Wizz Air - 1,4 miliona biletów więcej

O jedną czwartą zwiększy się liczba lotów w Polsce linii Wizz Air. Linia dodała airbusa A320 w bazie w Warszawie, a doda jeszcze dwa - w Katowicach i Poznaniu

Publikacja: 26.08.2014 16:24

Wizz Air - 1,4 miliona biletów więcej

Foto: Bloomberg

Oznacza to rocznie 1,4 mln nowych miejsc w samolotach, co łącznie da 7 mln biletów.

6 sierpnia Wizz Air ogłosił nowe połączenia z Warszawy – do Turynu, Werony, Dortmundu, Larnaki, Lizbony, Malty, Alicante i Katanii. Pierwsze dwa od połowy stycznia, reszta od przełomu marca i kwietnia 2015. W związku z tym w Warszawie Węgrzy dostawią jeden samolot.

26 sierpnia linia ogłosiła kolejne nowe trasy - z Gdańska do Molde w Norwegii i Frankfurtu Hahn, i z Katowic do Belfastu, z Poznania do Malmoe - wszystkie od końca marca. Natomiast z Lublina do Sztokholmu (Skavsta) od 21 maja. Ceny biletów od 39 złotych za rejsy do Malmoe, przez 79 złotych za podróż do Frankfurtu i Sztokholmu po 119 złotych za Belfast i Molde.

— Nie mam pojęcia, gdzie jest Molde, ale wszyscy mówią, że powinniśmy tam latać z Gdańska, więc nie miałem problemu z otwarciem tego połączenia - mówi półżartem Jozsef Varadi, prezes Wizz Aira. Nie ukrywa jednak, że w jego firmie decyzje są podejmowane bardzo szybko, więc jeśli się okaże, że przewoźnik sprzeda za mało biletów na jakąś trasę, równie szybko może ją zamknąć.

Zdaniem prezesa gdańskiego lotniska, Tomasza Kłoskowskiego, z pewnością do tego nie dojdzie, bo popyt na loty na tej trasie cały czas rośnie.

W chwili postawienia dodatkowych samolotów w bazach w Gdańsku, Katowicach zwiększy się również częstotliwość lotów na już istniejących trasach. Np. z Gdańska do Londynu Luton będzie nie 18, ale 19 lotów tygodniowo.

W przyszłym roku Wizz Air chce trzymać w Polsce 18 z 53 samolotów, którymi będzie obsługiwał 103 trasy. Swoje bazy ma w Warszawie (4 maszyny), w Gdańsku (5), Katowicach (4), Poznaniu i Wrocławiu (po jednej). Linia lata również do Lublina i Szczecina.

Wizz Air jest obecny na polskim rynku od 10 lat. W tym roku finansowym planuje przewiezienie 4,6 mln pasażerów, czyli jest już trzecim przewoźnikiem na naszym rynku po Ryanairze i LOT-cie. W rozmowie z „Rz" prezes Varadi mówi, że coraz częściej skłania się do tego, by zacząć oferować w Polsce loty krajowe. Problem w tym, że jego maszyny, wszystko są to Airbusy 320, są zbyt duże, bo mogą przewieźć po 180 pasażerów.

Oznacza to rocznie 1,4 mln nowych miejsc w samolotach, co łącznie da 7 mln biletów.

6 sierpnia Wizz Air ogłosił nowe połączenia z Warszawy – do Turynu, Werony, Dortmundu, Larnaki, Lizbony, Malty, Alicante i Katanii. Pierwsze dwa od połowy stycznia, reszta od przełomu marca i kwietnia 2015. W związku z tym w Warszawie Węgrzy dostawią jeden samolot.

Pozostało 85% artykułu
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał