Nowe szaty Dworca Zachodniego w Warszawie

- To będzie bardzo nowoczesny obiekt, spełniający oczekiwania naszych pasażerów - mówi o projekcie nowego dworca Warszawa Zachodnia oraz towarzyszącego mu kompleksu biurowego West Station członek zarządu PKP

Publikacja: 01.12.2012 08:35

Nowe szaty Dworca Zachodniego w Warszawie

Foto: materiały prasowe

Projekt przedstawił deweloper HB Reavis oraz PKP S.A. Budynek nowego dworca kolejowego Warszawa Zachodnia znajdować się będzie przy Alejach Jerozolimskich, a nie jak obecnie od strony ulicy Tunelowej. Wejść na dworzec będzie można zarówno z podziemnego tunelu, jak i z części naziemnej, gdzie w okolicy zlokalizowane są przystanki komunikacji miejskiej. Obok dworca powstanie kompleks biurowy West Station składający się z dwóch budynków.

- To będzie bardzo nowoczesny obiekt, spełniający standardy, których oczekują nasi pasażerowie. Dzisiaj Warszawa Zachodnia znacznie odbiega od pozostałych stołecznych dworców, zarówno pod względem estetyki jak i funkcjonalności. Współpraca z prywatnymi inwestorami daje nam szansę na radykalną zmianę. A udane przedsięwzięcia w Poznaniu i Katowicach pozwalają śmiało sądzić, że również nowoczesna Warszawa Zachodnia przywita podróżnych już w 2015 roku - mówi Piotr Ciżkowicz, członek zarządu Grupy PKP.

Budynek dworca ma być w całości przystosowany do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się, jak i niewidomych. Na dworcu zainstalowane zostaną windy,  klimatyzacja i monitoring. W kompleksie będą punkty handlowo-usługowe, w szczególności gastronomiczne. HB Reavis, na potrzeby inwestycji, zbuduje również nowy odcinek ścieżki rowerowej – dodatkowe 250 m, które połączy istniejącą trasę z dworcem.

Obok dworca powstanie centrum biznesowe, składające się z dwóch budynków biurowych o łącznej powierzchni 150 tys. mkw. (powierzchnia najmu to 64 tys. mkw.) wraz z garażem podziemnym na ok. 1300 aut.

- Przyłożyliśmy wiele uwagi, aby zaprojektowane obiekty były przyjazne, funkcjonalne i spełniały najwyższe standardy – mówi  Stanislav Frňka, szef firmy deweloperskiej HB Reavis Poland. - W fazie prac nad koncepcją architektoniczną projektu, naszą najważniejszą intencją było stworzenie możliwie najlepszych warunków dla pracujących tam  ludzi. Dlatego zaprojektowane zostały enklawy zieleni wewnątrz biura, wentylowane naturalnymi ruchami powietrza z zewnątrz.

Inwestycja powstanie w trzech etapach. Budowa dworca kolejowego zakończy się w rok od otrzymania prawomocnego pozwolenia na budowę, którego inwestorzy oczekują w I kwartale 2014 roku. Pierwszy budynek biurowy będzie gotowy w 1 kwartale 2016 roku, a drugi - do 1 kwartału 2018 roku. Szacunkowy koszt realizacji dworca kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą i wyposażeniem wyniesie ok. 1,5 mln euro.

Projekt przedstawił deweloper HB Reavis oraz PKP S.A. Budynek nowego dworca kolejowego Warszawa Zachodnia znajdować się będzie przy Alejach Jerozolimskich, a nie jak obecnie od strony ulicy Tunelowej. Wejść na dworzec będzie można zarówno z podziemnego tunelu, jak i z części naziemnej, gdzie w okolicy zlokalizowane są przystanki komunikacji miejskiej. Obok dworca powstanie kompleks biurowy West Station składający się z dwóch budynków.

- To będzie bardzo nowoczesny obiekt, spełniający standardy, których oczekują nasi pasażerowie. Dzisiaj Warszawa Zachodnia znacznie odbiega od pozostałych stołecznych dworców, zarówno pod względem estetyki jak i funkcjonalności. Współpraca z prywatnymi inwestorami daje nam szansę na radykalną zmianę. A udane przedsięwzięcia w Poznaniu i Katowicach pozwalają śmiało sądzić, że również nowoczesna Warszawa Zachodnia przywita podróżnych już w 2015 roku - mówi Piotr Ciżkowicz, członek zarządu Grupy PKP.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek