Targi ITB Berlin przyciągnęły 90 tysięcy uczestników

Organizatorzy berlińskich targów turystycznych ITB podsumowali ostatniego dnia, tę imprezę. W ciągu trzech dni przewinęło się przez nią łącznie 90 127 uczestników z ponad 180 krajów.

Publikacja: 09.03.2023 23:59

Targi ITB Berlin przyciągnęły 90 tysięcy uczestników

Foto: Filip Frydrykiewicz

Na targach pojawiło się 5,5 tysiąca wystawców ze 161 krajów, około 3 tysięcy przedstawicieli mediów i 333 blogerów podróżniczych.

Jak podkreślają w komunikacie, szczególnym sukcesem było zgromadzenie w ITB Buyers Circle (klub kupujących) 1300 członków, wiodących kupców z branży turystycznej. „Ich wielkość sprzedaży wyraźnie wzrosła, a udział międzynarodowy wzrósł z 50 procent w 2019 roku do 70 procent ogółem”.

Czytaj więcej

Polska branża turystyczna na targach w Berlinie. "Wyjątkowo liczna reprezentacja"

Przedstawiciele branży turystycznej – w tym roku pierwszy raz targi ograniczono do profesjonalistów – zgodzili się, że rok 2023 może być rekordowy, w wielu częściach świata powraca bowiem chęć podróżowania. Jedynie region Azji i Pacyfiku pozostaje w tyle – między innymi z powodu zbyt późnego otwarcia granic przez Chiny. – Na targach branża turystyczna wykazała się niesamowitym optymizmem, mimo trudnej ogólnej sytuacji i kryzysów geopolitycznych – ocenił dyrektor zarządzający Messe Berlin Dirk Hoffmann, cytowany w komunikacie. – Tegoroczna impreza była dowodem, że bardzo potrzebne są spotkania twarzą w twarz. Jesteśmy zachwyceni spektakularnym powrotem targów, jako wydarzenia na żywo oraz ogromnym odzewem wystawców i odwiedzających. Nasza branża to biznes ludzi i nie bez powodu – wszyscy w ITB Berlin się z tym zgodzili.

Duże zainteresowanie towarzyszyło licznym specjalistycznym prezentacjom, debatom, wykładom. W 18 obszarach tematycznych 400 prelegentów wzięło udział w 200 sesjach. Omawiano między innymi bieżące problemy i trendy, w tym cyfryzację, sztuczną inteligencję i deficyt umiejętności. „Pod hasłem 'Mastering transformation' eksperci przedstawili sposoby przekształcenia pilnych globalnych wyzwań stojących przed branżą w możliwości”.

Mimo dużego optymizmu co do globalnego ożywienia na rynkach, branża zgodziła się, że po przezwyciężeniu pandemii stoi przed ogromnymi wyzwaniami. Już przed pandemią narastała krytyka, że „biznes jak dawniej” nie będzie już tak naprawdę możliwy, a wzrost można osiągnąć jedynie poprzez uwzględnienie wszystkich aspektów zrównoważonego rozwoju.

Na polskim stoisku można było wygrać nagrodę, odpowiadając na pytania z "koła fortuny", dotyczące Po

Na polskim stoisku można było wygrać nagrodę, odpowiadając na pytania z "koła fortuny", dotyczące Polski i Igrzysk Europejskich 2023

Filip Frydrykiewicz

Czytaj więcej

Wróciły targi ITB Berlin. 5500 wystawców ze 161 krajów

Na targach pojawiło się 5,5 tysiąca wystawców ze 161 krajów, około 3 tysięcy przedstawicieli mediów i 333 blogerów podróżniczych.

Jak podkreślają w komunikacie, szczególnym sukcesem było zgromadzenie w ITB Buyers Circle (klub kupujących) 1300 członków, wiodących kupców z branży turystycznej. „Ich wielkość sprzedaży wyraźnie wzrosła, a udział międzynarodowy wzrósł z 50 procent w 2019 roku do 70 procent ogółem”.

Pozostało 84% artykułu
Materiał partnera
Na turystyce nie warto oszczędzać
Popularne Trendy
Dokąd, jak, z kim? Wiosenne podróże europejskich milenialsów
Popularne Trendy
Naukowcy, lekarze i działacze społeczni nowymi Ambasadorami Kongresów Polskich
Popularne Trendy
Majorka: Krnąbrnych turystów trzeba wychowywać, a nie karać zakazami
Popularne Trendy
Niemiecka branża turystyczna: Strajki uderzają w reputację Niemiec i nasz biznes