24 niemieckie organizacje branży turystycznej połączyły siły i utworzyły sojusz Tourismusvielfalt. Za cel stawiają sobie lobbowanie u polityków na rzecz turystyki i pokazanie im, że sektor jest o wiele bardziej złożony, niż się to może wydawać.
Tourismusvielfalt, czyli Różnorodna Turystyka, to sojusz, który powstał, by walczyć z kryzysem wywołanym przez koronawirusa. Przyłączyły się do niego 24 organizacje reprezentujące przedsiębiorców z różnych branż turystyki. Jak można przeczytać na stronie internetowej inicjatywy, turystyka jest bardzo złożona i może funkcjonować tylko w swojej różnorodności. „Kiedy odpadną ważne obszary sektora, podróżowanie w formie, którą znamy i kochamy, stanie się niemożliwe. Dlatego powstał nasz sojusz” – tłumaczą inicjatorzy.
CZYTAJ TEŻ: Niemiecki minister ds. turystyki: Branżę trzeba wspierać do grudnia
Tourismusvielfalt postawił sobie za cel utrzymanie branży jako całości. By tak się stało, trzeba walczyć o każdą jej część, bo tylko w ten sposób można zapewnić przyszłość całego sektora. Dlatego wszelkie wystąpienia będą prowadzone pod wspólnym szyldem.
Na stronie internetowej i na kanale w serwisie YouTube pojawił się krótki film, w którym autorzy pokazują, w jaki sposób funkcjonuje branża i poszczególne przedsiębiorstwa – od wyszukiwania oferty poprzez poradę agenta, rezerwację, działania touroperatora aż po usługi świadczone w wakacyjnym miejscu. W materiale pojawiają się też liczby – obrót wytwarzany przez niemieckich turystów jeżdżących po całym świecie to 96,8 miliarda euro. Wiele krajów rozwijających korzysta gospodarczo na zamiłowaniu Niemców do podróżowania. Sektor zatrudnia w Niemczech 2,9 miliona osób (dla porównania w motoryzacji pracuje 800 tysięcy), działa w nim 10 tysięcy agentów i niemal 3 tysiące touroperatorów.
ZOBACZ TAKŻE: Lipiec nadal słaby dla niemieckich agentów turystycznych
Do sojuszu przystąpiły organizacje reprezentujące agentów, touroperatorów, firmy internetowe, kempingi, biura turystyki przyjazdowej, firmy przewozowe, wynajmujące domy wakacyjne, organizatorów wycieczek szkolnych, młodzieżowych, językowych oraz przewodników, a także firmy zagraniczne. Przedstawiciele Tourismusvielfalt mają nadzieję pomóc mniejszym firmom, także tym zatrudniającym do 10 osób, bo wsparcie udzielone dwóm czy trzem gigantom turystycznym nie oznacza, że rząd zrobił coś dla branży.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.