Barcelona zmienia strategię promocyjną. „Visit Barcelona” idzie w odstawkę

Już nie „Visit Barcelona”, ale „This is Barcelona” - w obliczu nadmiernej turystyki i protestów anyturystycznych Barcelona wycofuje 15-letnie hasło promocyjne i wprowadza nowe, lepiej pasujące do obecnych okoliczności.

Publikacja: 01.08.2024 10:14

Barcelona zmienia strategię promocyjną. „Visit Barcelona” idzie w odstawkę

Foto: DPA, B. Boensch

Konsorcjum Turisme de Barcelona, odpowiedzialne za promocję stolicy Katalonii, zdecydowało o zmianie hasła promocyjnego, które było w użyciu od 15 lat - pisze portal catalannews.com.

Stare, wprowadzone w 2009 roku hasło „Visit Barcelona” (przyjedź do Barcelony) zastąpi „This is Barcelona” (to jest Barcelona), które, zdaniem przedstawicieli Turisme de Barcelona, lepiej przystaje do obecnych realiów. Nie ma już potrzeby zapraszać więcej gości, dlatego „This is Barcelona” ma „położyć kres ogólnej promocji miasta” i skupiać się na jakości zamiast na liczbie turystów.

Posunięcie to jest częścią strategii przyciągania bardziej „wartościowych i odpowiedzialnych gości”, którzy nie tylko wydają więcej, ale też są gotowi poświęcić czas na bardziej zrównoważone odkrywanie miasta. Ich przeciwieństwem są np. pasażerowie rejsów wycieczkowych, którzy „wysiadają ze statków na pół dnia”.

Nowe hasło ma przekierować uwagę odbiorców na „tożsamość miasta” i jego konkretne aspekty - tradycje, gastronomię, architekturę, ofertę kulturalną i sportową i w ten sposób na nowo zdefiniować wizerunek Barcelony.

Czytaj więcej

Barcelona podnosi opłatę turystyczną. Obsługa gości kosztuje coraz więcej

Barcelona nie potrzebuje więcej turystów

- „Visit Barcelona” to historia sukcesu, doskonała odpowiedź na wyzwanie, które miasto i Turisme de Barcelona postawiły przed sobą w tamtym czasie: przejście od przemysłowego miasta w kryzysie do miasta, w którym turystyka jest siłą napędową zmian. I to się stało - mówi dyrektor generalny Turisme de Barcelona Mateu Hernández.

- Ale kontekst się zmienił, a „visit” osiągnęło swój szczyt i nadszedł czas, by to zmienić. Dzisiaj nie zapraszamy już ludzi, aby nas odwiedzali w ogóle, ale kładziemy akcent na tożsamość miasta i dlatego przeszliśmy od „Visit Barcelona” do „This is Barcelona” - tłumaczy i dodaje, że to przejaw „nowego i pionierskiego sposobu promocji”.

Nowe hasło zostanie oficjalnie zaprezentowane 22 sierpnia podczas inauguracji międzynarodowych regat żeglarskich America’s Cup, które potrwają w stolicy Katalonii do października.

Zmiana hasła następuje w czasie, kiedy przez Hiszpanię przetacza się fala protestów przeciw masowej turystyce. 9 lipca kilkutysięczna demonstracja przeszła przez Barcelonę, jej uczestnicy domagali się między innymi ukrócenia najmu krótkoterminowego, destabilizującego rynek mieszkaniowy. Niektórzy demonstranci celowali w turystów siedzących w restauracjach pistoletami na wodę.

Czytaj więcej

Mieszkańcy Majorki: Stop masowej turystyce, chcemy normalnie żyć

Niedawno burmistrz Barcelony zapowiedział, że Barcelona nie będzie już odnawiać licencji na wynajmowanie mieszkań turystom (stracą one ważność w listopadzie 2028 r.), nie będzie też wydawać nowych pozwoleń, co w praktyce oznacza delegalizację krótkoterminowego najmu mieszkań na cele turystyczne.

W 2023 roku do Barcelony przyjechało ponad 12 milionów turystów, w tym roku ma ich być jeszcze więcej.

Konsorcjum Turisme de Barcelona, odpowiedzialne za promocję stolicy Katalonii, zdecydowało o zmianie hasła promocyjnego, które było w użyciu od 15 lat - pisze portal catalannews.com.

Stare, wprowadzone w 2009 roku hasło „Visit Barcelona” (przyjedź do Barcelony) zastąpi „This is Barcelona” (to jest Barcelona), które, zdaniem przedstawicieli Turisme de Barcelona, lepiej przystaje do obecnych realiów. Nie ma już potrzeby zapraszać więcej gości, dlatego „This is Barcelona” ma „położyć kres ogólnej promocji miasta” i skupiać się na jakości zamiast na liczbie turystów.

Pozostało 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Egipt chce dotrzeć do młodych turystów. Szuka pomocy w Google'u