"Hotel nie odpowiada za rzeczy...". Nieprawda

Jeśli podróżnemu zostaną skradzione z pokoju hotelowego jego przedmioty, to oferujący mu nocleg może być zobowiązany do zapłacenia kwoty odpowiadającej nawet stukrotności opłaty za dobę hotelową

Publikacja: 07.08.2015 20:33

"Hotel nie odpowiada za rzeczy...". Nieprawda

Foto: Filip Frydrykiewicz

Przedsiębiorca (właściciel, dzierżawca, najemca czy franchisingobiorca) prowadzący hotel, pensjonat czy motel odpowiada za utratę lub uszkodzenie rzeczy należących do jego gości, np. bagażu, sprzętu turystycznego czy urządzeń elektronicznych. Nie można się uchylić od takiej odpowiedzialności, przedstawiając gościom do podpisania umowy, dotyczącą tego zagadnienia lub wpisując do regulaminu świadczenia usług, że hotel nie odpowiada za rzeczy wniesione przez gości. Bezpodstawne jest też zamieszczenie przy recepcji czy w folderze reklamowym ogłoszenia, że za przedmioty należące do gości hotel nie odpowiada.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"