Projekt przedstawił deweloper HB Reavis oraz PKP S.A. Budynek nowego dworca kolejowego Warszawa Zachodnia znajdować się będzie przy Alejach Jerozolimskich, a nie jak obecnie od strony ulicy Tunelowej. Wejść na dworzec będzie można zarówno z podziemnego tunelu, jak i z części naziemnej, gdzie w okolicy zlokalizowane są przystanki komunikacji miejskiej. Obok dworca powstanie kompleks biurowy West Station składający się z dwóch budynków.
- To będzie bardzo nowoczesny obiekt, spełniający standardy, których oczekują nasi pasażerowie. Dzisiaj Warszawa Zachodnia znacznie odbiega od pozostałych stołecznych dworców, zarówno pod względem estetyki jak i funkcjonalności. Współpraca z prywatnymi inwestorami daje nam szansę na radykalną zmianę. A udane przedsięwzięcia w Poznaniu i Katowicach pozwalają śmiało sądzić, że również nowoczesna Warszawa Zachodnia przywita podróżnych już w 2015 roku - mówi Piotr Ciżkowicz, członek zarządu Grupy PKP.
Budynek dworca ma być w całości przystosowany do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się, jak i niewidomych. Na dworcu zainstalowane zostaną windy, klimatyzacja i monitoring. W kompleksie będą punkty handlowo-usługowe, w szczególności gastronomiczne. HB Reavis, na potrzeby inwestycji, zbuduje również nowy odcinek ścieżki rowerowej – dodatkowe 250 m, które połączy istniejącą trasę z dworcem.
Obok dworca powstanie centrum biznesowe, składające się z dwóch budynków biurowych o łącznej powierzchni 150 tys. mkw. (powierzchnia najmu to 64 tys. mkw.) wraz z garażem podziemnym na ok. 1300 aut.
- Przyłożyliśmy wiele uwagi, aby zaprojektowane obiekty były przyjazne, funkcjonalne i spełniały najwyższe standardy – mówi Stanislav Frňka, szef firmy deweloperskiej HB Reavis Poland. - W fazie prac nad koncepcją architektoniczną projektu, naszą najważniejszą intencją było stworzenie możliwie najlepszych warunków dla pracujących tam ludzi. Dlatego zaprojektowane zostały enklawy zieleni wewnątrz biura, wentylowane naturalnymi ruchami powietrza z zewnątrz.