Reklama
Rozwiń
Reklama

Sektor turystyczny tnie wydatki reklamowe

W pierwszym kwartale 2017 roku reklamodawcy z sektora podróże i turystyka przeznaczyli na promocję prawie 40,4 miliona złotych. To o 6 milionów, czyli 13 procent, mniej niż w tym samym czasie rok wcześniej - pokazuje analiza Codemedia

Publikacja: 25.05.2017 09:51

Sektor turystyczny tnie wydatki reklamowe

Foto: Pixabay

Z danych domu mediowego Codemedia wynika, że w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku najwięcej na reklamę wydały: branża gastronomiczna (17,2 mln złotych, 43 procent wydatków sektora), biura podróży (8 mln złotych, 20 procent) i obiekty noclegowe (7,2 mln złotych, 18 procent). Pozostałe 19 procent budżetu reklamowego grupy wygenerowała branża transportowa (transport publiczny, koleje, linie lotnicze) i promocja regionów turystycznych.

Lider reklamodawców sektora, McDonald's, w odróżnieniu od ogółu reklamodawców, którzy najchętniej wybierali reklamę w telewizji, postawił w pierwszym kwartale 2017 roku na promocję w kinach i wydał na nią ponad połowę budżetu reklamowego. Wśród biur podróży wyróżniały się pod względem wydatków Rainbow Tours i Nowa Itaka (prawie 54 procent ogółu reklam z sektora), a w sektorze noclegowym dominowała Grupa Hotelowa Orbis (22 procent). W transporcie największe wydatki pochodziły od linii lotniczych. Najgłębiej do kieszeni sięgnęła zaś Grupa Emirates (22 procent).

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama