkt (60 procent z 40 tysięcy głosów) uznali Juromanię – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

— Nie ulega wątpliwości, że miejsca uhonorowane certyfikatami to najbardziej wyróżniające się atrakcje turystyczne na mapie Polski – mówił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szlachta. - Chcemy, by odwiedzali je turyści krajowi, polskie rodziny i goście zagraniczni. Zachęcam do odwiedzenia strony polska.travel i poznania wszystkich laureatów. Regiony, w których znajdują się certyfikowane obiekty mogą być idealną destynacją wakacyjnych lub krótszych wyjazdów.

Czytaj więcej

Dolny Śląsk chce być polską stolicą turystyki slow

Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostaną objęte specjalnym programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Dodatkowo nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu jest kampania promocyjna o wartości 150 tys. złotych.

- Posiadanie Certyfikatu POT to ogromny prestiż i potwierdzenie jakości turystycznych doznań. Podnosi on rangę produktu turystycznego, wzmacnia pozycję w oczach klientów. Jego wpływ na prowadzone kampanie promocyjne jest z marketingowego punktu widzenia nieoceniony – dodał prezes POT.

Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej dla najlepszego produktu turystycznego w 2021 roku otrzymały:

1. Bajka Pana Kleksa w Katowicach

2. Geopark Świętokrzyski

3. Juromania - Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej

4. Kolejkowo Wrocław

5. Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju

6. Rogalowe Muzeum Poznania

7. Twierdza Modlin

8. Tykocin - Pomnik Historii

9. ZielonyPonton.pl - Przygoda na Sanie

10. Żywe Muzeum Obwarzanka w Krakowie

Wyróżnienie:

Anielskie Ogrody - ekologiczna akademia ogrodowa

Certyfikat Specjalny:

Ekspozycja „Podziemny Olkusz”

Certyfikat Internautów:

Juromania - Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej

Nominacje do Złotego Certyfikatu:

Bałtowski Kompleks Turystyczny

Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis

Moszna - Zamek jak z bajki

Złoty Certyfikat:

Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis

Czytaj więcej

„Praga odNova” - warszawska Praga bez tajemnic

Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny organizowany jest od roku 2003. Jego celem jest "podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej poprzez kreowanie produktów, które nie tylko wyróżniają się atrakcyjnością turystyczną, ale także są nowatorskie, przyjazne turystom i dające wiele możliwości spędzenia w ciekawy sposób wolnego czasu. Przy ocenie kandydatur brane są pod uwagę między innymi dostępność dla turysty czy wykorzystanie nowoczesnych technologii i innowacji w rozwoju produktów".

Od 2008 r. przyznawany jest również Złoty Certyfikat – specjalna nagroda stworzona dla już certyfikowanych produktów turystycznych, które się rozwijają w wyjątkowy sposób. Dotychczas jego laureatami były: Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach, Muzeum Powstania Warszawskiego, Żywe Muzeum Piernika, Industriada, Kopalnia Złota i Średniowiecznego Parku Techniki w Złotym Stoku, Park Nauki i Rozrywki Krasiejów, Szlak Architektury Drewnianej, Szlak Orlich Gniazd, Festiwal „Przystanek Woodstock”, Łódzka Manufaktura, Kanał Augustowski – Szlak Papieski, Szlak Zabytków Techniki.

Do tej pory POT przyznał 243 certyfikaty i wyróżnienia.

Podczas gali w Warszawie w hotelu Sofitel Victoria wręczono dzisiaj wyróżnienia w konkursie na najlepsze produkty turystyczne 2021 roku. To już XVIII edycja tego wydarzenia, odbywającego się co roku.

Certyfikaty POT są przyznawane przez kapitułę powołaną przez prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. W jej skład wchodzą eksperci od turystyki i promocji produktów turystycznych, przedstawiciele środowisk akademickich i mediów.

Pozostało 92% artykułu
Nowe Trendy
UE: Jak przedłużyć certyfikat podróżnym? Potrzebne będzie trzecie szczepienie
Nowe Trendy
Minister turystyki Niemiec: Na końcu szczepienia i tak będą obowiązkowe
Nowe Trendy
Łódź wśród najlepszych miejsc do zwiedzania w 2022 roku "National Geographic Traveler"
Nowe Trendy
Trendy w turystyce. "W przyszłym roku wielu turystów wyruszy w podróż życia"
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
To był najlepszy sezon w historii dolnośląskiej turystyki. Bon jak zastrzyk