W mieście przyszłości wysoką jakość życia zapewnią arkady klimatyczne, które pozwolą obniżyć wysoką temperaturę. Według projektu, ścieżki rowerowe połączą ze sobą 33 parki. Jednoślady będzie można wypożyczać w 25 punktach miasta. Mieszkańcy poruszać będą się także podniebnym tramwajem. W dzielnicy ma powstać ponad 7 tysięcy miejsc hotelowych dla turystów.
Dubaj zaprojektowano kiedyś jako miasto dla tych, którzy mają samochody i autostradami poruszają się z prędkością 120 kilometrów na godzinę. Urbanistyka miasta odzwierciedla to założenie. - Teraz chodzi o to, by stworzyć miasto dla pieszych, dla tych, którzy poruszają się z prędkością 5 kilometrów na godzinę - tłumaczy architekt Janus Rostoc.
Od dziesięciu lat w Zjednoczonych Emiratach Arabskich powstaje budowane na jeszcze większą skalę eksperymentalne miasto Masdar. Miało to być pierwsze na świecie miejsce bez emisji dwutlenku węgla. Inwestycja ciągnie się jednak z powodu kłopotów finansowych.
Jednocześnie w Dubaju rozpoczęto testowanie samochodów bez kierowców. Przez najbliższy miesiąc można spróbować przejażdżki elektryczną taksówką. 700-metrowy odcinek bulwaru znajdującego się w pobliżu najwyższego budynku świata pokonuje zaprojektowany w Singapurze EZ 10. Pojazd może przewieźć 10 osób, porusza się po ustalonej trasie do przodu i do tyłu i nie potrzebuje kierowcy.
- Samochód bez kierowcy nigdy nie pije alkoholu, nie rozmawia przez telefon i dostaje sms-ów - tłumaczy Doug Parker z firmy, która przeprowadza testy.