Łowienie pasażerów biznesowych

Pasażerowie samolotów coraz chętniej decydują się na podróżowanie w wyższej klasie niż ekonomiczna. W tej grupie są też Polacy. Dostrzegli to przewoźnicy. Air France KLM zaprezentowały właśnie nową klasę biznes

Publikacja: 28.03.2014 08:02

Air France - world business class

Air France - world business class

Foto: materiały prasowe

Nieco ponad rok temu, kiedy na polski rynek weszły linie arabskie, Polacy zaczęli więcej latać komfortowymi klasami. Arabowie także zdusili ceny na loty klasą biznes. Dobre ceny i warunki po wprowadzeniu dreamlinerów zaoferował także LOT. To sprawiło, że nagle nasz rynek stał się atrakcyjny i dla innych przewoźników, którzy widzą, że także Polacy chcą latać bardziej komfortowo, choć niechętnie płacą dużo więcej.

Z promocją na naszym rynku ruszyły linie Air France KLM, które wprowadzają nową klasę biznes. Dla bardziej zamożnego pasażera jest tu więcej przestrzeni i prywatności, co podczas długiej podróży jest najważniejsze. Francusko-holenderska modernizacja wnętrza samolotów była bardzo kosztowna. Tylko w Air France wydano na nią 0,5 mld euro.

Porównywalną z AF KLM ofertę, też ogromnym kosztem, wcześniej wprowadziły już oprócz Arabów, także linie z Grupy Lufthansy (Swiss, Austrian Airlines i sama Lufthansa).

Z kolei jakość oferty LOT-u ani trochę nie ustępuje europejskim potęgom. Przy tym poza LOT na trasach atlantyckich i ofertą Qatar Airways i Emirates, żadna linia nie oferuje z polskich portów pełnej kabiny biznesowej. I Grupa Lufthansy i Air France KLM czy British Airways latają z polskich portów do swoich centrów przesiadkowych mniejszymi samolotami, z fotelami identycznymi, jak w klasie ekonomicznej.

– Zdecydowana większość Polaków nie decyduje się jeszcze na podróże klasą biznes. W przypadku naszych klientów wybierają ją głównie ci korporacyjni, bo często dowiadują się o konieczności podróży w ostatniej chwili i nie wiedzą dokładnie, na jak długo będą musieli lecieć – czy na kilkugodzinne spotkanie, czy może się ono przeciągnie i będą zmuszeni pozostać w danym miejscu dłużej – tłumaczy Łukasz Neska z eSky.pl. – Dlatego kupują bilety w taryfach, które umożliwiają im dokonywanie dowolnych zmian w terminie podróży. Dodatkowo, jeżeli ktoś dużo lata, to może zbierać punkty w programie lojalnościowym, które pozwolą obniżać koszty kolejnych biletów. Wiele osób latających w klasie biznes właśnie tak robi.

Nie zmienia to faktu, że np. po wprowadzeniu prawdziwej klasy biznes w LOT-owskich dreamlinerach wzrost rezerwacji w niej wyniósł 80 procent, a na niektórych trasach, np. Warszawa – Pekin coraz częściej obłożenie jest 100-procentowe.

Bilet Air France KLM na trasie np. Warszawa – Hongkong czy Warszawa – Bangkok z przesiadką w Paryżu kosztuje dziś ok. 11 tys. złotych. Ale wcale nie trzeba latać tak drogo i to w tej samej klasie podróży, nawet tą samą linią. Wystarczy tylko uważnie śledzić oferty albo tuż przed odlotem skorzystać z możliwości dopłaty do ceny kupionego już biletu.

I tak np. w LOT-cie i Austrian Airlines posiadacz biletu w klasie ekonomicznej może wziąć udział w licytacji dopłaty do komfortu podróży. Może też już na pokładzie dopłacić za zmianę fotela.

Z kolei linie Emirates często ogłaszają promocję companion travel, w której osoba towarzysząca pasażerowi biznesowemu płaci tylko połowę stawki. Także inne linie organizują promocje. Teraz np. w Swissie do Bangkoku i Szanghaju można polecieć w klasie  biznes za 7300 zł.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem