Zamówienia przyszły z australijskiej linii lotniczej Qantas i izraelskiej El Al. Oznacza to, że już 59 linii lotniczych i firm leasingowych czeka na najnowszą wersję tego samolotu.

Kontrakt z Qantasem był pod znakiem zapytania od czasu anulowania w 2012 r., w związku ze stratami finansowymi australijskiego przewoźnika, zamówienia na 35 wydłużonych samolotów B787-9. Przewoźnik podtrzymał wtedy kupno 15 mniejszych B787-8 dla swojej filii Jetstar Airways. W sierpniu Qantas ogłosił, że zamierza powiększy flotę i korzystać w niej z większych samolotów. Teraz potwierdził zamówienie pięciu B787-9 o wartości 1,3 mld dolarów i zamienił zamówione wcześniej trzy 787-8 dla Jetstara na trzy 787-9.

El Al z kolei zamówił dziewięć B787, w tym trzech 787-9. Kontrakt o wartości ponad 2,2 mld dolarów tego przewoźnika potwierdza jego przywiązanie do samolotów amerykańskich. Izraelczycy podali, że zamierzają też wynająć sześć B787 w ramach planu zwiększania mocy przewozowych. Pozostałe wersje zamówienia El Al zostaną ustalone na etapie finalizowania kontraktu (wpłacania zaliczki) — wyjaśnił Boeing.