Reklama
Rozwiń
Reklama

Trendy w podróżach na 2023 rok? Wirtualnie, z małym bagażem i z biometrią

Ludzie będą podróżować z małymi bagażami, a zanim zarezerwują wyjazd, będą chcieli go wirtualnie wypróbować. To dwa z kilku trendów w turystyce, jakie nadejdą lub wzmocnią się w najbliższych latach – twierdzi Amadeus.

Publikacja: 19.11.2022 10:21

Ludzie bedą chcieli lepiej poznać cele podróży przed wyjazdem

Ludzie bedą chcieli lepiej poznać cele podróży przed wyjazdem

Foto: Adobe Stock

Amadeus, jeden z trzech globalnych systemów rezerwacyjnych stosowanych w turystyce, opublikował raport „Amadeus 2023 Travel Trends”, w którym przedstawił najważniejsze trendy, jakie zaznaczą się na rynku turystycznym w przyszłym roku. Na pierwszym miejscu wskazuje rewolucję technologiczną. – Kiedyś o wpływie technologii na podróże mówiło się w kontekście rozwiązań fizycznych, na przykład coraz większych i szybszych środków transportu – mówi wiceprezes ds. globalnego marketingu korporacyjnego, komunikacji i odpowiedzialności społecznej w Amadeusie Daniel Batchelor. Tymczasem przyszłość już jest i wygląda zupełnie inaczej. Ludzie chcą zmniejszyć swój wpływ na planetę, a na pierwszym miejscu stawiają relacje międzyludzkie i szersze kontakty społeczne. Technologia cyfrowa umożliwia nam realizację tych celów – dodaje.

Czytaj więcej

25 zapierających dech w piersiach miejsc na rok 2023 - „National Geographic” podał listę

Raport wskazuje na kilka znaczących zmian, jakie będziemy obserwować w sektorze turystyki w nadchodzących latach. Na pewno nie można pomijać rosnącego znaczenia technologii, która pozwoli ludziom przenosić się wirtualnie w różne części świata. To sprawi, że podróży będzie można „spróbować”, zanim się je kupi. Dzięki temu ludzie będą chętniej odkrywać świat, także w tej luksusowej wersji. To nie tylko śpiew przyszłości, ale prawdziwe plany dużych firm turystycznych. Na przykład Walt Disney planuje stworzyć w swoim parku rozrywki przejażdżkę, która będzie zawierała równoległe doświadczenie w wirtualnym świecie 3D, Seul chce uruchomić do 2023 roku platformę „Metaverse Seoul”, a linie Qatar Airways ogłosiły niedawno otwarcie Qverse, czyli miejsca, w którym przyszły podróżny będzie mógł zwiedzić, przejść i odprawić się na lotnisku Hamad w Dausze w asyście załogi pokładowej MetaHuman.

Kolejny trend to wykorzystanie danych biometrycznych. Skoro pasażer korzysta już z danych biometrycznych do odprawy lotniskowej, oddania bagażu i wejścia na pokład samolotu, te sposoby identyfikacji mogą być zastosowane na przykład do płacenia za posiłek w czasie lotu. W przyszłości porty lotnicze i operatorzy turystyczni zaoferują pasażerom całkowicie bezdotykowe i wygodne sposoby płacenia na wszystkich etapach podróży.

W najbliższych latach ludzie będą też jeździć z mniejszymi, a więc lżejszymi, bagażami. To pozwoli ograniczyć ich oddziaływanie na środowisko. Ma to być możliwe także dzięki temu, że na przykład hotele i ośrodki wypoczynkowe już teraz coraz częściej oferują wynajem sprzętu sportowego czy odzieży treningowej. Turyści są też bardziej gotowi niż kiedyś, kupować podstawowe produkty w miejscu docelowym, bo to pozwala im wesprzeć lokalne społeczności.

Reklama
Reklama

Amadeus twierdzi również, że w dalszym ciągu będziemy obserwować rozwój pracy zdalnej (workation) z dowolnego miejsca na świecie. Wiele krajów już teraz zachęca do przeprowadzenia się do nich choćby na kilka miesięcy. Z analizy platformy Nomadlist, która łączy ludzi z całego świata pracujących zdalnie, wynika, że obecnie najlepszymi miejscami do takiego życia są Lizbona i Bangkok.

Czytaj więcej

Hasło "prawdziwe słońce zamiast kaloryferów" działa. Hiszpania się zapełnia

Amadeus, jeden z trzech globalnych systemów rezerwacyjnych stosowanych w turystyce, opublikował raport „Amadeus 2023 Travel Trends”, w którym przedstawił najważniejsze trendy, jakie zaznaczą się na rynku turystycznym w przyszłym roku. Na pierwszym miejscu wskazuje rewolucję technologiczną. – Kiedyś o wpływie technologii na podróże mówiło się w kontekście rozwiązań fizycznych, na przykład coraz większych i szybszych środków transportu – mówi wiceprezes ds. globalnego marketingu korporacyjnego, komunikacji i odpowiedzialności społecznej w Amadeusie Daniel Batchelor. Tymczasem przyszłość już jest i wygląda zupełnie inaczej. Ludzie chcą zmniejszyć swój wpływ na planetę, a na pierwszym miejscu stawiają relacje międzyludzkie i szersze kontakty społeczne. Technologia cyfrowa umożliwia nam realizację tych celów – dodaje.

Reklama
Linie Lotnicze
Incydent w powietrzu. Pilot: Nie lądujemy, bo pasażerowie nie zapięli pasów
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Kolej
Egipcjanie pojadą pociągami dużych prędkości. Obsługę zapewni Deutsche Bahn
Popularne Trendy
Rusza weekend za pół ceny. Można zaoszczędzić 3 złote albo 3600 złotych
Biura Podróży
Traveldata: Wakacje w Grecji i Turcji drożeją najszybciej. W Bułgarii odwrotnie
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Nowe Trendy
VisitBritain dopłaci biurom podróży do zagranicznych turystów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama