Lotnisko w Genewie montuje na dachu terminalu panele słoneczne. W Genewie 300 paneli o powierzchni 1,2 tys. m
2
będzie zmieniać ciepło słoneczne w energię używaną do prowadzenia działalności i tym samym ograniczy emisję CO
2
.
Aktualizacja: 20.03.2012 13:00 Publikacja: 20.03.2012 13:00
Foto: Bloomberg
Lotnisko w Genewie montuje na dachu terminalu panele słoneczne. W Genewie 300 paneli o powierzchni 1,2 tys. m
2
będzie zmieniać ciepło słoneczne w energię używaną do prowadzenia działalności i tym samym ograniczy emisję CO
2
.
Lotnisko w Genewie w ubiegłym roku obsłużyło 13 mln podróżnych i prawie 190 tys. startów i lądowań.
Port w Szwajcarii nie jest jedynym, który zdecydował się na zamontowanie paneli słonecznych i korzystanie z energii odnawialnej. Na początku tego roku ponad 200 paneli zainstalowało lotnisko Birmingham w Wielkiej Brytanii. Ma to pozwolić zredukować emisję CO
2
o 22 tys. ton rocznie. Panele będą produkować energię elektryczną równą 40 tys. kilowatów rocznie. To tyle, ile zużywa w ciągu roku 12 gospodarstw domowych.
Oba porty lotnicze są jednymi z 55 europejskich lotnisk biorących udział w programie Airport Carbon Accreditation. Zorganizowało go ACI Europe (europejska gałąź zrzeszenia międzynarodowych Portów Lotniczych). Ma on na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Jednym z uczestników jest port im. Fryderyka Chopina w Warszawie, który emituje ok. 40 tys. ton CO
2
rocznie. – Zakończyliśmy pierwszy etap polegającym na zidentyfikowaniu wszystkich źródeł emisji. Kolejny to zmniejszenie i docelowo całkowita redukcja emisji CO
2
– wyjaśnia Przemysła Przybylski, rzecznik warszawskiego lotniska.
Spółki zarządzające portami, by zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, inwestują w pojazdy elektryczne i sięgają po energię odnawialną, np. montując panele słoneczne.
Lotniska, które zdecydowały się przystąpić do programu, już od 2008 r. zredukowały emisje dwutlenku węgla o 729,7 tys. ton. To tyle, ile rocznie do atmosfery wydziela 180 tys. samochodów.
Osiem lotnisk osiągnęło już poziom 3+, są określane jako neutralne dla środowiska. To dwa porty włoskie Linate i Malpensa w Mediolanie, dwa norweskie - Trondheim i Oslo - oraz cztery lotniska w Szwecji.
Jak przekonują eksperci ACI, osiągnięcie poziomu trzeciego to już nie tylko prestiż dla spółki zarządzającej portem i jej udziałowców, ale i konkretne korzyści finansowe dla samego portu (energia odnawialna jest tańsza), jak i dla spółek działających na jego terenie.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: energianews.pl
Lotnisko w Genewie montuje na dachu terminalu panele słoneczne. W Genewie 300 paneli o powierzchni 1,2 tys. m
będzie zmieniać ciepło słoneczne w energię używaną do prowadzenia działalności i tym samym ograniczy emisję CO
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie t...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Dolina Sanu i Wisły zwykle kojarzy się ze spływami kajakowymi, wypadami rowerowymi wzdłuż rzek i klasycznymi atr...
Od października lotnisko Chopina zyska nowe połączenie do Maroka. Pasażerowie będą mogli polecieć bezpośrednio d...
To najszybciej rozwijający się segment kurierskiego rynku, który zmienia nie tylko handel detaliczny, ale i nasze przyzwyczajenia oraz wygląd miast.
Wierzyciele bezskutecznie szukają majątku jednej z najbogatszych do niedawna Polek. I stawiają jej coraz poważni...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas