Reklama
Rozwiń
Reklama

Sektor turystyczny tnie wydatki reklamowe

W pierwszym kwartale 2017 roku reklamodawcy z sektora podróże i turystyka przeznaczyli na promocję prawie 40,4 miliona złotych. To o 6 milionów, czyli 13 procent, mniej niż w tym samym czasie rok wcześniej - pokazuje analiza Codemedia

Publikacja: 25.05.2017 09:51

Sektor turystyczny tnie wydatki reklamowe

Foto: Pixabay

Z danych domu mediowego Codemedia wynika, że w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku najwięcej na reklamę wydały: branża gastronomiczna (17,2 mln złotych, 43 procent wydatków sektora), biura podróży (8 mln złotych, 20 procent) i obiekty noclegowe (7,2 mln złotych, 18 procent). Pozostałe 19 procent budżetu reklamowego grupy wygenerowała branża transportowa (transport publiczny, koleje, linie lotnicze) i promocja regionów turystycznych.

Lider reklamodawców sektora, McDonald's, w odróżnieniu od ogółu reklamodawców, którzy najchętniej wybierali reklamę w telewizji, postawił w pierwszym kwartale 2017 roku na promocję w kinach i wydał na nią ponad połowę budżetu reklamowego. Wśród biur podróży wyróżniały się pod względem wydatków Rainbow Tours i Nowa Itaka (prawie 54 procent ogółu reklam z sektora), a w sektorze noclegowym dominowała Grupa Hotelowa Orbis (22 procent). W transporcie największe wydatki pochodziły od linii lotniczych. Najgłębiej do kieszeni sięgnęła zaś Grupa Emirates (22 procent).

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Reklama
Reklama