Warszawa kasuje Biuro Promocji Miasta

Zmienia się struktura stołecznego urzędu miasta. Znika część pełnomocników, a ich kompetencje przejmą biura komunikacji i rozwoju gospodarczego

Publikacja: 14.09.2013 16:01

Warszawa kasuje Biuro Promocji Miasta

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Jak tłumaczą urzędnicy, to właśnie komunikacja i rozwój gospodarczy mają być teraz nowymi głównymi priorytetami polityki władz miasta.

We wtorek Hanna Gronkiewicz-Waltz rozwiązała Biuro Promocji Miasta. Jego szefowa Katarzyna Ratajczyk należała do najbardziej krytykowanych urzędników w mieście. Jej biuro stworzyło m.in. film przed Euro 2012 nazwany przez widzów „filmem o zboczeńcu". Była to produkcja pokazującą Warszawę jako pole kapusty. Tam też powstał pomysł, by promując stolicę jako miasto Chopina, wyrzucać przez okno fortepian.

Teraz za promocję gospodarczą odpowiadać będzie Biuro Funduszy Europejskich, a za wizerunek miasta – Centrum Komunikacji Społecznej. Obydwie jednostki stają się coraz silniejsze.

Z czego to wynika? – To kierunki, na które władze miasta kładą największy nacisk – tłumaczy rzeczniczka ratusza Agnieszka Kłąb. – Urząd musi zdobywać pieniądze, dbać o rozwój gospodarczy miasta, ale też – a może przede wszystkim – powinien rozmawiać z mieszkańcami.

Biuro Funduszy Europejskich wchłonęło niedawno jednostkę zajmującą się działalnością gospodarczą i zezwoleniami. Z kolei do CKS przeniosły się trzy wydziały z Gabinetu Prezydenta, które Jarosław Jóźwiak, obecny szef CKS, nadzorował jako wicedyrektor tego gabinetu. Dyrektor Centrum Komunikacji Społecznej – jeden z najbliższych współpracowników Hanny Gronkiewicz-Waltz – będzie miał więc nadzór nad dzielnicami, jego zgody wymagał będzie też m.in. każdy wniosek o wyjazd zagraniczny.

– To wynika z porządkowania pewnej struktury – tłumaczy dyrektor Jóźwiak. – Centrum Komunikacji Społecznej dostało skuteczne narzędzia do prowadzenia dialogu z mieszkańcami, które dotychczas były rozproszone pomiędzy Biurem Promocji i CKS. Również część uprawnień Gabinetu Prezydenta pozwoli utrzymać urzędowi spójny przekaz. O takim rozwiązaniu rozmawialiśmy już od roku – wyjaśnia.

Jak tłumaczą urzędnicy, to właśnie komunikacja i rozwój gospodarczy mają być teraz nowymi głównymi priorytetami polityki władz miasta.

We wtorek Hanna Gronkiewicz-Waltz rozwiązała Biuro Promocji Miasta. Jego szefowa Katarzyna Ratajczyk należała do najbardziej krytykowanych urzędników w mieście. Jej biuro stworzyło m.in. film przed Euro 2012 nazwany przez widzów „filmem o zboczeńcu". Była to produkcja pokazującą Warszawę jako pole kapusty. Tam też powstał pomysł, by promując stolicę jako miasto Chopina, wyrzucać przez okno fortepian.

Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Turystyka
Brate.com - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Materiał Promocyjny
Razem dla Planety, czyli chemia dla zrównoważonej przyszłości