Podczas "Polski za pół ceny" Polacy zaoszczędzą 2 miliony złotych

Chcemy wyciągnąć Polaków z centrów handlowych - mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Marek Olszewski o akcji „Polska zobacz więcej. Weekend za pół ceny", która ma się odbyć 31 marca – 2 kwietnia

Publikacja: 17.03.2017 17:41

Podczas "Polski za pół ceny" Polacy zaoszczędzą 2 miliony złotych

Foto: Filip Frydrykiewicz

POT szacuje, że ze zniżek skorzysta w tym czasie 100 tysięcy ludzi, a za atrakcje turystyczne zapłacą o 2 miliony złotych mniej niż gdyby płacili pełną cenę. W akcji weźmie udział 447 hoteli, ośrodków sportowych, lokali gastronomicznych, muzeów, atrakcji turystycznych. Jest wśród nich zarówno oblegana przez turystów Kopania Soli w Wieliczce jak i Muzeum Okręgowe w Koninie.

Najwięcej zgłosiło się branżowych uczestników w województwach małopolskim (66), dolnośląskim (54), mazowieckim (45), podkarpackim i pomorskim (po 36). Najmniej natomiast lubuskim (9), świętokrzyskim (10) i opolskim (11). Około 250 branżowych uczestników to obiekty noclegowe, po 120 reprezentuje gastronomię i "zwiedzanie", a 100 kulturę i sztukę. Warunkiem wzięcia udziału w weekendzie było obniżenie o co najmniej 50 procent swojej usługi podstawowej.

Polska Organizacja Turystyczna, która organizuje to wydarzenie zapewnia, że zweryfikowała uczestników akcji. Jedna trzecia z nich bierze zresztą udział ponownie. Wcześniej udzieliła się w pierwszym takim wydarzeniu, organizowanym jesienią zeszłego roku. Jak jednak przyznał Michał Nykowski, kierujący w POT przygotowaniami, jego organizacja nie sprawdzi wszystkiego (np. czy oferowana cena rzeczywiście stanowi połowę ceny wyjściowej), liczy więc na uczciwość przedsiębiorców i na ich dbałość o własną markę.

Celem akcji, zainicjowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, jest ożywienie ruchu turystycznego poza głównym sezonem. Udostępnienie ludziom miejsc i atrakcji na wyjątkowych warunkach. - Wyciągnijmy ludzi z centrów handlowych - mówił nowo mianowany prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Marek Olszewski. - Niech ruszą w Polskę, poznają kraj, jego dziedzictwo narodowe i przekonają się, jak wiele dobrego mogą zobaczyć niedaleko miejsca zamieszkania.

Jego zdaniem przedsiębiorcy turystyczni zyskają dzięki akcji promocję. - Spełnione marzenia przyciągną klientów drugim razem już za normalną stawkę - przekonywał.

- Jestem przekonany, że akcja przyjmie się na polskim rynku i stanie się naszą tradycją - wyjaśniał minister sportu i turystyki Witold Bańka.

Jak przekonuje POT, możliwość skorzystania ze zniżki jest skuteczną zachętą, bo jak wynika z badań w 2015 roku główną przyczyną nieuczestniczenia Polaków w wyjazdach turystycznych były powody finansowe (34,8 procent).

Od 17 marca POT promuje akcję w internecie, w mediach społecznościowych, w szczególności na Facebooku (profil „Polska zobacz więcej - Weekend za pół ceny") i na YouTube, w kanale PolandTravel.

Rok temu w akcji wzięło udział 400 podmiotów a ze zniżek skorzystało 60 tysięcy ludzi. Według POT w roku 2015 roku udział gospodarki turystycznej w PKB wyniósł 5,6 procent (w 2014 – 5,1 procent). Polska ma 50 tysięcy szlaków turystycznych, ponad 18 tysięcy rowerowych, ponad 800 muzeów, 145 parków krajobrazowych i narodowych i 14 obiektów wpisanych na listę UNESCO.

Szczegóły akcji na stronie: www.polskazobaczwiecej.pl.

POT szacuje, że ze zniżek skorzysta w tym czasie 100 tysięcy ludzi, a za atrakcje turystyczne zapłacą o 2 miliony złotych mniej niż gdyby płacili pełną cenę. W akcji weźmie udział 447 hoteli, ośrodków sportowych, lokali gastronomicznych, muzeów, atrakcji turystycznych. Jest wśród nich zarówno oblegana przez turystów Kopania Soli w Wieliczce jak i Muzeum Okręgowe w Koninie.

Najwięcej zgłosiło się branżowych uczestników w województwach małopolskim (66), dolnośląskim (54), mazowieckim (45), podkarpackim i pomorskim (po 36). Najmniej natomiast lubuskim (9), świętokrzyskim (10) i opolskim (11). Około 250 branżowych uczestników to obiekty noclegowe, po 120 reprezentuje gastronomię i "zwiedzanie", a 100 kulturę i sztukę. Warunkiem wzięcia udziału w weekendzie było obniżenie o co najmniej 50 procent swojej usługi podstawowej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał