W środę w biurze Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie podsumowano efekty obecności Polski na tegorocznych Fiets en Wandelbeurs, największych targach turystyki aktywnej w Europie. Polska była w tym roku partnerem imprezy, którą odwiedziło ponad 30 tysięcy ludzi - czytamy w komunikacie POT.
Na targach, które odbywały się 23-25 lutego, w centrum konferencyjno-wystawowym Jaarbeurs w Utrechcie, reprezentowały Polskę województwa: dolnośląskie, lubelskie, mazowieckie, małopolskie, śląskie, warmińsko-mazurskie i zachodniopomorskie. Jak mówi dyrektor ośrodków POT w Amsterdamie i Brukseli Dominika Szulc, cytowana w komunikacie, "Polska jest destynacją coraz bardziej rozpoznawalną w Holandii”. - Nasz kraj ma to, czego wielu Holendrów poszukuje podczas wakacji – wspaniałą przyrodę, lasy, jeziora i góry – wylicza Szulc. - Targi wędrowno-rowerowe są więc idealnym miejscem, aby promować te walory.
Podczas targów odbyło się 16 prezentacji poświęconych polskim regionom, w których wzięło udział ponad 1,2 tysiąca osób. - Polska to piękny kraj, o czym sam mogłem się przekonać – zapewnia dyrektor ds. sprzedaży Fiets en Wandelbeurs Nick Roodenburg. - Cieszę się, że uwaga odwiedzających tegoroczne spotkanie, była skupiona właśnie na waszym kraju.
Promocji Polski towarzyszyła rozpoczęta w październiku 2023 roku półroczna kampania, która wykorzystywała zarówno materiały organizatora targów, jak i reklamy specjalnie przygotowane przez ZOPOT we współpracy z największym domem mediowym w Niderlandach, DPG Media. Oprócz tego ZOPOT inicjował kampanię (12-18 lutego) w jednej z największych gazet codziennych w Holandii, „Algemeen Dagblad” (z wydaniami regionalnymi zasięg 2 miliony odbiorców), promocję w formie bannera na popularnych stronach internetowych oraz informację o targach w formie newslettera wysłanego do 220 tysięcy członków stowarzyszenia Natuurmonumenten i promocję u organizatora targów (bannery, strona internetowa, newsletter, social media, ogłoszenia prasowe, plan targów, elektroniczny bilet, magazyn targów). Materiały na temat Polski znajdą się również w mediach poświęconych tematyce turystyki pieszej i rowerowej.