Pozamieniał prawie 300 walizek i wysłał je w świat. Był zły

Fot. Petr Kratochvil/CC0

Bagażowego z lotniska w Singapurze sąd skazał na 20 dni aresztu za zamienienie identyfikatorów na prawie 300 walizkach. Jego czyn spowodował, że bagaże poleciały do niewłaściwych miejsc na całym świecie.

66-letni Tay Boon Keh przyznał się do zmiany informacji przy 286 walizkach, które znalazły się na lotnisku Changi w Singapurze, jednym z najbardziej ruchliwych portów na świecie.

Bagażowy zmieniał nalepki identyfikujące bagaże od listopada 2016 roku do lutego 2017 roku. Źle oznaczone walizki pofrunęły m.in. do Perth, Manili, Frankfurtu, Londynu i San Francisco. Należały do pasażerów, którzy korzystali z linii lotniczych Singapore Airlines i SilkAir.

Swoje zachowanie pracownik sortowni tłumaczył „gniewem i frustracją”, ponieważ nie zatwierdzono jego prośby o zwiększenie personelu. Bronił się tym, że cierpiał na depresję, jednak zdaniem prokuratury był świadomy swoich działań. Zdaniem śledczych zamiana mogła spowodować poważne lub nawet śmiertelne konsekwencje, ponieważ pasażerowie mogli być pozbawieni leków.

W zeszłym roku lotnisko Changi obsłużyło prawie 65,6 miliona pasażerów.

Mogą Ci się również spodobać

Niemieccy agenci dostaną część prowizji po Cooku

Agenci należący do niemieckiego stowarzyszenia QTA dostaną część prowizji, jaka należała im się od ...

Alarm na Bali na najwyższym poziomie

Na indonezyjskiej wyspie Bali obowiązuje najwyższy, czwarty, stopnień zagrożenia ze względu na wulkan Agung. ...

PIT: Turystyka młodzieżowa zagrożona szarą strefą

Chociaż turystyka dzieci i młodzieży ma ogromne znaczenie dla polskiej gospodarki, nikt jej nie ...

Zakaz wjazdu do Peru przez 15 lat za wandalizm w Machu Picchu

Pięcioro turystów zostało deportowanych z Peru za uszkodzenie świątyni w kompleksie Machu Picchu. Szóstemu ...

POT szuka chętnych na „Weekend za pół ceny”

Rozpoczęły się zapisy do akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” organizowanej ...

Kto daje rabaty, nie dostanie prowizji

Jeśli uda się udowodnić, że klient kupił wycieczkę w konkretnym biurze tylko dlatego, że ...