Zabezpieczenia klientów biur podróży są niedoskonałe

Klienci upadłych biur podróży czekają na zwrot wpłaconych pieniędzy za długo, a do tego nie mogą być pewni, że dostaną całą kwotę - mówią eksperci

Aktualizacja: 02.09.2015 09:39 Publikacja: 02.09.2015 08:06

Zabezpieczenia klientów biur podróży są niedoskonałe

Foto: Pixabay

Zmiany w zabezpieczeniach finansowych biur podróży okazały się niewystarczające. W tym roku upadły cztery biura podróży. Już wiadomo, że klientom Intertour najprawdopodobniej nie zostanie zwrócona pełna suma wpłacona na poczet wakacji, na które nie pojechali. W lepszej sytuacji są klienci Alfa Star i Digitur.

– Jeśli chodzi o Alfa Star, to zadecydował przypadek. Gwarancja została wyliczona na podstawie przychodów z 2013 roku. Natomiast w bieżącym roku firma ograniczyła swoją działalność ze względu na sytuację w Egipcie – mówi prezes Polskiej Izby Turystyki Paweł Niewiadomski. I dodaje, że z reguły przychody biur z każdym rokiem rosną, a to powoduje, że gwarancje proporcjonalnie maleją w stosunku do ich przychodów. Przypadek Alfa Star nie świadczy więc o wydolności systemu zabezpieczeń finansowych biur podróży, o którego zmianę Izba apeluje od lat.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń