Cook: Nieważne gdzie, ważne w jakim hotelu

Materiały promocyjne

Hotele jako wakacyjne kierunki, rosnący popyt na luksusowe podróże rodzinne i łączenie obsługi przez internet ze stacjonarną – to trendy, na które zwraca uwagę Thomas Cook w wakacyjnym raporcie

Thomas Cook opublikował drugą edycję „Raportu wakacyjnego”. Jego analitycy zauważyli, że rośnie trend określany mianem „staycation” (połączenie angielskich słów stay i vacation, oznaczające wakacje na miejscu). Okazuje się, że tak jak kiedyś klientom zależało na kraju czy regionie wakacyjnym, tak dziś coraz większą wagę przywiązują do hotelu, w którym spędzą wakacje. Te ostatnie same stają się więc celami podróży. To jeden z powodów, dla których Thomas Cook stawia na rozwój własnych marek hotelowych i dopasowanie ich do potrzeb różnych grup klientów.


Kolejny trend to podróże luksusowe – od 2014 roku liczba wyjazdów w tym segmencie wzrosła o 18 procent, co w wypadku Cooka widać po statystykach rezerwacji hoteli marki Signature Finest Selection. – Oczekują oni nie tylko ekskluzywnego zakwaterowania, wyjątkowych dań i napojów, ale też bezpośredniego kontaktu i zindywidualizowanej obsługi – mówi prezes Thomasa Cooka na Europę centralną i wschodnią Stefanie Berk. Zainteresowanie wyjazdami najwyższej jakości widać też wśród rodzin z dziećmi, udział tej grupy w sieci Signature Finest Selection wynosi już 22 procent.

Cook, badając trendy, odniósł się również do cyfryzacji. Z ankiety przeprowadzonej przez koncern wśród klientów wynika, że 55 procent z nich szuka wyjazdów w internecie, ale rezerwuje je w biurze stacjonarnym.

„Overtourism” to kolejny obszar, z którym w ostatnim czasie musi się zmierzyć turystyka wyjazdowa. Z jednej strony rosnąca liczba podróżnych to większe przychody, ale z drugiej -obciążenie dla mieszkańców najpopularniejszych krajów i regionów. W rozdziale poświęconym temu problemowi Cook pokazuje, jak można przeciwdziałać przeciążeniu turystyką masową. Zdaniem Berk trzeba współpracować z władzami na miejscu i odpowiednio sterować popytem.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

XL Airways znika z rynku

Izba handlowa sądu w Bobigny ogłosiła postępowanie likwidacyjne francuskiej linii lotniczej, pracę straci okpło ...

Greckie wyspy z niższym VAT-em z powodu uchodźców

O 30 procent niższa stawka VAT-u będzie obowiązywać do końca roku na pięciu greckich ...

Kto szuka u agenta, kupuje w internecie

W ciągu ostatnich 12 lat odsetek klientów, którzy przeglądają strony internetowe w poszukiwaniu idealnych ...

Emirates inwestuje w szkolenia medyczne

Tylko w 2016 roku samoloty Emirates 60 razy awaryjnie lądowały z powodu zagrożenia życia ...

„Rzeczpospolita”: Itaka liderem XXX-lecia wolności gospodarczej

Biuro podróży Itaka zostało wyróżnione za swoją działalność biznesową przez redakcję „Rzeczpospolitej” z okazji ...

TT Warsaw: „Dróżki”, czyli sposób na poznanie Włoch w tempie slow

Średniowieczne miasteczka, cammini, czyli dróżki, góry i kulinaria promują na targach TT Warsaw włoskie ...