W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku ruch bezpośredni na trasach między Polską a Atenami wzrósł o 44 procent, porównując rok do roku, a jeśli chodzi o loty o charakterze turystycznym, to zmiana na plus wyniosła 29 procent – podaje grecki portal branży turystycznej Greek Travel Pages. W porównaniu z tym samym okresem przed pandemią wyniki poprawiły się odpowiednio o 17 i 28 procent.
38 lotów tygodniowo do Aten z Polski
W tym roku z Polski do Aten można polecieć z pięciu polskich miast, rejsy organizują linie lotnicze Aegean, LOT, Sky Express, Ryanair i Wizz Air – w sumie, w szczycie sezonu rejsów jest 38 tygodniowo. W 2019 roku bezpośrednie loty były obsługiwane z dziewięciu lotnisk, ale rejsów było w sumie 28 w tygodniu.
Czytaj więcej
Minister turystyki Grecji Olga Kefalogianni przedstawiła projekt nowej ustawy regulującej działalność branży turystycznej. Nowoczesne przepisy mają wesprzeć rozwój tego sektora gospodarki.
Ta zmiana spowodowana
jest zwiększeniem oferowania przez dwóch przewoźników - w listopadzie 2023 roku Sky Express dodał Warszawę do
swojej siatki połączeń, a w kwietniu tego roku, po długiej
przerwie, na trasę wrócił LOT, który do stolicy Grecji lata
codziennie.
Warszawa (Lotnisko Chopina i Modlin) odpowiada za połowę (51 procent ) bezpośredniego ruchu pasażerskiego z Polski do Aten – tak samo było przed pandemią. Na pierwszym miejscu znajduje się Warszawa z udziałem na poziomie 46 procent (25 procent przed pandemią), drugie miejsce zajmują Katowice, które zwiększyły swój udział do 23 procent w 2024 roku z 16 procent notowanych przed pandemią. Kraków znalazł się na trzeciej pozycji z udziałem 15-procentowym - w tym względzie sytuacja nie zmieniła się wobec tej sprzed pandemii.