Niemcy mają nową strategię wyprowadzenie turystyki z kryzysu wywołanego przez koronawirusa. Dokument ma stanowić podwaliny pod nową strategię dla sektora, która jest z kolei częścią umowy koalicyjnej zawartej przy tworzeniu rządu Olafa Scholza, pisze niemiecki portal branży turystycznej Reisevor-9.
Zgodnie z założeniami, struktury, które przetrwały kryzys, mają zostać wzmocnione, jednocześnie trzeba poprawić konkurencyjność sektora i jego odporność na przyszłe kryzysy. Z drugiej strony chodzi o wsparcie branży przy osiąganiu celów neutralności klimatycznej i zrównoważonego rozwoju.
Te założenia mają być dalej rozwijane i to zarówno w obrębie samej turystyki, jak i innych sektorów, z którymi jest powiązania. W tym celu trzeba zaangażować do współpracy przedstawicieli różnych segmentów na poziomie krajowym, regionalnym i branżowym, a rząd widzi swoją rolę jako koordynatora tej kooperacji.
Czytaj więcej
W czerwcu tego roku wartość sprzedaży usług turystycznych u niemieckich agentów była już tylko o niecałe 8 procent mniejsza niż w tym samym czasie przed pandemią.
Jednym z instrumentów dalszego rozwoju ma być narodowa platforma internetowa „Przyszłość turystyki” - by ją zbudować, powołano komitet nadzorujący, w skład którego weszli przedstawiciele resortów, których tematyka dotyczy. W porozumieniu z ekspertami rząd pod przewodnictwem koordynatorki ds. gospodarki morskiej i turystyki Claudii Müller opracuje program roboczy z konkretnymi wytycznymi. Każde z ministerstw ma dołożyć do tego swoją cegiełkę.