Samoloty startowały z Tuluzy. Pierwszy lot, 2 czerwca, trwał 7 godzin, drugi odbył się nocą i trwał 12 godzin: samolot wystartował 3 czerwca i wylądował następnego dnia.

Pierwszymi, którzy sprawdzali warunki w kabinie pasażerów było 500 pracowników Airbusa i ok. 30 ekspertów reprezentujących producenta i kooperantów. Zadaniem wszystkich było obserwowanie funkcjonowania podczas lotu klimatyzacji, oświetlenia, akustyki, pokładowego systemu rozrywek, kuchni, obwodów elektrycznych, toalet i systemów odprowadzania ścieków.

Loty wykonał jeden z dwóch testowych samolotów, MSN2, wyposażony w kompletną kabinę, przewidzianą dla 252 podróżujących w klasach biznes i ekonomicznej.

Testy prowadzone w ramach procedury certyfikowania samolotów przebiegają normalnie, samolot powinien otrzymać wymagane dokumenty w III kwartale i wejść do eksploatacji w IV kwartale. Cztery pierwsze testowe A350 XWB wykonały dotąd ponad 440 lotów o łącznym czasie 1900 godzin. W najbliższym czasie do tej czwórki dołączy piąty testowy egzemplarz, MSN005.