Czy Chińczycy uratują branżę turystyczną?

Miasto rodzinne Karola Marksa, miasto w którym mieszkał Deng Xiaoping czy miejsca, w których rozgrywa się akcja popularnych filmów - to atrakcje turystyczne dla chińskich turystów

Publikacja: 13.03.2013 14:35

Według szacunków Akademii Turystyki w Pekinie liczba Chińczyków wyjeżdżających za granicę w celach turystycznych rośnie w tempie około 16 procent rocznie.

O ile obecnie na wycieczkę lub wczasy za granicę wyjeżdża rocznie około 80 milionów obywateli Państwa Środka to około roku 2020 może ich być już 200 milionów. Wraz z rosnącą zamożnością chińskich turystów coraz więcej krajów usiłuje ich przyciągnąć do siebie. Chińscy turyści wydali w zeszłym roku na wojaże 85 mld dolarów, z czego znaczną część na zakupy. Poza uważanym za „półzagranicę" Hongkongiem najczęściej wyjeżdżają do Korei Południowej, Singapuru, Tajlandii (z powodu napięć politycznych znacznie spadło zainteresowanie Japonią). W dalszej kolejności są kraje Europy, USA i Australia.

Europejskie organizacje turystyczne mają nadzieję, że rosnący ruch turystyczny z Chin poprawi sytuację w tej branży. Jednak, jak zwraca uwagę Eduardo Santander, przewodniczący Europejskiej Komisji Podróży (ETC) Europejczycy nie zawsze potrafią właściwie rozpoznać zainteresowania przybyszów z Azji. Oczywiście zgodnie ze wskazaniami przewodników turystycznych oglądają oni najbardziej znane zabytki i atrakcje w rodzaju wieży Eiffla czy parki narodowe, jednak mają też specyficzne zainteresowania.

Wśród miejsc najchętniej odwiedzanych przez Chińczyków jest Trier, rodzinne miasto Karola Marksa. Równie chętnie jeżdżą do francuskiego Montargis, gdzie w latach 20. XX wieku żył Deng Xiaoping i gdzie podobno narodziła się idea stworzenia chińskiej partii komunistycznej. Czasami zainteresowania gości z Chin są trudne do odczytania – np. wielkim zainteresowaniem cieszy kilka miasteczek w Prowansji, w których rozgrywa się akcja popularnych w Chinach filmowych romansów „Łączące marzenia" i „Wieczna chwila".

Hiszpańska organizacja turystyczna zaleca swoim członkom dostosowanie oferty do oczekiwań chińskich gości – chodzi np. o przygotowywanie menu w ich języku oraz umożliwianie odbiorania chińskich programów telewizyjnych w hotelowych telewizorac.

Jako, że Chińczycy nie lubią krwawych widowisk w jednym z miast na południu Hiszpanii od przyszłego roku pokazywana będzie specjalna „bezkrwawa corrida" organizowana z myślą o gościach z Azji.

Według szacunków Akademii Turystyki w Pekinie liczba Chińczyków wyjeżdżających za granicę w celach turystycznych rośnie w tempie około 16 procent rocznie.

O ile obecnie na wycieczkę lub wczasy za granicę wyjeżdża rocznie około 80 milionów obywateli Państwa Środka to około roku 2020 może ich być już 200 milionów. Wraz z rosnącą zamożnością chińskich turystów coraz więcej krajów usiłuje ich przyciągnąć do siebie. Chińscy turyści wydali w zeszłym roku na wojaże 85 mld dolarów, z czego znaczną część na zakupy. Poza uważanym za „półzagranicę" Hongkongiem najczęściej wyjeżdżają do Korei Południowej, Singapuru, Tajlandii (z powodu napięć politycznych znacznie spadło zainteresowanie Japonią). W dalszej kolejności są kraje Europy, USA i Australia.

Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Turystyka
Prezes Portów Lotniczych: Biura podróży muszą się wynieść z Lotniska Chopina