Reklama
Rozwiń
Reklama

Z Wiednia do Krakowa na rowerze - akcja promocyjna dyrektora biura POT

Dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu w trzy dni pokonał rowerem ponad 400 kilometrów z Wiednia do Krakowa, by zachęcić Austriaków i Szwajcarów do odwiedzenia Polski.

Publikacja: 27.06.2023 12:11

Z Wiednia do Krakowa na rowerze - akcja promocyjna dyrektora biura POT

Foto: Marcin Płachno

Marcin Płachno, menedżer i organizator eventów sportowych, a od 2021 roku szef Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu, odpowiedzialnego za promowanie Polski w Austrii i Szwajcarii, wyruszył w trzydniową, 445-kilometrową podróż rowerem z Wiednia do Krakowa.

Inicjatywa ta jest częścią kampanii wiedeńskiego ZOPOT-u pod hasłem Poland Soul Travel, promującej na rynkach austriackim i szwajcarskim podróże po Polsce w stylu slow. Kampania wyróżnia 10 regionów i cztery duże miasta, ukazując ich najciekawsze atrakcje, rekomendując aktywności sportowe i unikatowe, prowadzone z pasją domy gościnne.

Czytaj więcej

Poland Soul Travel - polskie regiony w wersji „slow” dla Austriaków i Szwajcarów

Kolejne etapy rowerowego wyzwania można było śledzić na profilach Poland Soul Travel w mediach społecznościowych.

Dyrektor wystartował 14 czerwca, we środę, by weekend spędzić w stolicy Małopolski. Trasa prowadziła, zgodnie z założeniami kampanii, poza głównymi szlakami. Po drodze Płachno odwiedził między innymi Kromieryż na Morawach i zatrzymał się na czesko-polskiej granicy w położonym po obu jej stronach Cieszynie. Śledzący wyzwanie internauci mogli zobaczyć, jak przemierza świetnie przygotowane drogi rowerowe w Czechach, a następnie, od granicy do Krakowa, Wiślaną Trasę Rowerową, której ślad pokrywa się z rozbudowywaną magistralą EuroVelo 4. Wyjazd stał się także okazją do promocji sieci tras MTB, z których słyną w Polsce Bielsko-Biała i Szczyrk.

Reklama
Reklama

Foto: Marcin Płachno

Po dotarciu do Krakowa Marcin Płachno podzielił się z odbiorcami zdjęciami ulubionych miejsc w rodzinnym mieście, między innymi dzielnicy Kazimierz, ulicy Brackiej czy antykwariatu Skrypt, w którym przesiadywał w dzieciństwie. W kolejnych stories przewijały się pływanie kajakami po Wiśle, wakeboarding, żeglowanie i paddleboarding na zalewie Bargy czy zalew Zakrzówek w dawnym kamieniołomie wapienia.

Marcin Płachno zdradził, że podczas jazdy jego telefon działał w trybie samolotowym. - Umysł ustawiony jednozadaniowo - bez bodźców, powiadomień z poczty i aplikacji oraz innych przekleństw komunikacji XXI wieku. Prostota i wolność jako deficytowe doświadczenia w naszym zabieganym świecie - objaśnia sens wyprawy Płachno, cytowany w komunikacie.

- Jako Polska Organizacja Turystyczna na co dzień promujemy nasz kraj i zachęcamy mieszkańców innych państw do przybycia tutaj samochodem, autobusem czy samolotem. Tą wyprawą chcę pokazać, że Polskę naprawdę warto odwiedzić, nawet pokonując 445 kilometrów na rowerze. Oczywiście wybranie roweru jako środka transportu na taki dystans to na pewno wyzwanie dla doświadczonych fanów dwóch kółek, ale każdy może zacząć od małych kroków, na przykład rezygnując z samochodu na rzecz roweru na krótkich trasach czy zabierając rower na wakacje do Polski w celu jej eksploracji - dodaje.

Płachno wrócił do Wiednia pociągiem, który wyrusza codziennie z dworca Kraków Główny o godzinie 14.03, by o 19.49 dotrzeć na Wien Hauptbahnhof.

Marcin Płachno, menedżer i organizator eventów sportowych, a od 2021 roku szef Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu, odpowiedzialnego za promowanie Polski w Austrii i Szwajcarii, wyruszył w trzydniową, 445-kilometrową podróż rowerem z Wiednia do Krakowa.

Inicjatywa ta jest częścią kampanii wiedeńskiego ZOPOT-u pod hasłem Poland Soul Travel, promującej na rynkach austriackim i szwajcarskim podróże po Polsce w stylu slow. Kampania wyróżnia 10 regionów i cztery duże miasta, ukazując ich najciekawsze atrakcje, rekomendując aktywności sportowe i unikatowe, prowadzone z pasją domy gościnne.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nowe Trendy
Turyści odwracają się od Nowego Jorku. Prognozy pokazują minus 17 procent
Nowe Trendy
PIT zadowolony z zapowiedzi zmiany Karty Nauczyciela. „Załamanie w wycieczkach szkolnych”
Nowe Trendy
Turystyka szybko rośnie. Zarobią na niej ci, którzy dostosują się do nowych zasad
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nowe Trendy
Regiony Hiszpanii w obronie turystyki. „To nie problem, ale motor gospodarki”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama