O tym, że uruchomiony rok temu HappyDay ma słabe wyniki i nie podbił rynku, branża internetowa mówi od dawna. Nie pomogła intensywna promocja na flagowym serwisie Agory, czyli Gazecie.pl. W ostatnich tygodniach spekulowano wręcz, że spółka może się zupełnie wycofać z zakupów grupowych.
Z nieoficjalnych danych branży wynika, że HappyDay w 2011 r. miał jedynie 1,1 mln zł obrotów, co dało mu 0,3 proc. udziału w rynku. Obroty Groupona wyniosły 268,6 mln zł, a kolejnego gracza, Grupera, 42,8 mln zł.
Agora dementuje spekulacje o planowanym zamknięciu serwisu, choć przyznaje, że wyniki HappyDay nie są zadowalające. – Ponieważ serwis w pierwotnym kształcie nie spełniał naszych oczekiwań, zdecydowaliśmy się sprofilować jego ofertę i wyspecjalizować się w sprzedaży ofert turystycznych – mówi Iwona Połóg, dyrektor biznesu kuponowego Agory.
Z danych firmy Megapanel PBI/Gemius za luty wynika, że HappyDay miał 365,2 tys. użytkowników, podczas gdy Groupon 3,4 mln.
Serwisowi Agory będzie trudno zdobyć mocną pozycję w segmencie turystycznym, bo jest to obecnie jeden z głównych kierunków rozwoju rynku sprzedaży grupowej i wszystkie serwisy rozwijają tego typu ofertę.