W październiku zeszłego roku łódzki Aquapark Fala zamieścił na Facebook ogłoszenie o treści: „Fala tylko dla dorosłych. Dzień na basenie bez chlapania, dziecięcych pisków i kolejek na zjeżdżalnie? Tak! W sobotę, 19 października, w Aquaparku Fala mogą się bawić wyłącznie osoby pełnoletnie” - pisze biuro Rzecznika Praw Dziecka w komunikacie prasowym.
„Dzień dla dorosłych” promował plakat przedstawiający przekreślone płaczące dziecko w czerwonym okręgu przypominającym znak zakazu (znany z kodeksu ruchu drogowego) oraz hasła „Dzieciom wstęp wzbroniony” i „Fala tylko dla dorosłych”.
Rzeczniczka Praw Dziecka Monika Horna-Cieślak złożyła do Rady Reklamy skargę na Aquapark Fala.
„Tego rodzaju oferty nie służą dobru ogółu, jakim jest budowanie społeczeństwa obywatelskiego, opartego na szacunku dla praw wszystkich, niezależnie od wieku, płci, wyznania, niepełnosprawności, orientacji i bliskiej mi idei partycypacji młodych ludzi w życiu społecznym, obywatelskim” - uzasadniała.
Czytaj więcej
Ministerstwo Turystyki Grecji opracowało nowe zasady udostępniania obiektów noclegowych. System m...