Marcin Płachno, menedżer i organizator eventów sportowych, a od 2021 roku szef Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu, odpowiedzialnego za promowanie Polski w Austrii i Szwajcarii, wyruszył w trzydniową, 445-kilometrową podróż rowerem z Wiednia do Krakowa.
Inicjatywa ta jest częścią kampanii wiedeńskiego ZOPOT-u pod hasłem Poland Soul Travel, promującej na rynkach austriackim i szwajcarskim podróże po Polsce w stylu slow. Kampania wyróżnia 10 regionów i cztery duże miasta, ukazując ich najciekawsze atrakcje, rekomendując aktywności sportowe i unikatowe, prowadzone z pasją domy gościnne.
Czytaj więcej
Poland Soul Travel to kampania promująca na rynkach austriackim i szwajcarskim najciekawsze polskie regiony w duchu turystyki slow. Organizuje ją już drugi raz Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu.
Kolejne etapy rowerowego wyzwania można było śledzić na profilach Poland Soul Travel w mediach społecznościowych.
Dyrektor wystartował 14 czerwca, we środę, by weekend spędzić w stolicy Małopolski. Trasa prowadziła, zgodnie z założeniami kampanii, poza głównymi szlakami. Po drodze Płachno odwiedził między innymi Kromieryż na Morawach i zatrzymał się na czesko-polskiej granicy w położonym po obu jej stronach Cieszynie. Śledzący wyzwanie internauci mogli zobaczyć, jak przemierza świetnie przygotowane drogi rowerowe w Czechach, a następnie, od granicy do Krakowa, Wiślaną Trasę Rowerową, której ślad pokrywa się z rozbudowywaną magistralą EuroVelo 4. Wyjazd stał się także okazją do promocji sieci tras MTB, z których słyną w Polsce Bielsko-Biała i Szczyrk.