Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki

Wsparcie zrównoważonego rozwoju w turystyce, nacisk na kształcenie nowych pracowników i stworzenie lepszego środowiska biznesowego dla przedsiębiorców - to główne elementy manifestu brytyjskiej branży pod adresem kolejnego rządu.

Publikacja: 23.04.2024 01:09

Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki

Foto: Bloomberg

W tym roku w Wielkiej Brytanii odbędą się wybory parlamentarne. Choć termin nie został jeszcze wyznaczony, tamtejsza organizacja skupiająca przedsiębiorców turystycznych, Abta, szykuje już postulaty, jakie w imieniu branży turystycznej zamierza przedstawić politykom — pisze portal Travel Weekly.

Abta zwraca uwagę na konieczność większego skupienia się na kwestiach zrównoważonego rozwoju, wsparcia rozwoju kariery w turystyce i stworzenia lepszego otoczenia konkurencyjnego dla działających w niej firm.

Czytaj więcej

Wakacje z biurem podróży. Grecja i Hiszpania tańsze niż Bułgaria i Turcja

Organizacja zachęca biura podróży i innych swoich członków do nawiązywania kontaktu z parlamentarzystami i kandydatami do parlamentu, i zwracania im uwagi na znaczenie turystyki, gałęzi gospodarki, przynoszącej rocznie 49 miliardów funtów z 2,27 biliona funtów PKB (w 2023 roku) i zapewniającej 843 tysięcy miejsc pracy (w zeszłym roku w kraju zatrudnionych było prawie 33 milionów osób w wieku powyżej 16 lat).

- Najbliższe pięć lat będzie dla naszej branży kluczowe w kontekście zrównoważonego rozwoju i zapewnienia przyszłych kadr - wyjaśnia dyrektor zarządzający Abta Mark Tanzer.

Rząd powinien wesprzeć branżę turystyczną

Organizacja podkreśla, że nowy rząd powinien mocniej się skupić na produkcji biopaliwa lotniczego (SAF). W ten sposób apeluje o wypełnienie zobowiązania wybudowania pięciu fabryk SAF na początku nowej kadencji parlamentu. Politycy powinni też poprzez zachęty pozyskać prywatnych inwestorów, którzy zainwestują w ten biznes. Co ważne, stosowanie ekologicznej kerozyny nie może spowodować podwyżki cen biletów lotniczych. Rząd powinien wspierać też rozwój nowych technologii, w tym lotów elektrycznych i napędzanych wodorem.

Abta domaga się też zmian w zasadach finansowania praktyk zawodowych tak, by przedsiębiorstwa miały większą elastyczność w korzystaniu z przydzielonych im środków. Dzięki temu pracownicy mogliby korzystać z szybkich kursów i podnosić kwalifikacje, co w konsekwencji przyczyni się do zwiększenia efektywności pracy. Abta apeluje też o zatwierdzenie kursów dokształcających, które mają zastąpić obecne, które od września 2026 roku przestaną być finansowane. Rząd powinien też współpracować z zagranicznymi instytucjami w zakresie e-wiz i elektronicznego systemu zezwoleń na wjazd. Organizacja przestrzega przed podnoszeniem podatków lotniczych i nakładaniem kolejnych za emisję dwutlenku węgla i innych opłat.

Czytaj więcej

Nitras: Bon turystyczny? Nie ma powodu, by do niego wracać, turystyka się odbiła

Turystyka to przyszłość, nie można jej lekceważyć

Tanzer podkreśla, że z prognoz wynika, że branża turystyczna będzie rozwijać się szybciej niż inne sektory, a nowy rząd powinien wykorzystać możliwości, jakie stwarza turystyka wyjazdowa, by jeszcze bardziej pobudzić gospodarkę.

Na razie data kolejnych wyborów nie jest znana, ale, jak mówi Luke Petherbridge, dyrektor ds. Public Relations w Abta, należy je ogłosić jeszcze w tym roku. To też moment, by przedsiębiorcy określili, czego powinna oczekują od przyszłego rządu.

W tym roku w Wielkiej Brytanii odbędą się wybory parlamentarne. Choć termin nie został jeszcze wyznaczony, tamtejsza organizacja skupiająca przedsiębiorców turystycznych, Abta, szykuje już postulaty, jakie w imieniu branży turystycznej zamierza przedstawić politykom — pisze portal Travel Weekly.

Abta zwraca uwagę na konieczność większego skupienia się na kwestiach zrównoważonego rozwoju, wsparcia rozwoju kariery w turystyce i stworzenia lepszego otoczenia konkurencyjnego dla działających w niej firm.

Pozostało 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Za rok ponad milion Polaków w Egipcie. „Rozmawiamy o zniesieniu paszportów”
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie