Neckermann chce rosnąć co roku 10 procent

Neckermann zwiększył w zeszłym roku obroty o 10 proc. - W ciągu trzech lat chcemy znaleźć się w pierwszej trójce największych touroperatorów - zapowiada nowy prezes firmy Marek Węgierek

Publikacja: 06.09.2011 17:05

Akcja promocyjna Neckermanna w zeszłym roku

Akcja promocyjna Neckermanna w zeszłym roku

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

O wynikach finansowych firma na razie mówi niewiele. Według prezesa, w obecnym roku Neckermann Polska ma wypracować zysk, który powinien być wyższy niż w ubiegłym roku. Ale wysokości ubiegłorocznego nie podaje, tylko za 24 miesiące - wyniósł on 4 mln zł.

- Chcemy być w pierwszej trójce największych firm turystycznych w kraju - deklaruje Węgierek. - Zakładamy co roku 10-procentowy wzrost obrotów.

W tym sezonie Neckermann wyprawi w świat 140 tysięcy klientów. - Za trzy lata chcemy dojść do 200 tysięcy - zapowiada prezes.

Koncern Thomas Cook, obchodzący właśnie 170 rocznicę powstania, do którego należy Neckermann ma problemy. Kryzys w Egipcie oraz Tunezji mocno osłabił tego drugiego w Europie touroperatora. Lipcowa informacja o spadku przychodów pociągnęła za sobą 30-procentowy spadek wartości akcji. W sumie od stycznia do września akcje koncernu staniały z ponad 190 do poniżej 40 funtów.

Na rynku polskim - jak twierdzi Marek Węgierek - Neckermann radził sobie w tym roku lepiej niż Thomas Cook na innych rynkach europejskich.

W sezonie letnim najpopularniejszymi kierunkami wyjazdów organizowanych przez biuro były Egipt, Grecja, Turcja, Hiszpania i Bułgaria. Prawie połowa klientów kupowała wycieczki trwające tydzień.

Teraz firma nastawia się na sprzedaż oferty zimowej, przede wszystkim wyjazdów na narty do Austrii, Włoch, Francji, Szwajcarii i Czech. A także - co jest nowe - do Andorry i na Słowację. W sumie do wyboru jest ok. 700 hoteli i pensjonatów w 300 miejscowościach, skupionych w 50 regionach. - Mamy największy na rynku wybór wyjazdów na narty - zapewnia menadżer  produktu Dorota Ostalska.
Na zimę Neckermann wprowadził w tym roku wyjazdy autokarem w góry. - Mieliśmy o to wiele zapytań od klientów - wyjaśnia Ostalska. - Okazuje się, że ludzie nie chcą mieć problemu w postaci wielogodzinnego prowadzenia własnego samochodu, martwienia się o wysoką cenę benzyny i opłat na drogach oraz o pakowanie sprzętu narciarskiego. Wolą wygodnie dojechać pod opieką naszego pilota, a na miejscu mieć autokar, który dowozić ich będzie z hotelu na stoki - dodaje.

Neckermann chce także rozwijać turystykę dla seniorów. Do takiej decyzji przyczynił się ubiegłoroczny sukces sprzedaży wyjazdów dla osób w wieku 55+, którym do wypoczynku w Hiszpanii dopłacał rząd tego kraju. - Seniorzy wcześniej zapisywali się na listy na te wyjazdy. Dlatego w tym roku objęliśmy tym systemem inne kraje - mówi Węgierek.

Prezes Węgierek przyszedł do Neckermanna trzy miesiące temu. Czy odcisnął już jakieś piętno na ofercie firmy? Jako marketingowiec wprowadziłem nowe zasady przygotowania katalogów. Mają być maksymalnie przejrzyste, a zarazem oryginalne - mówi.

- Marketing rozumiem nie tylko jako reklamę, ale jako jak najlepsze poznanie potrzeb klientów i dostosowanie do niech oferty - deklaruje.

O wynikach finansowych firma na razie mówi niewiele. Według prezesa, w obecnym roku Neckermann Polska ma wypracować zysk, który powinien być wyższy niż w ubiegłym roku. Ale wysokości ubiegłorocznego nie podaje, tylko za 24 miesiące - wyniósł on 4 mln zł.

- Chcemy być w pierwszej trójce największych firm turystycznych w kraju - deklaruje Węgierek. - Zakładamy co roku 10-procentowy wzrost obrotów.

Pozostało 85% artykułu
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek