Woda w walizkach na lotnisku? Niecodzienna akcja zwraca uwagę turystów na problem

Sześć przezroczystych walizek wypełnionych morską wodą, krążących na taśmie bagażowej - ten niecodzienny widok wita turystów lądujących na lotnisku w Faro, stolicy regionu Algarve na południu Portugalii.

Publikacja: 01.08.2024 06:00

Woda w walizkach na lotnisku? Niecodzienna akcja zwraca uwagę turystów na problem

Foto: Visit Portugal / YouTube

To element akcji pod hasłem „Save water” (po portugalsku „Poupe água”, oszczędzaj wodę), prowadzonej w dotkniętym suszą regionie przez narodową organizację turystyczną Turismo de Portugal i regionalną organizację Turismo do Algarve - donosi portal portugalresident.com.

Wpisuje się ona również w założenia zainicjowanego w tym roku przez Turismo de Portugal ruchu „It’s futourism” (to futurystyka), którego celem jest zachęcanie „turystów przyszłości do podróżowania w sposób zrównoważony, odpowiedzialny i autentyczny” dla dobra przyszłych pokoleń i planety.

„Chodzi o to, by zmobilizować odwiedzających do odgrywania aktywnej roli w ochronie tego kluczowego zasobu [jakim jest woda], zachęcać do zachowań, które mogą mieć pozytywne długoterminowe skutki”, ale też ugruntować wizerunek Portugalii jako „zrównoważonego celu podróży” - tłumaczą ideę kampanii władze turystyczne Portugalii.

Czytaj więcej

Turecka branża turystyczna: Upały uziemiają gości w hotelach, tracimy na tym

Turysto, kąp się krócej, zakręcaj kran

Każda walizka mieści 40 litrów wody, co daje w sumie 240 litrów. Tyle, zdaniem Visit Portugal, może zaoszczędzić turysta w ciągu jednego dnia, przestrzegając kilku zasad, takich między innymi jak krótsza kąpiel pod prysznicem, wybieranie hoteli, które wdrożyły technologie pomagające oszczędzać wodę, rzadsze zmienianie ręczników czy zakręcanie kranu, kiedy akurat nie korzysta się z wody.

„Możesz zaoszczędzić do 235 litrów wody dziennie podczas pobytu” - hasło to widnieje na plakatach w hali przylotów, walizkach z wodą i billboardach w regionie Algarve. Jest także rozpowszechniane w mediach cyfrowych i za granicą, na głównych rynkach źródłowych Portugalii.

Nietypowa akcja zaskoczyła turystę z Dublina. Początkowo, widząc walizki na taśmie, nie zrozumiał jej przesłania, nie był też świadomy, że region cierpi na niedobór wody. Po wyjaśnieniach zapewnił, że będzie „zdecydowanie ostrożniejszy” w kwestii zużycia wody - opisuje algarvedailynews.com.

Czytaj więcej

Warszawa w światowej czołówce zrównoważonych miast. Jakie są jej mocne strony?

Oszczędzając wodę, ratujesz planetę

Prezes Turismo do Algarve André Gomes poinformował, że do programu oszczędzania wody, który pomaga wdrożyć środki niezbędne do uzyskania certyfikatu „Save Water”, przystąpiło dotychczas 110 obiektów noclegowych w Algarve (16 procent ogółu), najwięcej w gminach Albufeira, Loulé, Lagoa i Portimão, z których 80 jest już w „zaawansowanej fazie wdrażania środków oszczędzania wody”.

Powołując się na dane portugalskiej Agência para a Energia (ADENE), Gomes dodał, że zużycie wody w tych obiektach spadło od stycznia do maja o 12 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.

Visit Portugal

Według prezesa akcja jest początkiem „głębokiej transformacji w sektorze turystycznym”.

- Poprzez etykietę „Save water” zachęcamy do innowacyjnych praktyk w celu zmniejszenia zużycia wody. Wierzymy, że promując efektywność w zakresie gospodarki wodnej i podnosząc świadomość znaczenia wody, budujemy bardziej zrównoważoną przyszłość regionu - podkreśla André Gomes.

Kampania „Save water” potrwa do końca roku.

Czytaj więcej

Za dużo turystów na Maderze. Będą ograniczenia dostępu i opłaty

To element akcji pod hasłem „Save water” (po portugalsku „Poupe água”, oszczędzaj wodę), prowadzonej w dotkniętym suszą regionie przez narodową organizację turystyczną Turismo de Portugal i regionalną organizację Turismo do Algarve - donosi portal portugalresident.com.

Wpisuje się ona również w założenia zainicjowanego w tym roku przez Turismo de Portugal ruchu „It’s futourism” (to futurystyka), którego celem jest zachęcanie „turystów przyszłości do podróżowania w sposób zrównoważony, odpowiedzialny i autentyczny” dla dobra przyszłych pokoleń i planety.

Pozostało 86% artykułu
Popularne Trendy
Protesty w Hiszpanii nie odstraszają turystów. Przyjeżdża ich coraz więcej
Popularne Trendy
Początek września i już milion Polaków w Chorwacji
Popularne Trendy
Burmistrz Santorynu: Z radością powitałbym opłatę za wstęp dla turystów
Popularne Trendy
TUI: Majorka sama musi decydować o turystyce. Rozmawiamy o tym z jej mieszkańcami
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Popularne Trendy
Sycylijskie miasto chce być stolicą kultury. Zakazuje mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki