Ras al-Chajma ma nową strategię dla turystyki

Do 2021 roku Ras al-Chajma chce przyjmować 1,5 miliona gości rocznie – to jedno z założeń opracowanej przez emirat strategii, która ma obowiązywać przez najbliższe trzy lata

Publikacja: 23.01.2019 07:32

Ras al-Chajma ma nową strategię dla turystyki

Foto: Ras Al Khaimah Tourism Development Authority

Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA), organizacja odpowiedzialna za promocję Ras al-Chajma, przedstawiła założenia strategii promocji na lata 2019-2021. Zapisano w niej, że emirat ma być najszybciej rozwijającym się kierunkiem turystycznym w regionie. Do 2021 roku chce przyjmować 1,5 miliona gości rocznie, do 2025 roku – dwa razy więcej.

Żeby zrealizować cel, lokalne władze chcą inwestować w rozwój atrakcji turystycznych, związanych przede wszystkim z dziedzictwem kulturowym i przyrodą emiratu, i wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa działające w tym obszarze.

– Nasza oferta turystyczna rozwija się, musimy być pewni, że kierunek jest atrakcyjny dla osób, które chcą spędzać czas poza hotelami i kurortami – mówi prezes RAKTDA Haitham Mattar i dodaje, że organizacja planuje nie tylko zróżnicować ofertę, ale też wypromować kierunek w sposób, który pozwoli pozyskać bogatszych podróżnych przez cały rok.

Nowy plan rozwoju turystyki to także szansa na stworzenie miejsc pracy. Do 2021 roku w sektorze zatrudnienie znaleźć ma dodatkowe 10 tysięcy osób.

Jednym z najważniejszych wydarzeń w 2018 roku było otwarcie najdłuższej na świecie tyrolki. To sprawiło, że Ras al-Chajma została zauważona jako ciekawy kierunek dla aktywnych podróżnych. Kolejne kamienie milowe to stworzenie kalendarza wydarzeń na światowym poziomie, otwarcie przedstawicielstw RAKTDA za granicą i przeprowadzenie serii prezentacji. Dzięki temu udało się wzmocnić współpracę z branżą turystyczną.

Emirat dostrzega również potrzebę powiększenia bazy noclegowej. W ciągu najbliższych trzech lat do sprzedaży wejdzie 5 tysięcy dodatkowych pokojów w hotelach, należących do takich marek jak Marriott, Mövenpick, Sheraton, Anantara, Rezidor, InterContinental i Conrad. Obecnie dostępnych jest 6,5 tysiąca pokojów.

Pod koniec grudnia zeszłego roku TUI uruchomił czarterowe połączenie do Ras al-Chajma z Wrocławia. Loty te wykonuje dla touroperatora Enter Air. Z Polski bezpośrednio do emiratu można dolecieć także z Warszawy, Katowic i Poznania.

Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA), organizacja odpowiedzialna za promocję Ras al-Chajma, przedstawiła założenia strategii promocji na lata 2019-2021. Zapisano w niej, że emirat ma być najszybciej rozwijającym się kierunkiem turystycznym w regionie. Do 2021 roku chce przyjmować 1,5 miliona gości rocznie, do 2025 roku – dwa razy więcej.

Żeby zrealizować cel, lokalne władze chcą inwestować w rozwój atrakcji turystycznych, związanych przede wszystkim z dziedzictwem kulturowym i przyrodą emiratu, i wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa działające w tym obszarze.

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty