Brytyjscy turyści coraz częściej oszukiwani

Serwis podobny, ale nie ten sam. Hotel piękny, ale nieistniejący. W 2016 roku lawinowo rosła liczba internetowych oszustw, których ofiarami padali turyści - ostrzega Stowarzyszenie Brytyjskich Biur Podróży

Publikacja: 20.01.2017 07:26

Brytyjscy turyści coraz częściej oszukiwani

Foto: Facebook.com/ABTAlovetravel

Według policyjnego raportu z lutego 2016 roku liczba oszustw, w których między styczniem a lutym ucierpieli turyści, była o 425 procent większa niż w tym samym czasie rok wcześniej. W wyniku nieuczciwej działalności Brytyjczycy stracili wówczas ponad 11,5 miliona funtów. Zazwyczaj klienci kuszeni byli niskimi, nierealnymi wręcz cenami.

Na Wyspach styczeń i luty to najintensywniejszy okres sprzedaży ofert wakacyjnych, na te dwa miesiące przypada około 30 procent obrotu tamtejszych firm turystycznych. Dlatego w tym roku właśnie w tym czasie Stowarzyszenie Brytyjskich Biur Podróży (ABTA) prowadzi kampanię, w której zachęca do kupowania wczasów u swoich członków i ostrzega przed oszustami. Akcja jest skierowana głównie do rodzin z dziećmi i starszych turystów, czyli do klientów, którzy kupują wakacje z dużym wyprzedzeniem. Reklamy są puszczane w radiu, prasie ("Sunday Times") i internecie.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"