Reklama
Rozwiń

Nowy szef w Lufthansie zamierza postawić na jakość usług

Odszedł Christoph Franz, przyszedł Carsten Spohr. Największa regularna europejska linia lotnicza ma nowego prezesa

Publikacja: 05.05.2014 00:29

Carsten Spohr (z lewej) zastąpił Christopha Franza (z prawej)

Carsten Spohr (z lewej) zastąpił Christopha Franza (z prawej)

Foto: Bloomberg

Carsten Spohr, który odpowiadał dotychczas za działalność operacyjną Lufthansy, ma nadzorować teraz również należące do grupy linie Swiss, Austrian Airlines i niskokosztowe  Germanwings. Podczas uroczystości objęcia nowego stanowiska Spohr zapewnił, że „linia będzie oferowała najwyższą jakość usług dokądkolwiek i kiedykolwiek będziemy latać".

Nowy prezes nie ukrywał, że zamierza kontynuować program cięcia kosztów „Score", który wzbudza protesty załogi. Jednocześnie jednak powiedział, że jego ambicją jest wejście  Lufthansy o ekskluzywnego klubu pięciogwiazdkowych linii lotniczych, do którego należą japońskie All Nippon Airways, koreańskie Asiana Airlines,hongkońskie Cathay Pacific, chińskie Hainan Airlines, malezyjskie Malaysia Airlines, singapurskie Singapore Airlines oraz katarskie Qatar Airways. Gwiazdki przyznają przewoźnikom pasażerowie głosujący w rankingu Skytrax.

Carsten Sporhr ma jeszcze jedno wyzwanie - sprostać konkurencji nie tylko dubajskich linii Emirates, ale i rywala ze Star Alliance - Turkish Airlines, które sukcesywnie rozwijają połączenia do miast niemieckich, wywożąc Lufthansie pasażerów. Z kolei w Szwajcarii, pod naciskiem grupy Lufthansy, władze zajęły się badaniem działalności Etihad Regional - linii należącej do Etihad Airways z Abu Zabi.

Awans Spohra pociągnął za sobą inne zmiany personalne. Prezes linii Swiss Harry Hohmeister, oprócz kierowania własną linią, od stycznia 2015 roku będzie odpowiedzialny za działalność operacyjną całej grupy oraz dział informatyczny. Nils Ecke ma odpowiadać za kontakty z innymi przewoźnikami Star Alliance oraz joint-ventures Lufthansy, a wiceprezes ds. strategii Sadiq Gillani ma szefować działowi rozwoju wszystkich  linii należących do Grupy Lufthansy. Spohr postanowił także stworzyć grupę pięciu osób, które mają zajmować się siatką połączeń grupy, tak aby np. Lufthansa nie odbierała pasażerów Swissowi i odwrotnie.

Zmiana w kierownictwie Lufthansy została pozytywnie oceniona przez rynek. 11 dilerów dało rekomendację „kupuj", oceniając, że niemiecki przewoźnik  daje sobie radę lepiej, niż konkurencja, zwłaszcza Air France-KLM, które także przeprowadzają  program cięcia kosztów. Jednakże, podobnie jak jest to w wypadku Air France, także i Lufthansa poniosła wymierne straty finansowe z powodu strajku pilotów. Trzy dni ich protestu oraz strajki obsługi naziemnej kosztowały niemieckiego przewoźnika 70 mln euro. Przy tym spór nie został zakończony, a negocjacje ze związkiem Vereinigung Cockpit trwają.

Analitycy spekulują, że Niemcy wrócą wkrótce do udziału w konsolidacji europejskiego rynku lotniczego. Jako jeden z ich potencjalnych celów wymieniane jest przejęcie LOT.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku