Flix: Za nami najlepsze wyniki w historii. Niedługo autobusy na gaz

Ponad 36 milionów pasażerów skorzystało w pierwszym półroczu tego roku z usług Flixa, informuje firma. Mowa o wynikach całej grupy, która obejmuje przewozy autokarowe i kolejowe w Europie i poza nią.

Publikacja: 26.09.2023 07:05

Flix: Za nami najlepsze wyniki w historii. Niedługo autobusy na gaz

Foto: Materiały prasowe

Flix opublikował wyniki finansowe za pierwsze półrocze tego roku. Od stycznia do czerwca z jego usług skorzystało ponad 36 milionów pasażerów, podaje firma w komunikacie prasowym. Mowa o klientach takich marek jak FlixBus, FlixTrain, Greyhound (Ameryka Północna) i Kamil Koc (Turcja).

Zanotowany wynik jest o 53 procent lepszy, licząc rok do roku, a całkowity obrót grupy wyniósł 860 milionów euro (plus 54 procent wobec zeszłego roku). To oznacza, że firma ma za sobą najbardziej udane pierwsze półrocze w całej swojej historii.

Zysk operacyjny osiągnął wartość 26 milionów euro i był o 85 milionów większy niż przed rokiem. Marża wyniosła 3 procent. Za cały rok obrotowy 2023 Flix spodziewa się wzrostu obrotów o ponad 25 procent i zysku operacyjnego w średnich wartościach jednocyfrowych.

- Flix rozwija się w sposób zrównoważony i rentowny - mówi André Schwämmlein, prezes i jeden z założycieli firmy. - We wszystkich segmentach realizujemy strategię, w pierwszym półroczu udało nam się rozbudować ofertę na wielu rynkach - dodaje. Obecnie firma działa w 41 krajach.

Czytaj więcej

Trwa wyścig w wodowaniu coraz większych wycieczkowców. Gigantomania się opłaca

Nadal najważniejszy dla firmy jest rynek europejski, gdzie od stycznia do czerwca obsłużyła ponad 24 miliony pasażerów - to o 75 procent więcej niż przed rokiem. Obroty z tego tytułu wyniosły 477 milionów euro (plus 91 procent).

Tylko w czerwcu do siatki połączeń firma dołączyła 2 tysiące przystanków, działa już w lądowej części wszystkich krajów należących do Unii Europejskiej - w minionym półroczu uruchomiła połączenia do Finlandii i Grecji. W Turcji z usług spółki córki Kamil Koc skorzystało 6,8 milionów klientów (plus 14 procent), obroty wyniosły 88 milionów euro, do siatki dołączonych zostało ponad 300 przystanków.

W Ameryce Północnej Flix przewiózł ponad 5 milionów klientów, którzy podróżowali autokarami marek FlixBus i Greyhound. To o 33 procent więcej niż przed rokiem przy obrotach na poziomie 279 milionów euro (plus 19 procent). Firma rozbudowała też ofertę w Brazylii - w siatce pojawiło się 35 nowych miast w siedmiu stanach, w tym w Salwadorze i Fortalezie. Jeszcze w tym roku wystartuje w Chile.

W tym roku strony internetowe i technologia Greyhounda zostały już całkowicie zintegrowane z rozwiązaniami Flixa.

W czerwcu firma opublikowała też pierwszy raport ESG o wpływie jej działalności na środowisko (E od angielskiego enviroment), społecznej odpowiedzialności (S od angielskiego social) i ładu korporacyjnego (G od governance). Pokazała w nim swoje cele, które obejmują między innymi zobowiązanie do uzyskania neutralności klimatycznej do 2040 roku.

Flix modernizuje flotę, w ciągu najbliższych miesięcy w Niemczech zacznie używać pierwszych pięciu autokarów zasilanych gazem, do 2025 roku takich pojazdów ma mieć 50.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Autobusy
FlixBus wjeżdża do Poczty Polskiej. Znaczki, koperty i... bilety na autobus
Autobusy
Ponad 700 wakacyjnych autokarów skontrolowanych. Sześć już dalej nie pojechało
Autobusy
Z Polski na koło podbiegunowe. Nowe połączenie FlixBusa
Materiał Promocyjny
Jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką?
Autobusy
FlixBus: Zarezerwuj przewóz roweru w lipcu, zapłacisz tylko złotówkę