Agnieszka Witkowicz: Gościem Radia PIN jest dzisiaj pan Tomasz Rosset, sekretarz generalny Polskiej Izby Turystyki. Rusza sezon wakacyjny i mamy pierwsze kłopoty – GTI Travel. W jakiej kondycji, na otwarcie sezonu dzisiaj, jest cała branża?
Tomasz Rosset, sekretarz generalny Polskiej Izby Turystyki:
Nie możemy całej branży oceniać przez pryzmat GTI Travel, dlatego, że tu mamy do czynienia ze specyficzną sytuacją. To firma, która na rynku polskim, bo to jest GTI Travel Polska, radziła sobie naprawdę dobrze, ale można powiedzieć, że sięgnął ją taki efekt domina. Najpierw poważne kłopoty zaczął mieć holding, do którego ta firma należy, a mianowicie tureckie Kai Group, upadły linie lotnicze Sky Airlines, które do tej grupy należały – no i to pociągnęło za sobą dalsze problemy. Zresztą nie tylko w Polsce, bo jeszcze większe problemy, jak się okazało chwilę wcześniej, miało przez to GTI niemieckie.
Czy kłopoty Sky Airlines – przewoźnika charterowego, odbiją się rykoszetem na innych firmach z branży? Czy tylko GTI była powiązana z tym przewoźnikiem?
Firma GTI Travel Polska była bezpośrednio powiązana z tym przewoźnikiem i na pewno wykorzystywała największą ilość miejsc w samolotach Sky Airlines. Aczkolwiek, według naszej wiedzy, również inni operatorzy odkupywali miejsca w tych charterach.