Grecja: Turystyka dobra na kryzys, szukamy więc nowych gości

Fot. Filip Frydrykiewicz

O 5 procent udało się obniżyć recesję w Grecji dzięki otwarciu turystyki – twierdzi minister odpowiedzialny za ten sektor. W tym roku przychody branży turystycznej wyniosły 4 miliardy euro.

Mimo pandemii koronawirusa przychody z turystyki w Grecji sięgnęły w tym roku 4 miliardów euro – mówił minister turystyki Harry Theoharis w czasie parlamentarnego wystąpienia, które przytacza portal Greek Travel Pages. Zdaniem Theoharisa przywrócenie działalności sektora pozwoliło zmniejszyć skalę kryzysu – bez tego recesja byłaby o 5 procent większa.

Harry Theoharis. Fot. materiały prasowe

Pandemia uderzyła w kraj na początku roku, kiedy sprzedaż jest największa, ale mimo trudnych warunków udało się osiągnąć założone cele. Mowa o współpracy z ekspertami do spraw chorób zakaźnych, zapewnieniu bezpieczeństwa przyjeżdżającym, pracownikom, przedsiębiorcom i mieszkańcom, przywróceniu rejsów wycieczkowych, wsparciu turystyki krajowej, ugruntowaniu wizerunku bezpiecznego kierunku turystycznego, co można było osiągnąć dzięki kampaniom promocyjnym.

CZYTAJ TEŻ: Grecja ma plan odbudowy turystyki

Minister przypomniał też, że Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna pierwszy raz ogłosiła konkurs na przygotowanie kampanii marketingowej kraju. Chce dotrzeć również do klientów z nowych rynków, takich jak Norwegia, Austria, Szwajcaria, ale też bardziej otworzyć się na Stany Zjednoczone, Kanadę, Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Arabię Saudyjską, będzie w większym zakresie wykorzystywać narzędzia internetowe.

Theoharis, podsumowując ten rok, wspomina też o powołaniu nowej organizacji marketingowej, która ma zarządzać kierunkami turystycznymi i która będzie podwaliną pod tworzenie klastrów między sektorem prywatnym i publicznym. Ich zadaniem będzie tworzenie oferty turystycznej na poziomie regionalnym.

ZOBACZ TAKŻE: Grecja: Pięć milionów turystów, znikoma liczba zakażonych

– Cokolwiek udało nam się osiągnąć w 2020 roku, największe wyzwania nadal są przed nami – mówi minister i dodaje, że perspektywa wprowadzenia szczepionek i szybkich testów zmienia sytuację. – Będziemy w stanie przyjąć jeszcze więcej gości, zapewniając im jeszcze większe bezpieczeństwo. Cały czas nad tym pracujemy na szczeblu międzynarodowym. Konkurencja na pewno będzie ogromna, zarówno jeśli chodzi o ceny jak i o oferowane usługi – podsumowuje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Muzeum Włókiennictwa czeka na remont

Remont Białej Fabryki i przebudowa domków w Skansenie Łódzkiej Architektury Drewnianej to część prac, ...

Hotele w Dominikanie odżyły. Wracają Amerykanie

Rok od zamknięcia granic z powodu koronawirusa branża hotelowa w Dominikanie może mówić o ...

Mauritius szykuje się do otwarcia granic

Premier Mauritiusa zapowiedział, że kraj zacznie powoli otwierać się na turystów z zagranicy. Na ...

Coraz więcej pasażerów na dworcu autobusowym Warszawa Zachodnia

W 2019 roku główny warszawski dworzec autobusowy obsłużył rekordowe 3,3 miliona pasażerów, liczba odjazdów ...

Air France uruchomi nowe loty dla turystów

Heraklion, Palermo, Olbia i Split – to nowe porty, do których zamierza w lecie ...

Największa nad Morzem Śródziemnym wioska wakacyjna powstanie w Bodrum

12 milionów metrów kwadratowych zajmie nowy kurort w Bodrum. Znajdą się w nim m.in. ...