Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 31.10.2017 18:57 Publikacja: 31.10.2017 18:49
Foto: Pixabay
Zdolność przewozowa mającej 826 kilometrów długości linii BTK (Baku - Tbilisi - Kars) to milion pasażerów i 5 mln ton towarów rocznie. Prowadzi ona ze stolicy Azerbejdżanu Baku przez Tbilisi i gruzińskie miasto Achalkałaki - gdzie rozstaw szyn zmienia się z szerokiego na standardowy europejski - do Karsu. Odcinek między Tbilisi a Karsem obejmuje 105 kilometrów całkowicie nowej trasy.
Trzy państwa łączą już rurociąg naftowy z Baku przez Tbilisi do tureckiego portu Ceyhan nad Morzem Śródziemnym oraz gazociąg z Baku przez Tbilisi do Erzurumu we wschodniej Turcji, ale turecka wymiana handlowa z regionem kaukaskim ma ograniczone rozmiary, co linia BTK może zmienić.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie t...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Dolina Sanu i Wisły zwykle kojarzy się ze spływami kajakowymi, wypadami rowerowymi wzdłuż rzek i klasycznymi atr...
Od października lotnisko Chopina zyska nowe połączenie do Maroka. Pasażerowie będą mogli polecieć bezpośrednio d...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Wierzyciele bezskutecznie szukają majątku jednej z najbogatszych do niedawna Polek. I stawiają jej coraz poważni...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas