Z danych domu mediowego Codemedia wynika, że w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku najwięcej na reklamę wydały: branża gastronomiczna (17,2 mln złotych, 43 procent wydatków sektora), biura podróży (8 mln złotych, 20 procent) i obiekty noclegowe (7,2 mln złotych, 18 procent). Pozostałe 19 procent budżetu reklamowego grupy wygenerowała branża transportowa (transport publiczny, koleje, linie lotnicze) i promocja regionów turystycznych.
Lider reklamodawców sektora, McDonald's, w odróżnieniu od ogółu reklamodawców, którzy najchętniej wybierali reklamę w telewizji, postawił w pierwszym kwartale 2017 roku na promocję w kinach i wydał na nią ponad połowę budżetu reklamowego. Wśród biur podróży wyróżniały się pod względem wydatków Rainbow Tours i Nowa Itaka (prawie 54 procent ogółu reklam z sektora), a w sektorze noclegowym dominowała Grupa Hotelowa Orbis (22 procent). W transporcie największe wydatki pochodziły od linii lotniczych. Najgłębiej do kieszeni sięgnęła zaś Grupa Emirates (22 procent).