Polska Organizacja Turystyczna: Biura w Pradze, Budapeszcie i Pekinie do wzięcia

Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła konkurs na dyrektorów trzech Zagranicznych Ośrodków POT w Czechach, na Węgrzech i w Pekinie. Dwa pierwsze nowi dyrektorzy będą musieli dopiero stworzyć, bo jeszcze ich nie ma.

Publikacja: 08.07.2022 12:49

Czeski i Węgierski ośrodek trzeba będzie dopiero stworzyć

Czeski i Węgierski ośrodek trzeba będzie dopiero stworzyć

Foto: Filip Frydrykiewicz

Praga i Budapeszt staną się niedługo siedzibami nowo otwartych zagranicznych biur Polskiej Organizacji Turystycznej. Ośrodek w Pradze ma prowadzić działalność w Czechach i na Słowacji, a w Budapeszcie – na Węgrzech.

POT ogłosił właśnie konkurs na ich dyrektorów. Ich zadaniem będzie więc zbudowanie tych komórek od podstaw.

Decyzja o otwarciu biur w tych krajach zapadła jeszcze w zeszłym roku. POT dostał na to pieniądze w budżecie tegorocznym.

Czytaj więcej

Debata. Dzięki bonowi turystycznemu Polacy na nowo odkryli swój kraj

Wiceprezes POT Anna Salamończyk-Mochel tak uzasadniała potrzebę powołania dwóch nowych jednostek: - Potrzeba szerszej promocji turystycznej Polski na rynkach czeskim, słowackim i węgierskim wynika zarówno z potrzeby bieżącej – w dobie pandemii turyści wolą podróże krótkie i bliskie, najlepiej takie, które mogą bezpiecznie odbyć własnym samochodem - jak i ze względu na długofalowe trendy w ruchu turystycznym, zgodnie z którymi dominujące znaczenie ekonomiczne dla poszczególnych krajów mają przyjazdy turystów z rynków sąsiedzkich i nieodległych. Zaletą takiego ruchu jest też to, że w mniejszym stopniu podlega on sezonowości.

POT planował też otwarcie ośrodka w Tel Awiwie, jednak nie zdecydował się rozpocząć przygotowań w sytuacji, gdy stosunki dyplomatyczne Polski z Izraelem nie układają się najlepiej (najnowszy konflikt dotyczy przebiegu wycieczek szkolnych z Izraela).

POT szuka też kandydata na stanowisko dyrektora ośrodka w Chinach. Obecnemu kończy się kadencja.

Jak podaje w ogłoszeniu, główne obowiązki dyrektorów to prowadzenie promocji polskiej turystyki na danym rynku.

POT wymaga od każdego kandydata tytułu magistra, co najmniej 5-letniego staż pracy w turystyce, marketingu, sprzedaży, public relations, administracji publicznej lub dyplomacji, w tym co najmniej 3-letniego doświadczenia w pracy na stanowisku kierowniczym.

Kandydat do pracy w Czechach powinien znać język czeski, na Węgrzech język węgierski, a w Pekinie - język angielski. Musi też mieć prawo jazdy, co najmniej kategorii „B”.

Są też „wymagania pożądane”, jak znajomość zagadnień z zakresu komunikacji, marketingu i turystyki, znajomość polskiego rynku turystycznego „w zakresie atrakcyjności turystycznej”, umiejętność organizowania kampanii promocyjnych i zarządzania projektami, znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych, znajomość ustawy i statutu Polskiej Organizacji Turystycznej i umiejętność zarządzania personelem, pracy w zespole, nawiązywania kontaktów, radzenia sobie ze stresem.

Czytaj więcej

Kraków chce mieć własną organizację turystyczną. „Potrzebna mocna instytucja”

Kandydat jest też zobowiązany do przedstawienia pracy pisemnej (3-5 stron) na temat tego, jaką ma koncepcję komunikacji marketingowej w kraju, w którym chciałby pracować w roku 2023 „ze szczególnym uwzględnieniem wpływu obecnej sytuacji politycznej i pandemicznej na rynek turystyczny”.

POT pisze w ogłoszeniu, że oferuje ciekawą pracę pełną wyzwań i umowę o pracę zawartą na czas określony, nie dłuższy niż 33 miesiące (na tyle tylko pozwala ustawa o POT).

Nowi dyrektorzy mają rozpocząć pracę na przełomie trzeciego i czwartego kwartału tego roku.

Dokumenty można składać do 29 lipca. Wstępna kwalifikacja kandydatów odbędzie się na podstawie przesłanych przez nich dokumentów. Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Baleary bronią się przed „turystofobiczną retoryką”. Wzmocnią przedsiębiorców
Nowe Trendy
Turystyczny bojkot Ameryki. Przez politykę Donalda Trumpa rośnie ryzyko recesji
Nowe Trendy
Imponujący wzrost turystyki w Wietnamie. Polaków o 53 procent więcej
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Nowe Trendy
Tureccy hotelarze tną ceny. Liczyli na więcej gości, ale zostają im puste pokoje