Agora będzie sprzedawać wycieczki w internecie

Grupa Agora potwierdza, że prowadzony przez nią serwis zakupów grupowych HappyDay ma słabe wyniki. Zapowiada, że w tej sytuacji skupi się na sprzedaży wycieczek

Publikacja: 11.05.2012 09:14

Agora będzie sprzedawać wycieczki w internecie

Foto: Rzeczpospolita

O tym, że uruchomiony rok temu HappyDay ma słabe wyniki i nie podbił rynku, branża internetowa mówi od dawna. Nie pomogła intensywna promocja na flagowym serwisie Agory, czyli Gazecie.pl. W ostatnich tygodniach spekulowano wręcz, że spółka może się zupełnie wycofać z zakupów grupowych.

Z nieoficjalnych danych branży wynika, że HappyDay w 2011 r. miał jedynie 1,1 mln zł obrotów, co dało mu 0,3 proc. udziału w rynku. Obroty Groupona wyniosły 268,6 mln zł, a kolejnego gracza, Grupera, 42,8 mln zł.

Agora dementuje spekulacje o planowanym zamknięciu serwisu, choć przyznaje, że wyniki HappyDay nie są zadowalające. – Ponieważ serwis w pierwotnym kształcie nie spełniał naszych oczekiwań, zdecydowaliśmy się sprofilować jego ofertę i wyspecjalizować się w sprzedaży ofert turystycznych – mówi Iwona Połóg, dyrektor biznesu kuponowego Agory.

Z danych firmy Megapanel PBI/Gemius za luty wynika, że HappyDay miał 365,2 tys. użytkowników, podczas gdy Groupon 3,4 mln.

Serwisowi Agory będzie trudno zdobyć mocną pozycję w segmencie turystycznym, bo jest to obecnie jeden z głównych kierunków rozwoju rynku sprzedaży grupowej i wszystkie serwisy rozwijają tego typu ofertę.

Zakupy grupowe to najszybciej rosnący segment handlu w sieci, ale nie brak głosów poddających w wątpliwość przyszłość tej usługi. Na wyobraźnię zadziałał doskonały debiut giełdowy Groupona, jednak wciąż serwis przynosi straty i trudno powiedzieć, kiedy pojawią się zyski.

– Utrzyma się tylko kilka serwisów, z bardzo szeroką ofertą. Skupianie się na niszy nie jest dobrym rozwiązaniem. Duże serwisy zakupów grupowych działają we wszystkich segmentach – mówi jeden z analityków.

O tym, że uruchomiony rok temu HappyDay ma słabe wyniki i nie podbił rynku, branża internetowa mówi od dawna. Nie pomogła intensywna promocja na flagowym serwisie Agory, czyli Gazecie.pl. W ostatnich tygodniach spekulowano wręcz, że spółka może się zupełnie wycofać z zakupów grupowych.

Z nieoficjalnych danych branży wynika, że HappyDay w 2011 r. miał jedynie 1,1 mln zł obrotów, co dało mu 0,3 proc. udziału w rynku. Obroty Groupona wyniosły 268,6 mln zł, a kolejnego gracza, Grupera, 42,8 mln zł.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek