Co miał na myśli? Jak tłumaczył, „Globalnie”, jedna z najstarszych imprez targowych w kraju, startuje niejako od nowa. Trwająca do niedzieli impreza liczy 50 tak zwanych kiosków (stoisk), na których wystawia się około 200 wystawców. Podczas pierwszych targów było 14 stoisk, ale w najlepszych latach ich liczba dochodziła do 146.
Czytaj więcej
174 wystawców udało się zgromadzić na trzynastych Międzynarodowych Targach Turystyki i Czasu Wolnego, jakie rozpoczęły się w sobotę na stadionie Tarczyński Arena we Wrocławiu. Krajem partnerskim jest w tym roku Bułgaria.
Kubica jest jednak optymistą, bo jak zauważa, choć stoisk jest mniej, wystawców na nich wcale nie ubyło w porównaniu z liczbą sprzed pandemii. Po prostu ze względu na sytuację branży turystycznej "wystawcy musieli się skonsolidować". Prezes liczy też, że dopiszą odwiedzający (przed pandemią średnio 8 tysięcy), szczególnie młodzież. Dla nich przewidziano serię prezentacji i spotkań z podróżnikami.
Wśród wystawców najbardziej widoczne są stoiska Śląskiej Organizacji Turystycznej, Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i kraju partnerskiego, czyli Grecji.
Jedno z największych stoisk zapewniła sobie Śląska Organizacja Turystyczna
Grecja miała wystąpić w tej roli
jeszcze w 2020 roku, ale wtedy trzeba było odwołać targi ze
względu na ograniczenia covidowe. Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna podtrzymała jednak swoją deklarację, stąd jej rola na targach w tym roku.
Duże biało-błękitne stoisko Grecji wypełniło sam środek hali Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach. Można na nim było spotkać między innymi przedstawicieli promocji Krety. Kreta miała też prezentację dla gości, podczas której polska przewodniczka mieszkająca na tej wyspie, Edyta Wojdyła, przekonywała, że Kreta, o której mówi się czasem, że to kontynent w miniaturze, zachowała wiele ze swojej autentyczności. Zarówno jeśli chodzi o przyrodę, kulinaria, jak i o styl życia mieszkańców.
Czytaj więcej
Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna rozpoczęła nową kampanię, w której promuje podróże typy city break do swoich miast. Zaprasza do spędzenia „greekendu”, czyli „autentycznego greckiego weekendu”.
Turyści znajdą tu i wysokie góry (ponad 2000 m n.p.m., z najwyższym szczytem Psiloritis 2456 m n.p.m.), i głębokie wąwozy, i urocze plaże. Linia brzegowa wyspy liczy 1040 kilometrów, naliczono tam 550 plaż, z czego 100 wyróżniono godłem błękitnej flagi.
W 2019 roku na dwa największe międzynarodowe lotniska Krety przyleciało 4,4 miliona gości. Najwięcej z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Rosji, Francji, Norwegii, Holandii, Polski, Włoch, Izraela i Belgii. Mieli gdzie wypoczywać ponieważ tradycje turystyki na Krecie sięgają początków XX wieku, a obecnie trzydzieści procent pięciogwiazdkowych hoteli w całej Grecji to hotele usytuowane właśnie na tej wyspie. Warto też wiedzieć, wskazywała Wojdyła, że aż 40 procent turystów wraca na Kretę w ciągu dwóch lat.
Kreta oferuje całą paletę powodów do odwiedzin. Począwszy od zwykłego wypoczynku spod znaku słońca i plaży, poprzez turystykę związaną z gastronomią (w tym ze specjalną dietą), zwiedzanie zabytków, cele religijne, wędrówki po górach, uprawienie sportów wodnych (nurkowanie, surfowanie, żeglowanie, paragliding), aż po modne ostatnio łączenie pracy i wakacji – zachęcała Wojdyła.
Czytaj więcej
Kiedy w zeszłym roku po miesiącach niepewności i zamknięcia Polacy ruszyli na zagraniczne wakacje, brali najlepsze hotele i wyżywienie, a wielu stać było też na odpoczynek dłuższy niż zwykle. Najwięcej wyjechało do Turcji, Grecji i Egiptu. Bardzo w ich oczach zyskała też Polska.
Pierwszego dnia targów swoimi doświadczeniami z wykorzystywania do promocji mediów społecznościowych dzielili się też agenci turystyczni, przedstawiciele Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych. Anna Michalec z Turkus Travel (Koluszki) opowiadała, jak do utrzymywania kontaktu z klientami wykorzystuje funpage na Facebooku, Katarzyna Fajfer z Iris Travel (Ruda Śląska) podpowiadała, jak filmami i zdjęciami promować swój biznes w Instagramie, a prezes OSAT Marcin Wujec z Soleno (Bielsko-Biała) polecał wyszukiwarkę Google'a, jako miejsce, w którym można się dobrze wypozycjonować dzięki wyjątkowym treściom z własnych podróży lub aktualnie poszukiwanym przez turystów poradom praktycznym (na przykładzie artykułu ze strony wakacyjnyekspert.pl na temat warunków wyjazdu do Grecji).
Agenci turystyczni z OSAT opowiadali młodzieży o sposobach wykorzystania w promocji mediów społecznościowych