Amerykanie najmniej dbają o pasażerów samolotów

Linie lotnicze w USA pozostają w tyle za hotelami i biurami podróży pod względem jakości usług. Pasażerowie skarżą się na ciasnotę i marny serwis na pokładzie

Publikacja: 22.04.2014 16:34

Amerykanie najmniej dbają o pasażerów samolotów

Foto: archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

W dorocznej ankiecie, mającej ustalić wskaźnik zadowolenia amerykańskich konsumentów (ACSI) okazało się, że linie lotnicze uzyskały 69 pkt na 100 możliwych, podczas gdy hotele miały 75 pkt, a internetowe biura podróży 77. Poziom zadowolenia z działalności przewoźników nie zmienił się w ciągu ostatniego roku, gorzej od nich wypadły płatna telewizja, media społecznościowe i serwis internetowy.

Wskaźnik podróży ACSI  powstaje na podstawie rozmów z przypadkowo wybranymi ponad 7400 klientami linii lotniczych, hoteli i internetowych biur podróży, przeprowadzonych od pażdziernika 2013 do marca 2014. To jedno z kilku najnowszych badań sugerujących, że linie lotnicze mają duże pole do popisu w poprawieniu swych usług.

Doroczny raport badaczy z uniwersytetów stanu Wichita i lotniczego Embry-Riddel wykazał, że wprawdzie ogólnie przewoźnicy mieli mniej powodów do skarg od pasażerów, ale ich  punktualność i odprawa bagaży pogorszyły się w 2013 r. w porównaniu z 2012 r. Inne opracowanie  amerykańskiego Public Interest Research Group Education Fund podało, że linie lotnicze Spirit Airlines, American Airlines Group i United Continental wypadły najgorszej w ocenie podróżnych.

Podczas prac nad ACSI ustalono, że ludzie oceniają linie lotnicze wysoko pod względem procedur rejestracji i rezerwacji, ale uważają, że obsługa na pokładzie jest niewystarczająco dobra. Klienci nisko ocenili wygodę foteli i toalet oraz podawanych w samolotach napojów.

- Największym wyzwaniem dla linii lotniczych jest samo latanie - stwierdził dyrektor programu ACSI David VanAmburg. Jego zdaniem podróżni narzekają na fotele, bo samoloty są zatłoczone i miejsca jest coraz mniej. VanAmburg nie spodziewa się zmiany tej tendencji, bo bardziej wypełnione samoloty pomogły liniom poprawić wyniki finansowe. - W ostatnich latach panowała wyraźna tendencja w tym sektorze zwiększania efektywności kosztów przez wsadzanie więcej ludzi do samolotów - wyjaśnia.

Najwyższe oceny otrzymały tania JetBlue Airways, Southwest Airlines i Delta Air Lines. Najgorzej wypadła United Continental.

Hotele wypadły lepiej od linii lotniczych, choć ogólna ocena zmalała do 75 z 77 punktów rok wcześniej, bo wzrosły ceny pokojów.

- Klienci nie odczuli poprawy jakości usług hotelowych wraz ze wzrostem cen - stwierdził VanAmburg. Hotele tanie i średniej klasy w rodzaju Econo Lodge należących do Choice Hotels Int'l dały najmniejsze zadowolenie gościom. Lepiej wypadły hotele luksusowe - najwyżej oceniono sieć Ritz-Carlton, należącą do Marriotta.

W dorocznej ankiecie, mającej ustalić wskaźnik zadowolenia amerykańskich konsumentów (ACSI) okazało się, że linie lotnicze uzyskały 69 pkt na 100 możliwych, podczas gdy hotele miały 75 pkt, a internetowe biura podróży 77. Poziom zadowolenia z działalności przewoźników nie zmienił się w ciągu ostatniego roku, gorzej od nich wypadły płatna telewizja, media społecznościowe i serwis internetowy.

Wskaźnik podróży ACSI  powstaje na podstawie rozmów z przypadkowo wybranymi ponad 7400 klientami linii lotniczych, hoteli i internetowych biur podróży, przeprowadzonych od pażdziernika 2013 do marca 2014. To jedno z kilku najnowszych badań sugerujących, że linie lotnicze mają duże pole do popisu w poprawieniu swych usług.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10