ABTA: Klienci muszą znać zakres ochrony

archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Jasna informacja o ochronie przy upadłości linii lotniczej i równe traktowanie wszystkich klientów to postulaty brytyjskiej organizacji ABTA do rządu, który ma stworzyć procedury na taką okoliczność

W zeszłym roku w Wielkiej Brytanii upadł duży przewoźnik i organizator wyjazdów wakacyjnych Monarch Travel Group. Klienci, którzy wykupili bilety bezpośrednio w należącej do tej grupy linii lotniczej, nie byli objęci ochroną i stracili pieniądze.

Brytyjski rząd zapewnił jedynie powroty, tym którzy byli za granicą. Teraz postanowił stworzyć procedury na wypadek wystąpienia podobnej sytuacji w przyszłości. Stowarzyszenie Brytyjskich Biur Podróży (Association of British Travel Agents, ABTA) wielokrotnie podkreślała, że sposób zabezpieczenia podróżnych nijak ma się do sposobu, w jaki rezerwują oni wyjazdy.

Teraz – informuje portal „Travel Weekly” – zaproponowała wypracowanie rozwiązania w oparciu o pięć podstawowych założeń. Po pierwsze klienci muszą być w pełni świadomi, w jaki sposób ich podróż jest chroniona. Po drugie zasady muszą być takie same dla wszystkich uczestników rynku turystycznego. Chodzi o to, żeby nie obciążać regulacjami jedynie brytyjskich linii lotniczych i tamtejszych touroperatorów, ponieważ podróżni kupują usługi także w firmach zarejestrowanych w innych krajach. Po trzecie nie można dublować kosztów ochrony konsumentów i wprowadzać kolejnych opłat dla firm, które taką ochronę już zapewniają. Po czwarte zakup miejsca w samolocie musi być w taki sam sposób chroniony, bez względu na to, czy klientem jest osoba indywidualna, podróżny biznesowy, agent lub inny pośrednik, czy organizator. I po piąte – rząd musi zapewnić, że w razie upadłości będzie można od razu odzyskać wpłacone pieniądze.

Abta podkreśla, że bez względu na to, jakie regulacje zostaną wprowadzone w życie, trzeba zadbać, aby wszyscy korzystający z usług linii lotniczych, zarówno klienci jak i firmy, byli traktowani w taki sam sposób.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Touroperatorzy z Niemiec liczą na lepsze obroty

Nawet o 5 procent mają się zwiększyć w tym roku obroty niemieckich touroperatorów – ...

Luwr stracił na pandemii 40 milionów euro

Paryski Luwr stracił 40 milionów euro przychodów podczas pandemii koronawirusa. Muzeum ma zostać ponownie ...

Więcej turystów w Maroku

O 8 procent wzrosła liczba turystów, którzy w zeszłym roku odwiedzili Maroko. Najwięcej z ...

Thomas Cook zaczął sprzedawać Lato 2019

Thomas Cook uruchomił w Niemczech sprzedaż pierwszej części oferty na lato 2019 roku Klienci ...

Są nowi chętni na Condora

Sprzedaż Condora Polsce nie powiodła się, ale pojawili się nowi zainteresowani. Tym razem z ...

Polscy turyści napadnięci we Włoszech

W nocy z piątku na sobotę na plaży w Rimini napadnięto na dwoje młodych ...