Lotnisko w Genewie montuje na dachu terminalu panele słoneczne. W Genewie 300 paneli o powierzchni 1,2 tys. m
2
będzie zmieniać ciepło słoneczne w energię używaną do prowadzenia działalności i tym samym ograniczy emisję CO
2
.
Aktualizacja: 20.03.2012 13:00 Publikacja: 20.03.2012 13:00
Foto: Bloomberg
Lotnisko w Genewie montuje na dachu terminalu panele słoneczne. W Genewie 300 paneli o powierzchni 1,2 tys. m
2
będzie zmieniać ciepło słoneczne w energię używaną do prowadzenia działalności i tym samym ograniczy emisję CO
2
.
Lotnisko w Genewie w ubiegłym roku obsłużyło 13 mln podróżnych i prawie 190 tys. startów i lądowań.
Port w Szwajcarii nie jest jedynym, który zdecydował się na zamontowanie paneli słonecznych i korzystanie z energii odnawialnej. Na początku tego roku ponad 200 paneli zainstalowało lotnisko Birmingham w Wielkiej Brytanii. Ma to pozwolić zredukować emisję CO
2
o 22 tys. ton rocznie. Panele będą produkować energię elektryczną równą 40 tys. kilowatów rocznie. To tyle, ile zużywa w ciągu roku 12 gospodarstw domowych.
Oba porty lotnicze są jednymi z 55 europejskich lotnisk biorących udział w programie Airport Carbon Accreditation. Zorganizowało go ACI Europe (europejska gałąź zrzeszenia międzynarodowych Portów Lotniczych). Ma on na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Jednym z uczestników jest port im. Fryderyka Chopina w Warszawie, który emituje ok. 40 tys. ton CO
2
rocznie. – Zakończyliśmy pierwszy etap polegającym na zidentyfikowaniu wszystkich źródeł emisji. Kolejny to zmniejszenie i docelowo całkowita redukcja emisji CO
2
– wyjaśnia Przemysła Przybylski, rzecznik warszawskiego lotniska.
Spółki zarządzające portami, by zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, inwestują w pojazdy elektryczne i sięgają po energię odnawialną, np. montując panele słoneczne.
Lotniska, które zdecydowały się przystąpić do programu, już od 2008 r. zredukowały emisje dwutlenku węgla o 729,7 tys. ton. To tyle, ile rocznie do atmosfery wydziela 180 tys. samochodów.
Osiem lotnisk osiągnęło już poziom 3+, są określane jako neutralne dla środowiska. To dwa porty włoskie Linate i Malpensa w Mediolanie, dwa norweskie - Trondheim i Oslo - oraz cztery lotniska w Szwecji.
Jak przekonują eksperci ACI, osiągnięcie poziomu trzeciego to już nie tylko prestiż dla spółki zarządzającej portem i jej udziałowców, ale i konkretne korzyści finansowe dla samego portu (energia odnawialna jest tańsza), jak i dla spółek działających na jego terenie.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: energianews.pl
Lotnisko w Genewie montuje na dachu terminalu panele słoneczne. W Genewie 300 paneli o powierzchni 1,2 tys. m
będzie zmieniać ciepło słoneczne w energię używaną do prowadzenia działalności i tym samym ograniczy emisję CO
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie t...
Polacy pokochali parki rozrywki, o czym może świadczyć rosnąca liczba tego typu miejsc. Wkrótce ma się ona powię...
Ekskluzywny hotel na wyspie Kos i biuro podróży Grecos Holiday zostali zwycięzcami konkursu na najlepszy produkt...
Dzięki wynikom konkursu Kompas Wakacyjny łatwiej mi pracować i przekonywać klientów do wyjazdów – mówi agent tur...
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Wycieczka objazdowa Itaki po Maderze „Strelicje na klifach" zwyciężyła w naszym konkursie Kompas Wakacyjny 2017....
W salonach dealerskich sieci Suzuki w całej Polsce ruszyły pokazy premierowych motocykli Suzuki DR-Z4S i DR-Z4SM. Nowe maszyny będzie można zobaczyć w miastach praktycznie w całej Polsce.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas