POT nawołuje do akcji „Zmień termin, nie odwołuj”

Polska Organizacja Turystyczna apeluje do przedsiębiorców, by przyłączali się do akcji „Zmień termin, nie odwołuj”. Jej celem jest przekonanie turystów, by nie rezygnowali z wyjazdów, ale zmieniali ich terminy.

Publikacja: 19.03.2020 12:40

Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Foto: Fot. materiały prasowe

Polska Organizacja Turystyczna wystartowała z kampanią wspierającą akcję pod hasłem „Zmień termin, nie odwołuj”, którą wymyślili przedsiębiorcy turystyczni. Ma ona złagodzić skutki pandemii i pomóc firmom utrzymać płynność finansową. Jednak, jak podkreśla POT w komunikacie, bez pełnego zaangażowania się w nią całego środowiska nie uda się przekonać turystów, by nie wycofywali wpłat za wycieczki, tylko przekładali wyjazdy na później.

CZYTAJ TEŻ: Sondaż: Czy koronawirus wpłynie na plany wakacyjne Polaków?

– Turystyka to dla wielu osób emocje i dobre wspomnienia. Dlatego zachęcam wszystkich przedsiębiorców, żeby przyłączyli się do akcji #ZmienTerminNieOdwoluj. Wspierajmy turystykę! Jestem przekonany, że dzięki temu turyści wrócą do państwa nie tylko po to, aby zrealizować wykupioną usługę, ale także w przyszłości – mówi sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju odpowiedzialny za turystykę Andrzej Gut-Mostowy, cytowany w komunikacie.

– Do akcji włączyło się już wiele podmiotów, w tym między innymi Itaka, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Polski Holding Hotelowy, Harmony Polish Hotels, Krakowska Izba Turystyki, Forum Branży Eventowej FBE, Nocowanie.pl czy PKS Polonus. Klientom kojarzymy się z pozytywnymi rzeczami. Przede wszystkim z gościnnością. Dbajmy o to, aby ten wizerunek nie został nadszarpnięty. Wszyscy chcemy, aby po minięciu kryzysu nasi klienci do nas wrócili – dodaje prezes POT Robert Andrzejczyk.

Akcja będzie propagowana przede wszystkim w mediach społecznościowych. W jej promocję włączyły się zagraniczne ośrodki POT-u działające w krajach, z których przyjeżdża do Polski najwięcej turystów.

POT zachęca również przedsiębiorców do wprowadzenia na czas kryzysu dobrych praktyk rekomendowanych przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego.

ZOBACZ: IGHP radzi hotelarzom, jak działać w sytuacji kryzysowej

Polska Organizacja Turystyczna wystartowała z kampanią wspierającą akcję pod hasłem „Zmień termin, nie odwołuj”, którą wymyślili przedsiębiorcy turystyczni. Ma ona złagodzić skutki pandemii i pomóc firmom utrzymać płynność finansową. Jednak, jak podkreśla POT w komunikacie, bez pełnego zaangażowania się w nią całego środowiska nie uda się przekonać turystów, by nie wycofywali wpłat za wycieczki, tylko przekładali wyjazdy na później.

Nowe Trendy
Ukraina planuje turystykę po wojnie. Na razie pokazuje odwagę swoich obywateli
Nowe Trendy
Prezes Polskiej Izby Turystyki: Bądźmy ambasadorami Polski. To się opłaci
Nowe Trendy
Opozycja bojkotuje sejmową podkomisję do spraw turystyki. "Nie ma zgody"
Nowe Trendy
Znana sieć hoteli ogranicza marnowanie jedzenia. Pokaże, że dba o środowisko
Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: 80 pensów na promocję kraju to za mało