Mołdawia: W piwnicach i spiżarniach mamy coś specjalnego dla gości

Wyczekiwanie mołdawskich gospodarzy i gestorów atrakcji turystycznych na turystów i radość z ponownego spotkania z nimi to lejtmotyw najnowszej kampanii promocyjnej Mołdawii.

Publikacja: 14.07.2021 12:16

Mołdawia: W piwnicach i spiżarniach mamy coś specjalnego dla gości

Foto: Fot. materiały prasowe

Kampanię zachęcającą do przyjazdu do Mołdawii zainaugurował spot filmowy „Be our guest, again, in Moldova!” (bądź naszym gościem, ponownie, w Mołdawii), który pokazuje optymizm i radość Mołdawian z ponownego spotkania z długo oczekiwanymi turystami i najbliższymi sąsiadami – informuje w komunikacie Narodowe Stowarzyszenie Turystyki Przyjazdowej Mołdawii (ANTRIM).

Bohaterami kampanii są właściciele gospodarstw agroturystycznych i winnic, którzy przez lata ugościli dziesiątki tysięcy turystów i znów są gotowi na ich przyjęcie. Mają dla nich „autentyczną i przepełnioną lokalnym duchem ofertę turystyczną”.

CZYTAJ TEŻ: Estonia zaprasza Polaków na wakacje

Film nakręcono między innymi w zajeździe Hanul lui Hanganu w Lalovej, Eco-Resorcie Butuceni w rezerwacie kulturowo-przyrodniczym Orheiul Vechi, winnicach Milestii Mici i Poiana, gospodarstwie agroturystycznym Gagauz Sofrasi w Congaz, Muzeum Wsi w Văleni czy na jeziorze Beleu w rezerwacie przyrody Dolny Prut.

""

Fot. materiały prasowe

turystyka.rp.pl

Przez kryzys, który spowodowała pandemia, mołdawska branża turystyczna straciła około 350 milionów dolarów.

– Mimo to nasi gospodarze – właściciele gospodarstw agroturystycznych i winnic, organizatorzy wycieczek, przewodnicy, restauratorzy, hotelarze i touroperatorzy – nie stali w miejscu, ale wykorzystali ten czas, aby odnowić swoje obiekty, stworzyć nowe miejsca noclegowe, ogródki restauracyjne, szlaki turystyczne, kupić nowe rowery i kajaki i zbudować baseny. Każdy z nich odłożył w swoich piwnicach i spiżarniach coś specjalnego dla długo wyczekiwanych gości – mówi zastępca dyrektora projektu „Konkurencyjność Mołdawii”, w ramach którego prowadzona jest kampania, Diana Lazăr, cytowana w komunikacie. – A jak głosi miejscowe przysłowie, „Goście przyjeżdżają, gdy ktoś na nich czeka”. Dlatego też nowa kampania jest hołdem dla ludzi pracujących w turystyce i ich odwagi, ponieważ to oni ożywią turystykę w Mołdawii – dodaje.

""

Fot. materiały prasowe

turystyka.rp.pl

Jak zapewnia dyrektor wykonawcza ANTRIM Victoria Bucătaru, odkrywanie Mołdawii odbywa się w warunkach maksymalnego bezpieczeństwa, bowiem większość ośrodków turystycznych ma certyfikat „Bezpieczne podróżowanie” zgodny z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa ustanowionymi przez Światową Rady Podróży i Turystyki (WTTC). – Naszą kampanią chcemy ożywić turystykę krajową, przyjazdy turystów z bliskich nam krajów, takich jak Rumunia, Ukraina, Polska, ale także zwrócić się do turystów, którzy już wcześniej odwiedzili Mołdawię i mogą być naszymi gośćmi ponownie lub zechcą promować nasz kraj w mediach społecznościowych – mówi Bucătaru.

""

Fot. materiały prasowe

turystyka.rp.pl

Nowa kampania jest kontynuacją działań na rzecz promocji potencjału turystycznego Mołdawii prowadzonych w latach 2015-2021 w ramach projektu „Konkurencyjność Mołdawii”, finansowanego przez Agencję Stanów Zjednoczonych ds. Rozwoju Międzynarodowego (U.S. Agency for International Development – USAID), rządy Szwecji i Wielkiej Brytanii we współpracy z ANTRIM. Efektem tych działań jest średnioroczny wzrost liczby turystów zagranicznych o 20 procent w latach 2015-2019.

Oficjalne hasztagi kampanii: #FiiOaspeteleNostruDinNou, #BeOurGuestAgain, #MoldovaAplaceToFindYourself, #neampornit.

Kampanię zachęcającą do przyjazdu do Mołdawii zainaugurował spot filmowy „Be our guest, again, in Moldova!” (bądź naszym gościem, ponownie, w Mołdawii), który pokazuje optymizm i radość Mołdawian z ponownego spotkania z długo oczekiwanymi turystami i najbliższymi sąsiadami – informuje w komunikacie Narodowe Stowarzyszenie Turystyki Przyjazdowej Mołdawii (ANTRIM).

Bohaterami kampanii są właściciele gospodarstw agroturystycznych i winnic, którzy przez lata ugościli dziesiątki tysięcy turystów i znów są gotowi na ich przyjęcie. Mają dla nich „autentyczną i przepełnioną lokalnym duchem ofertę turystyczną”.

Pozostało 80% artykułu
Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”