POT szacuje, że ze zniżek skorzysta w tym czasie 100 tysięcy ludzi, a za atrakcje turystyczne zapłacą o 2 miliony złotych mniej niż gdyby płacili pełną cenę. W akcji weźmie udział 447 hoteli, ośrodków sportowych, lokali gastronomicznych, muzeów, atrakcji turystycznych. Jest wśród nich zarówno oblegana przez turystów Kopania Soli w Wieliczce jak i Muzeum Okręgowe w Koninie.
Najwięcej zgłosiło się branżowych uczestników w województwach małopolskim (66), dolnośląskim (54), mazowieckim (45), podkarpackim i pomorskim (po 36). Najmniej natomiast lubuskim (9), świętokrzyskim (10) i opolskim (11). Około 250 branżowych uczestników to obiekty noclegowe, po 120 reprezentuje gastronomię i "zwiedzanie", a 100 kulturę i sztukę. Warunkiem wzięcia udziału w weekendzie było obniżenie o co najmniej 50 procent swojej usługi podstawowej.
Polska Organizacja Turystyczna, która organizuje to wydarzenie zapewnia, że zweryfikowała uczestników akcji. Jedna trzecia z nich bierze zresztą udział ponownie. Wcześniej udzieliła się w pierwszym takim wydarzeniu, organizowanym jesienią zeszłego roku. Jak jednak przyznał Michał Nykowski, kierujący w POT przygotowaniami, jego organizacja nie sprawdzi wszystkiego (np. czy oferowana cena rzeczywiście stanowi połowę ceny wyjściowej), liczy więc na uczciwość przedsiębiorców i na ich dbałość o własną markę.
Celem akcji, zainicjowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, jest ożywienie ruchu turystycznego poza głównym sezonem. Udostępnienie ludziom miejsc i atrakcji na wyjątkowych warunkach. - Wyciągnijmy ludzi z centrów handlowych - mówił nowo mianowany prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Marek Olszewski. - Niech ruszą w Polskę, poznają kraj, jego dziedzictwo narodowe i przekonają się, jak wiele dobrego mogą zobaczyć niedaleko miejsca zamieszkania.
Jego zdaniem przedsiębiorcy turystyczni zyskają dzięki akcji promocję. - Spełnione marzenia przyciągną klientów drugim razem już za normalną stawkę - przekonywał.