120 dziennikarzy i blogerów z osiemnastu krajów świata wraz z reprezentantami niemieckiej branży turystycznej wzięło udział w konferencji „Travel Destination Germany Incoming & Brand Summit" (8 - 9 grudnia) w Monachium, zorganizowanej przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT). Spotkanie miało miejsce w hotelu Sheraton Munich Arabellapark, a jego moderatorką była Sandra Maria Gronewald, znana dziennikarka telewizji ZDF (prowadzi m.in. codzienny program „Hallo Deutschland") i Deutsche Welle TV.
Kluczowy jest wizerunek marki
Gości powitała i wygłosiła inauguracyjne przemówienie prezes Niemieckiej Centrali Turystyki Petra Hedorfer. Podkreśliła, że 25 lat po zjednoczeniu Niemiec marka tego kraju w światowej turystyce jest bardzo silna. Kraj odwiedza rocznie około 80 milionów zagranicznych turystów. Niemcy – ze swoimi 6 tysiącami muzeów i dziesiątkami zabytków na liście dziedzictwa UNESCO – to jeden z najważniejszych kierunków turystyki kulturalnej. To także miejsce najczęściej wybierane przez młodych Europejczyków w wieku 15 - 24 lata. Tym wyborom, poza atrakcjami kulturalnymi, sprzyja natura, walory krajobrazowe i świetne warunki do uprawiania sportów, m.in. 200 tysięcy kilometrów pieszych szlaków turystycznych i 70 tysięcy kilometrów tras rowerowych.
Petra Hedorfer wyjaśniła cel spotkania w stolicy Bawarii. – Stały wzrost konsumpcji i chęć podróżowania na rynkach o największym potencjale wzrostu, czyli w Azji, Ameryce Południowej i w Europie Wschodniej z jednej strony i coraz większa konkurencja między kierunkami turystycznymi z drugiej, prowadzą do zmian w światowej geografii turystyki. W tej sytuacji wizerunek marki i odpowiednia komunikacja mają kluczowe znaczenie. Spotkanie i wymiana zdań z przedstawicielami międzynarodowych mediów z pewnością nam w tym pomoże - tłumaczyła.
Berlin i kiełbaski...
- Turystyka jest ważnym czynnikiem wzrostu w XXI wieku – mówiła także. – Tworzy miejsca pracy i dobrobyt, jednoczy ludzi na świecie.
Nie pominęła wpływu na turystykę bieżących wydarzeń politycznych, m.in. zagrożeń terrorystycznych i problemu uchodźców. Niemcy, podkreśliła, stoją wobec nowych wyzwań.