Flix opublikował wyniki finansowe za pierwsze półrocze tego roku. Od stycznia do czerwca z jego usług skorzystało ponad 36 milionów pasażerów, podaje firma w komunikacie prasowym. Mowa o klientach takich marek jak FlixBus, FlixTrain, Greyhound (Ameryka Północna) i Kamil Koc (Turcja).
Zanotowany wynik jest o 53 procent lepszy, licząc rok do roku, a całkowity obrót grupy wyniósł 860 milionów euro (plus 54 procent wobec zeszłego roku). To oznacza, że firma ma za sobą najbardziej udane pierwsze półrocze w całej swojej historii.
Zysk operacyjny osiągnął wartość 26 milionów euro i był o 85 milionów większy niż przed rokiem. Marża wyniosła 3 procent. Za cały rok obrotowy 2023 Flix spodziewa się wzrostu obrotów o ponad 25 procent i zysku operacyjnego w średnich wartościach jednocyfrowych.
- Flix rozwija się w sposób zrównoważony i rentowny - mówi André Schwämmlein, prezes i jeden z założycieli firmy. - We wszystkich segmentach realizujemy strategię, w pierwszym półroczu udało nam się rozbudować ofertę na wielu rynkach - dodaje. Obecnie firma działa w 41 krajach.
Czytaj więcej
W stoczniach powstają kolejne, coraz większe, statki wycieczkowe. Będą zabierać na pokłady już nie trzy czy pięć tysięcy, ale siedem tysięcy pasażerów. Dlaczego są tak ogromne? To się po prostu opłaca.