Niemcy: Jesteśmy w czołówce rankingu turystycznych celów

Na początku 2021 roku Niemcy zajmowały drugie miejsce, po Hiszpanii, w światowym rankingu celów podróży turystycznych – donosi Niemiecka Centrala Turystyki.

Publikacja: 11.03.2021 12:24

Niemcy: Jesteśmy w czołówce rankingu turystycznych celów

Foto: Got. Francesco Carovillano / DZT

Chęć podróżowania w tym roku deklaruje więcej osób na świecie niż w roku 2020 – wynika z analizy Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) opracowanej na podstawie najnowszych badań IPK International dotyczących wpływu pandemii na turystykę międzynarodową i nastroje konsumentów – informuje DZT w komunikacie.

Wyjazd za granicę miało w planie 62 procent ankietowanych w styczniu, podczas gdy w maju zeszłego roku wyjechać chciała połowa. Są to przede wszystkim millenialsi, pokolenie X oraz osoby o wyższych dochodach i wykształcone.

Chęć wyjazdu najsilniejsza jest w Europie – deklaruje ją 72 procent mieszkańców tego kontynentu, na drugim miejscu jest Ameryka Północna – 53 procent, a na trzecim Azja – 41 procent.

CZYTAJ TEŻ: Niemcy: Turystyka przyjazdowa będzie zdrowieć do 2024 roku

Na początku 2021 roku Niemcy zajmowały drugie miejsce, po Hiszpanii, w światowym rankingu celów podróży turystycznych. Kolejne miejsca zajęły Włochy, Francja i Stany Zjednoczone. Do Niemiec w tym roku zamierza przyjechać 24 procent ankietowanych z 18 ważnych rynków źródłowych. Najsilniejszym magnesem okazały się niemieckie miasta, które chciałoby odwiedzić 50 procent badanych. Na drugim miejscu znalazł się wypoczynek na łonie natury, na wsi i w górach z wynikiem 41 procent. 34 procent ankietowanych wybrało wyjazd do kurortów i wakacje na plaży.

Badania Europejskiej Komisji Podróży (European Travel Commission – ETC) z przełomu 2020 i 2021 roku również wskazują, że miłośnicy miejskich atrakcji są najliczniejszą grupą, która chciałaby wybrać się w podróż w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

79 procent ankietowanych chciałoby podróżować samolotem, 38 procent własnym samochodem, 12 procent pociągiem, a 7 procent autobusem. Dla Niemiec szczególnie korzystne może okazać się centralne położenie w Europie – 52 procent turystów zainteresowanych Niemcami chce latać, 45 procent korzystać z samochodu, 19 procent z pociągu, a 9 procent z autobusu.

ZOBACZ TAKŻE: Niemcy: Digitalizacja kluczem do naprawy turystyki

– Europa jest i pozostanie najważniejszym regionem dla niemieckiej turystyki przyjazdowej. Duża skłonność do wyjazdów za granicę na kontynencie oraz szeroka oferta turystyczna obejmująca miasta, kulturę, naturalne krajobrazy i turystykę aktywną sprawiają, że Niemcy zajmują silną pozycję w rankingu kierunków podróży. Widzimy dobre perspektywy dla ożywienia niemieckiej turystyki przyjazdowej – mówi prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie.

Intencje podróżnych, które zbadała IPK International, wskazują na znaczny wzrost popytu w szczycie sezonu między majem a październikiem – w tym czasie chce podróżować ponad 80 procent ankietowanych. Piąta odsłona badań ze stycznia 2021 roku mówi, że 54 procent Europejczyków chce podróżować w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, podczas gdy ich odsetek w grudniu wynosił 52 procent, a w listopadzie 49 procent.

Chęć podróżowania w tym roku deklaruje więcej osób na świecie niż w roku 2020 – wynika z analizy Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) opracowanej na podstawie najnowszych badań IPK International dotyczących wpływu pandemii na turystykę międzynarodową i nastroje konsumentów – informuje DZT w komunikacie.

Wyjazd za granicę miało w planie 62 procent ankietowanych w styczniu, podczas gdy w maju zeszłego roku wyjechać chciała połowa. Są to przede wszystkim millenialsi, pokolenie X oraz osoby o wyższych dochodach i wykształcone.

Pozostało 81% artykułu
Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”