– W zeszłym roku Chorwację odwiedziło prawie milion Polaków – zagaiła Andrea Bekić, ambasador tego kraju w Polsce, otwierając warsztaty. – Liczę, że uruchomienie od maja nowego połączenia LOT do Dubrownika sprawi, że ta liczba będzie jeszcze większa – dodała. – Bardzo nam zależy, aby Chorwacja stała się dla przybyszów znad Wisły miejscem całorocznego wypoczynku, a nie tylko letniego – podkreślała zaś w rozmowie z Turystyką.rp.pl Agnieszka Puszczewicz, od listopada 2017 roku dyrektor Narodowego Ośrodka Informacji Turystycznej Republiki Chorwacji w Warszawie.
Więcej połączeń i całoroczna oferta
– Pierwszy rejs do Dubrownika odbędzie się 3 maja – informowała Katarzyna Frączyk z LOT-u podczas prezentacji oferty narodowego przewoźnika na warsztatach. – W sezonie letnim samolot będzie kursował na tej trasie sześć razy tygodniowo, poza nim – trzy razy tygodniowo – wyjaśniła. Jak opisała, nie wiadomo jeszcze, czy Dubrownik awansuje na trasę całoroczną. W przeciwieństwie do Zagrzebia, zainteresowanie tym miastem koncentruje się bowiem głównie na miesiącach letnich. Sezonowo LOT lata już do Splitu, Zadaru i Puli.
Oferta zaprezentowana przez 25 chorwackich partnerów uczestniczących w warszawskich warsztatach w pełni odpowiadała oficjalnemu hasłu reklamowemu: „Chorwacja pełna życia”. – Jest tu duża grupa firm reprezentujących różne regiony Chorwacji i oferująca zróżnicowane produkty turystyczne – ocenił Andrzej Rutkowski z Supertour Lufthansa City Center.
– Kajaki, rowery i wspinaczka – to nasza zasadnicza oferta, ale na życzenie klientów organizujemy też aktywny wypoczynek dla amatorów żeglarstwa, wioślarzy czy poszukiwaczy przygód – wyjaśniał Ante Karamatić, współwłaściciel biura Jamming Adventures. – Dotąd naszymi jedynymi klientami są Amerykanie i Brytyjczycy, ale – zważywszy na tak duże zainteresowanie Polaków Chorwacją – postanowiliśmy wybrać się do Warszawy. Przyjechaliśmy pierwszy raz, jesteśmy zadowoleni z kontaktów i już planujemy kolejne warsztaty nad Wisłą – deklarował.
– Polacy bardzo lubią zakwaterowanie w domkach mobilnych, dlatego jesteśmy na tych warsztatach – tłumaczyła Nansi Dimitrijević, szefowa sprzedaży Adriatic Kempovi, firmy wynajmującej domki kempingowe. – Już podpisaliśmy kilka umów wstępnych i będziemy je wkrótce finalizować – dodała.