Konsorcjum Turisme de Barcelona, odpowiedzialne za promocję stolicy Katalonii, zdecydowało o zmianie hasła promocyjnego, które było w użyciu od 15 lat - pisze portal catalannews.com.
Stare, wprowadzone w 2009 roku hasło „Visit Barcelona” (przyjedź do Barcelony) zastąpi „This is Barcelona” (to jest Barcelona), które, zdaniem przedstawicieli Turisme de Barcelona, lepiej przystaje do obecnych realiów. Nie ma już potrzeby zapraszać więcej gości, dlatego „This is Barcelona” ma „położyć kres ogólnej promocji miasta” i skupiać się na jakości zamiast na liczbie turystów.
Posunięcie to jest częścią strategii przyciągania bardziej „wartościowych i odpowiedzialnych gości”, którzy nie tylko wydają więcej, ale też są gotowi poświęcić czas na bardziej zrównoważone odkrywanie miasta. Ich przeciwieństwem są np. pasażerowie rejsów wycieczkowych, którzy „wysiadają ze statków na pół dnia”.
Nowe hasło ma przekierować uwagę odbiorców na „tożsamość miasta” i jego konkretne aspekty - tradycje, gastronomię, architekturę, ofertę kulturalną i sportową i w ten sposób na nowo zdefiniować wizerunek Barcelony.
Czytaj więcej
Rada Barcelony przyjęła kolejną podwyżkę podatku turystycznego. Zamiast 3,25 euro za noc goście będą teraz płacić 4 euro. To maksymalna stawka, o jaką zabiegały władze miasta - pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur.