Szwecja to nie Szwajcaria. Szwajcarzy mają LSD, a my zorzę polarną – mówią Szwedzi

Szwecja (ang. Sweden) nie chce być już mylona ze Szwajcarią (ang. Switzerland), dlatego zwraca się z apelem do polityków i mieszkańców obu krajów – ustalmy, kto się czym wyróżnia. Wiadomość przekazana w żartobliwej formie jest elementem kampanii promocyjnej.

Publikacja: 30.10.2023 01:29

Prezeska Visit Sweden wystąpiła w spocie reklamowym osobiście

Prezeska Visit Sweden wystąpiła w spocie reklamowym osobiście

Foto: Visit Sweden

Szwedzka Organizacja Turystyczna Visit Sweden prowadzi właśnie niecodzienną kampanię marketingową – jej celem jest dotarcie do opinii publicznej z wiadomością, że Szwecja i Szwajcaria, chociaż mają podobno brzmiące nazwy, nie powinny być mylone.

Na YouTubie zamieściła „oficjalny komunikat” z apelem do tego alpejskiego państwa. – Do polityków i mieszkańców Szwajcarii. Zaraz nastąpi przekazanie wiadomości ze Szwecji – mówi z zatroskaną miną, ale też trochę zirytowana, prezeska Visit Sweden Susanne Andersson. – Zwracamy się do was z powodu wspólnego problemu – kontynuuje, pokazując artykuł prasowy, którego tytuł mówi, że prezydent pomylił nazwy obu krajów. – Powinniśmy się od siebie wyraźnie oddzielić i ustalić, kto, o czym mówi. Oto nasza propozycja – kontynuuje.

Czytaj więcej

Minister turystyki, jak James Bond. „Nazywa się Izrael. Państwo Izrael”

W dalszej części materiału pojawiają się konkretne postulaty – Szwajcaria powinna mówić oczywiście o bankach, Szwecja o swoim wybrzeżu (w niemieckiej wersji językowej, bo tak nagrany został film, pojawia się gra słów – „banken” to banki, a „sandbaenke” to łacha, mielizna). Szwajcarzy mogą o sobie głośno mówić, jodłując, w Szwecji panuje cisza. LSD należy do Szwajcarów, bo to oni wymyślili ten narkotyk, Szwecja ma natomiast swoją zorzę polarną – ona też ma w sobie coś surrealistycznego. Szwajcarzy w kwestii mody znają się na tradycyjnych strojach, Szwedzi stawiają na nowe trendy. I na koniec – Szwajcaria kojarzy się z luksusem, na przykład z drogimi zegarkami, a Szwecja daje luksus innej natury – pozwala zapomnieć o czasie.

Czytaj więcej

Nowa kampania promocyjna Grecji. „Wizyta u nas odmieni twoje życie”

– Drodzy Szwajcarzy! Jesteśmy otwarci na negocjacje, ale uważamy, że musimy tę kwestię zakończyć jak najszybciej – podsumowuje prezes i dodaje, że pełen przegląd propozycji z prośbą o podpis znaleźć można na visitsweden.de.

Apelowi towarzyszą ujęcia różnych atrakcji Szwecji, które zestawione są z tymi, charakteryzującymi Szwajcarię.

Nagranie ma też wersję angielską oraz niderlandzką i francuską z napisami. Angielska różni się nieco doborem argumentów od niemieckiej, by lepiej grać skojarzeniami językowymi.

Szwedzka Organizacja Turystyczna Visit Sweden prowadzi właśnie niecodzienną kampanię marketingową – jej celem jest dotarcie do opinii publicznej z wiadomością, że Szwecja i Szwajcaria, chociaż mają podobno brzmiące nazwy, nie powinny być mylone.

Na YouTubie zamieściła „oficjalny komunikat” z apelem do tego alpejskiego państwa. – Do polityków i mieszkańców Szwajcarii. Zaraz nastąpi przekazanie wiadomości ze Szwecji – mówi z zatroskaną miną, ale też trochę zirytowana, prezeska Visit Sweden Susanne Andersson. – Zwracamy się do was z powodu wspólnego problemu – kontynuuje, pokazując artykuł prasowy, którego tytuł mówi, że prezydent pomylił nazwy obu krajów. – Powinniśmy się od siebie wyraźnie oddzielić i ustalić, kto, o czym mówi. Oto nasza propozycja – kontynuuje.

Nowe Trendy
Hiszpański rząd: Skrócimy tydzień pracy. Branża turystyczna: Stracimy miliardy euro
Nowe Trendy
Koncern TUI rusza na ratunek podwodnego świata Balearów. „To wspólny interes”
Nowe Trendy
Niemieckie miasto światowym hitem na lato. Turystów kręcą piłka nożna i plaże
Nowe Trendy
Ekspert radzi: Biura podróży nie mogą lekceważyć protestów przeciwko turystom
Nowe Trendy
Niemiecki rząd podniósł podatek - drożeją wycieczki. Branża turystyczna protestuje