Zabezpieczenia klientów biur podróży są niedoskonałe

Klienci upadłych biur podróży czekają na zwrot wpłaconych pieniędzy za długo, a do tego nie mogą być pewni, że dostaną całą kwotę - mówią eksperci

Aktualizacja: 02.09.2015 09:39 Publikacja: 02.09.2015 08:06

Zabezpieczenia klientów biur podróży są niedoskonałe

Foto: Pixabay

Zmiany w zabezpieczeniach finansowych biur podróży okazały się niewystarczające. W tym roku upadły cztery biura podróży. Już wiadomo, że klientom Intertour najprawdopodobniej nie zostanie zwrócona pełna suma wpłacona na poczet wakacji, na które nie pojechali. W lepszej sytuacji są klienci Alfa Star i Digitur.

– Jeśli chodzi o Alfa Star, to zadecydował przypadek. Gwarancja została wyliczona na podstawie przychodów z 2013 roku. Natomiast w bieżącym roku firma ograniczyła swoją działalność ze względu na sytuację w Egipcie – mówi prezes Polskiej Izby Turystyki Paweł Niewiadomski. I dodaje, że z reguły przychody biur z każdym rokiem rosną, a to powoduje, że gwarancje proporcjonalnie maleją w stosunku do ich przychodów. Przypadek Alfa Star nie świadczy więc o wydolności systemu zabezpieczeń finansowych biur podróży, o którego zmianę Izba apeluje od lat.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"