Niemcy - jeszcze więcej zrównoważonej turystyki. Promocja także w Polsce

Niemcy awansowały w tym roku w rankingu krajów o zrównoważonym rozwoju. W tak zwanym Indeksie Celów Zrównoważonego Rozwoju (Indeks SDG), obejmującym 193 kraje członkowskie ONZ, przesunęły się z szóstego na czwarte miejsce. Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) postanowiła z tej okazji wznowić kampanię „Simply FEEL GOOD”, w której promuje pomysły na zrównoważone podróżowanie.

Publikacja: 06.09.2023 09:42

W ramach kampanii DZT podsuwa prawie 140 pomysłów na podróże o zrównoważonym charakterze

W ramach kampanii DZT podsuwa prawie 140 pomysłów na podróże o zrównoważonym charakterze

Foto: Materiały Niemieckiej Centrali Turystyki

Jak wynika z analizy IPK International Deutschland z września 2022 roku potencjalni goście plasują Niemcy na trzecim miejscu wśród 27 państw porównywanych pod względem ochrony klimatu i zrównoważonego rozwoju – czytamy w komunikacie DZT.

Czytaj więcej

Polska traci w rankingu zrównoważonych krajów turystycznych

Stąd pomysł DZT, aby wykorzystać ten pozytywny aspekt postrzegania kraju na tle międzynarodowej konkurencji. - W prowadzonej już od 2021 roku kampanii ‘Feel Good’ z powodzeniem wypromowaliśmy na rynkach świata całe mnóstwo profesjonalnych ofert turystycznych opatrzonych certyfikatami zrównoważonego rozwoju – mówi cytowana w informacji prasowej prezes DZT Petra Hedorfer. - Pokazujemy w niej teraz, jak podczas jednego wyjazdu do Niemiec można wspaniale połączyć zrównoważony rozwój, rozrywkę i przyjemności oraz bogactwo doznań i przeżyć. Proponowane w ramach kampanii pomysły na podróże pokazują, że coraz więcej regionów turystycznych, hoteli, biur podróży i dostawców usług zwraca się w kierunku zrównoważonego rozwoju. Kierunek strategiczny i realizacja kampanii bardzo konkretnie wpisują się w Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG) ONZ i tworzą fundament, na którym opieramy nasze działania w kształtowaniu zrównoważonej niemieckiej turystyki przyjazdowej - przekonuje.

Simply Feel Good także w Polsce

Centralnym elementem kampanii Simply FEEL GOOD 2023 jest strona w internecie. Ta swoista „baza inspiracyjno-informacyjna” prezentuje prawie 140 wybranych w konkursie pomysłów na zrównoważone podróżowanie. Dzielą się one na cztery segmenty: „odkrywanie”, „przyjemności”, „noclegi” i „w trasie”.

Dodatkowo mapy Niemiec zawierają linki do kolejnych ofert zrównoważonego podróżowania na stronach internetowych 16 krajów związkowych i do miejsc zakwaterowania, które mogą wykazać się posiadaniem co najmniej jednego z 17 uznanych certyfikatów zrównoważonego rozwoju.

Innym elementem kampanii jest film „Feel good”.

Kampania jest prowadzona z użyciem różnych form promocji, takich jak reklama natywna, reklama w wyszukiwarkach internetowych (search engine advertising, SEA) i reklama w mediach społecznościowych. Ponadto tworzone są przeznaczone na konkretne rynki biuletyny i materiały prasowe oraz organizowane działania z zakresu public relations.

Kampania „Simply FEEL GOOD 2023” jest realizowana na rynkach europejskich szczególnie wyczulonych na zrównoważony rozwój, w Austrii, Belgii, Szwajcarii, Danii, Hiszpanii, Francji, Włochach, Niderlandach, Szwecji, Wielkiej Brytanii i w Polsce, a także na dwóch rynkach na innych kontynentach - w Stanach Zjednoczonych i Japonii.

Czytaj więcej

Cała wiedza o niemieckiej turystyce w jednym miejscu. "Graf wiedzy to cyfrowa przyszłość"

Prowadzona jest z myślą o „grupach docelowych wytypowanych według modelu meta millieus SINUS®, który definiuje środowiska odbiorców w oparciu o potrzeby związane z ich życiem i codziennością, w tym wypadku ze zrównoważonym stylem życia”.

Koleje Niemieckie zaangażowane w rozwój

Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) zaangażowały się w kampanię „Simply feel good” jako „partner premium”. Przedsiębiorstwo aktywnie dąży do osiągnięcia swoich celów zrównoważonego rozwoju poprzez działania na rzecz ochrony klimatu, przyrody, zasobów naturalnych i ochronie przed hałasem – podaje w komunikacie DZT.

Jak wynika z analizy IPK International Deutschland z września 2022 roku potencjalni goście plasują Niemcy na trzecim miejscu wśród 27 państw porównywanych pod względem ochrony klimatu i zrównoważonego rozwoju – czytamy w komunikacie DZT.

Stąd pomysł DZT, aby wykorzystać ten pozytywny aspekt postrzegania kraju na tle międzynarodowej konkurencji. - W prowadzonej już od 2021 roku kampanii ‘Feel Good’ z powodzeniem wypromowaliśmy na rynkach świata całe mnóstwo profesjonalnych ofert turystycznych opatrzonych certyfikatami zrównoważonego rozwoju – mówi cytowana w informacji prasowej prezes DZT Petra Hedorfer. - Pokazujemy w niej teraz, jak podczas jednego wyjazdu do Niemiec można wspaniale połączyć zrównoważony rozwój, rozrywkę i przyjemności oraz bogactwo doznań i przeżyć. Proponowane w ramach kampanii pomysły na podróże pokazują, że coraz więcej regionów turystycznych, hoteli, biur podróży i dostawców usług zwraca się w kierunku zrównoważonego rozwoju. Kierunek strategiczny i realizacja kampanii bardzo konkretnie wpisują się w Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG) ONZ i tworzą fundament, na którym opieramy nasze działania w kształtowaniu zrównoważonej niemieckiej turystyki przyjazdowej - przekonuje.

Zanim Wyjedziesz
Winnice mają klaster. „Nie musimy jeździć do Toskanii. Bądźmy enoturystami w Polsce”
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Zanim Wyjedziesz
Turyści wrócą do katedry Notre Dame. Jest termin ponownego otwarcia po pożarze
Zanim Wyjedziesz
Nitras: Bon turystyczny? Nie ma powodu, by do niego wracać, turystyka się odbiła
Zanim Wyjedziesz
Sześć krajów i tylko jedna wiza? Czy powstanie azjatycka strefa Schengen?
Zanim Wyjedziesz
„Gladiatorzy” w Rzymie, żebracy w Berlinie - uwaga, to mogą być oszuści