Neckermann chce rosnąć co roku 10 procent

Neckermann zwiększył w zeszłym roku obroty o 10 proc. - W ciągu trzech lat chcemy znaleźć się w pierwszej trójce największych touroperatorów - zapowiada nowy prezes firmy Marek Węgierek

Publikacja: 06.09.2011 17:05

Akcja promocyjna Neckermanna w zeszłym roku

Akcja promocyjna Neckermanna w zeszłym roku

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

O wynikach finansowych firma na razie mówi niewiele. Według prezesa, w obecnym roku Neckermann Polska ma wypracować zysk, który powinien być wyższy niż w ubiegłym roku. Ale wysokości ubiegłorocznego nie podaje, tylko za 24 miesiące - wyniósł on 4 mln zł.

- Chcemy być w pierwszej trójce największych firm turystycznych w kraju - deklaruje Węgierek. - Zakładamy co roku 10-procentowy wzrost obrotów.

W tym sezonie Neckermann wyprawi w świat 140 tysięcy klientów. - Za trzy lata chcemy dojść do 200 tysięcy - zapowiada prezes.

Koncern Thomas Cook, obchodzący właśnie 170 rocznicę powstania, do którego należy Neckermann ma problemy. Kryzys w Egipcie oraz Tunezji mocno osłabił tego drugiego w Europie touroperatora. Lipcowa informacja o spadku przychodów pociągnęła za sobą 30-procentowy spadek wartości akcji. W sumie od stycznia do września akcje koncernu staniały z ponad 190 do poniżej 40 funtów.

Na rynku polskim - jak twierdzi Marek Węgierek - Neckermann radził sobie w tym roku lepiej niż Thomas Cook na innych rynkach europejskich.

W sezonie letnim najpopularniejszymi kierunkami wyjazdów organizowanych przez biuro były Egipt, Grecja, Turcja, Hiszpania i Bułgaria. Prawie połowa klientów kupowała wycieczki trwające tydzień.

Teraz firma nastawia się na sprzedaż oferty zimowej, przede wszystkim wyjazdów na narty do Austrii, Włoch, Francji, Szwajcarii i Czech. A także - co jest nowe - do Andorry i na Słowację. W sumie do wyboru jest ok. 700 hoteli i pensjonatów w 300 miejscowościach, skupionych w 50 regionach. - Mamy największy na rynku wybór wyjazdów na narty - zapewnia menadżer  produktu Dorota Ostalska.
Na zimę Neckermann wprowadził w tym roku wyjazdy autokarem w góry. - Mieliśmy o to wiele zapytań od klientów - wyjaśnia Ostalska. - Okazuje się, że ludzie nie chcą mieć problemu w postaci wielogodzinnego prowadzenia własnego samochodu, martwienia się o wysoką cenę benzyny i opłat na drogach oraz o pakowanie sprzętu narciarskiego. Wolą wygodnie dojechać pod opieką naszego pilota, a na miejscu mieć autokar, który dowozić ich będzie z hotelu na stoki - dodaje.

Neckermann chce także rozwijać turystykę dla seniorów. Do takiej decyzji przyczynił się ubiegłoroczny sukces sprzedaży wyjazdów dla osób w wieku 55+, którym do wypoczynku w Hiszpanii dopłacał rząd tego kraju. - Seniorzy wcześniej zapisywali się na listy na te wyjazdy. Dlatego w tym roku objęliśmy tym systemem inne kraje - mówi Węgierek.

Prezes Węgierek przyszedł do Neckermanna trzy miesiące temu. Czy odcisnął już jakieś piętno na ofercie firmy? Jako marketingowiec wprowadziłem nowe zasady przygotowania katalogów. Mają być maksymalnie przejrzyste, a zarazem oryginalne - mówi.

- Marketing rozumiem nie tylko jako reklamę, ale jako jak najlepsze poznanie potrzeb klientów i dostosowanie do niech oferty - deklaruje.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont