Szwecja to nie Szwajcaria. Szwajcarzy mają LSD, a my zorzę polarną – mówią Szwedzi

Szwecja (ang. Sweden) nie chce być już mylona ze Szwajcarią (ang. Switzerland), dlatego zwraca się z apelem do polityków i mieszkańców obu krajów – ustalmy, kto się czym wyróżnia. Wiadomość przekazana w żartobliwej formie jest elementem kampanii promocyjnej.

Publikacja: 30.10.2023 01:29

Prezeska Visit Sweden wystąpiła w spocie reklamowym osobiście

Prezeska Visit Sweden wystąpiła w spocie reklamowym osobiście

Foto: Visit Sweden

Szwedzka Organizacja Turystyczna Visit Sweden prowadzi właśnie niecodzienną kampanię marketingową – jej celem jest dotarcie do opinii publicznej z wiadomością, że Szwecja i Szwajcaria, chociaż mają podobno brzmiące nazwy, nie powinny być mylone.

Na YouTubie zamieściła „oficjalny komunikat” z apelem do tego alpejskiego państwa. – Do polityków i mieszkańców Szwajcarii. Zaraz nastąpi przekazanie wiadomości ze Szwecji – mówi z zatroskaną miną, ale też trochę zirytowana, prezeska Visit Sweden Susanne Andersson. – Zwracamy się do was z powodu wspólnego problemu – kontynuuje, pokazując artykuł prasowy, którego tytuł mówi, że prezydent pomylił nazwy obu krajów. – Powinniśmy się od siebie wyraźnie oddzielić i ustalić, kto, o czym mówi. Oto nasza propozycja – kontynuuje.

Czytaj więcej

Minister turystyki, jak James Bond. „Nazywa się Izrael. Państwo Izrael”

W dalszej części materiału pojawiają się konkretne postulaty – Szwajcaria powinna mówić oczywiście o bankach, Szwecja o swoim wybrzeżu (w niemieckiej wersji językowej, bo tak nagrany został film, pojawia się gra słów – „banken” to banki, a „sandbaenke” to łacha, mielizna). Szwajcarzy mogą o sobie głośno mówić, jodłując, w Szwecji panuje cisza. LSD należy do Szwajcarów, bo to oni wymyślili ten narkotyk, Szwecja ma natomiast swoją zorzę polarną – ona też ma w sobie coś surrealistycznego. Szwajcarzy w kwestii mody znają się na tradycyjnych strojach, Szwedzi stawiają na nowe trendy. I na koniec – Szwajcaria kojarzy się z luksusem, na przykład z drogimi zegarkami, a Szwecja daje luksus innej natury – pozwala zapomnieć o czasie.

Czytaj więcej

Nowa kampania promocyjna Grecji. „Wizyta u nas odmieni twoje życie”

– Drodzy Szwajcarzy! Jesteśmy otwarci na negocjacje, ale uważamy, że musimy tę kwestię zakończyć jak najszybciej – podsumowuje prezes i dodaje, że pełen przegląd propozycji z prośbą o podpis znaleźć można na visitsweden.de.

Apelowi towarzyszą ujęcia różnych atrakcji Szwecji, które zestawione są z tymi, charakteryzującymi Szwajcarię.

Nagranie ma też wersję angielską oraz niderlandzką i francuską z napisami. Angielska różni się nieco doborem argumentów od niemieckiej, by lepiej grać skojarzeniami językowymi.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Powstała Akademia Pięknych Miejsc. Za darmo nauczy influencerów ciekawie pisać o... Dubaju
Nowe Trendy
Tajlandia traci miliony turystów. "To przez Wietnam"
Nowe Trendy
Piotr Borys: Polską turystykę czeka rekordowy rok
Nowe Trendy
Najazd Amerykanów na Europę. W poszukiwaniu autentyczności i luksusu