"Hotel nie odpowiada za rzeczy...". Nieprawda

Jeśli podróżnemu zostaną skradzione z pokoju hotelowego jego przedmioty, to oferujący mu nocleg może być zobowiązany do zapłacenia kwoty odpowiadającej nawet stukrotności opłaty za dobę hotelową

Publikacja: 07.08.2015 20:33

"Hotel nie odpowiada za rzeczy...". Nieprawda

Foto: Filip Frydrykiewicz

Przedsiębiorca (właściciel, dzierżawca, najemca czy franchisingobiorca) prowadzący hotel, pensjonat czy motel odpowiada za utratę lub uszkodzenie rzeczy należących do jego gości, np. bagażu, sprzętu turystycznego czy urządzeń elektronicznych. Nie można się uchylić od takiej odpowiedzialności, przedstawiając gościom do podpisania umowy, dotyczącą tego zagadnienia lub wpisując do regulaminu świadczenia usług, że hotel nie odpowiada za rzeczy wniesione przez gości. Bezpodstawne jest też zamieszczenie przy recepcji czy w folderze reklamowym ogłoszenia, że za przedmioty należące do gości hotel nie odpowiada.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem